Fortjener SAAB å overleve...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Fortjener SAAB å overleve...?
Svenske SAAB har vel strengt tatt lite med et MC forum som dette å gjøre. Men det finnes likheter med hva som skjer i MC industrien.
Jeg tenker først og fremst MC merker som MZ og Buell. MZ og deres høyst interessante 1000 kubikker med stort potensial (min subjektive mening...) måtte gi tapt for ikke lenge siden. Nå skjer det samme med Buell og disse to merkene er slett ikke de enste som har slitt i motvind i perioder.
SAAB er i likhet med disse to MC merkene en skapning som er litt annerledes enn mange andre.
Skal ikke slike nisjemerker som SAAB, MZ og Buell ha livets rett?
Nå får SAAB litt x-tra pustehjelp til over jul siden noen som lager enda særere og ikke minst rådyre kjøregreier, har vist interesse for bilmerket i flg. NA24.
Fortjener SAAB å overleve?
Og hvilket MC merke er det neste som går dukken?
Den internasjonale finanskrisen krever sine ofre...
Jeg tenker først og fremst MC merker som MZ og Buell. MZ og deres høyst interessante 1000 kubikker med stort potensial (min subjektive mening...) måtte gi tapt for ikke lenge siden. Nå skjer det samme med Buell og disse to merkene er slett ikke de enste som har slitt i motvind i perioder.
SAAB er i likhet med disse to MC merkene en skapning som er litt annerledes enn mange andre.
Skal ikke slike nisjemerker som SAAB, MZ og Buell ha livets rett?
Nå får SAAB litt x-tra pustehjelp til over jul siden noen som lager enda særere og ikke minst rådyre kjøregreier, har vist interesse for bilmerket i flg. NA24.
Fortjener SAAB å overleve?
Og hvilket MC merke er det neste som går dukken?
Den internasjonale finanskrisen krever sine ofre...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
SAAB fortjener å overleve............
Men i forhold til miljøproblemene klarer vi oss kanskje med sykkel...
med friskluftsavgift ??
Men i forhold til miljøproblemene klarer vi oss kanskje med sykkel...
med friskluftsavgift ??

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Jeg synes det er mye som taler for at SAAB ikke fortjener å overleve. Så vidt jeg vet har de nesten aldri klart å levere overskudd. Og hvis det har vært tilfelle også i oppgangstider vil det være galskap å satse egne penger på det prosjektet.
Når det gjelder små MC-merker vil det nok lett bli annerledes. Det markedet er preget av mer følelser og mindre økonomiske vurderinger. Så da vil noen ønske å gå inn (også økonomisk) for gjenoppliving og et liv etter døden.
Når det gjelder små MC-merker vil det nok lett bli annerledes. Det markedet er preget av mer følelser og mindre økonomiske vurderinger. Så da vil noen ønske å gå inn (også økonomisk) for gjenoppliving og et liv etter døden.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Nå vil jeg påstå at Saab har avgått ved døden for noen år siden. Det skjedde da GM kjøpte hele stasen og prakket Opeldeler på søta bror. Dem har glemt at de var ofte i forkant av utviklingen av ny teknologi. De var blandt de første til å serieprodusere motorer med turbo. Tidlig ute med elektronisk motorstyring (APC-systemet). Kom med coilfritt tenningssystem. En Saab kunne godt være litt sær, med gearlås, frihjul og håndbrekk på forhjulene. Det siste har skremt vettet av alle som har prøvd brekksladd med 99 og 900.
Det er ikke for ingenting at Saab het på folkemunne;"Et helsveisa produkt fra Trollhättan". De var jo konstruert for å tåle et møte med skogens konge. For de gamle Saabene var solide biler som tålte en trøkk.

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Idag så eier jo de ulike merkene hverandre å låner deler av hverandre. Er det noe forskjell? Ønsker selv mange bilmerker. Blir noen av de for store virke det som det går utover kvaliteten.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Så lenge det er liv..........



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Ser ut til at svenskenes bilstolthet reddes i siste liten:
http://www.aftenposten.no/okonomi/utlan ... 483407.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Samtidig bringer dagens aviser nyheten om at Harley-Davidson sliter med dårlig salg og voldsomt stort underskudd...
Vil den ikoniserte MC-fabrikken overlved denne gangen også?
Hva med MV Agusta...
Har H-D funnet noen som vil kjøpe?
Leste også et eller annet sted at Benelli har åpnet butikk i Kina. Kanskje det er det som skal til for at de skal få opp salgsvolumet?
Benelli har vel ikke solgt særlig mange her i landet...
Ja, det er mange som sliter. Ikke minst Yamaha... Sjefer har kommet og sjefer har gått i takt med begredelige resultater...
Ja, ja... finanskrisen setter sine spor...
Men SAAB ser altså ut til å komme helskinnet, men rystet, fra det hele. Men om de kommer til å selge flere biler med nye eiere? Ja, det gjenstår å se...
http://www.aftenposten.no/okonomi/utlan ... 483407.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Samtidig bringer dagens aviser nyheten om at Harley-Davidson sliter med dårlig salg og voldsomt stort underskudd...
Vil den ikoniserte MC-fabrikken overlved denne gangen også?
Hva med MV Agusta...

Leste også et eller annet sted at Benelli har åpnet butikk i Kina. Kanskje det er det som skal til for at de skal få opp salgsvolumet?
Benelli har vel ikke solgt særlig mange her i landet...
Ja, det er mange som sliter. Ikke minst Yamaha... Sjefer har kommet og sjefer har gått i takt med begredelige resultater...
Ja, ja... finanskrisen setter sine spor...
Men SAAB ser altså ut til å komme helskinnet, men rystet, fra det hele. Men om de kommer til å selge flere biler med nye eiere? Ja, det gjenstår å se...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Er ikke kineserne inne på eiersiden hos Benelli?.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Kineserne,en nasjon vi ofte ikke ville sammenligne oss med tidligere,har begynt å
nærme seg økonomitoppen,så da reiser den ene norske kapitalistrepresentant etter
den andre dit.......
For andres evt. fete lommebøker..................
:=D>

nærme seg økonomitoppen,så da reiser den ene norske kapitalistrepresentant etter
den andre dit.......


For andres evt. fete lommebøker..................




Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Ser ut til at svenskenes stolthet er på rett vei
http://www.aftenposten.no/bil/article3863806.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Og uten sammenligning for øvrig, som det heter; håper det går rette veien for MC-fabrikanter som MV Agusta og Benelli også...

http://www.aftenposten.no/bil/article3863806.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Og uten sammenligning for øvrig, som det heter; håper det går rette veien for MC-fabrikanter som MV Agusta og Benelli også...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Leser at 200 må gå i SAAB fabrikken...:
http://www.aftenposten.no/bil/article3912369.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Leser også (mellom linjene...) at MC-fabrikker som Benelli og MV Agusta sliter litt om dagen.
Likevel lanseres det nye modeller, i hvert fall har MV Agusta noe nytt og spennende på gang med denne F3 modellen.
Triumph selger heller ikke så mye som før, men tjener visst likevel bra med penger...
Mener også å ha lest at Harley Davidson sliter, tross godt salg mange steder, bl.a. hewr i Norge selv om volumet hos oss strengt tatt blir forsvinnende lite totalt sett...
Er det rett og slett for mange produsenter, tro...?
http://www.aftenposten.no/bil/article3912369.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Leser også (mellom linjene...) at MC-fabrikker som Benelli og MV Agusta sliter litt om dagen.
Likevel lanseres det nye modeller, i hvert fall har MV Agusta noe nytt og spennende på gang med denne F3 modellen.
Triumph selger heller ikke så mye som før, men tjener visst likevel bra med penger...
Mener også å ha lest at Harley Davidson sliter, tross godt salg mange steder, bl.a. hewr i Norge selv om volumet hos oss strengt tatt blir forsvinnende lite totalt sett...
Er det rett og slett for mange produsenter, tro...?

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Det tror jeg det er, for mange produsenter, mener jeg....... men det er jo et rotterace som så mye annet.. Markedsøkonomi skal styre alt i denne verden og det har fordeler og ulemper.. Det gir oss ofte bedre priser, men det kan gi mer arbeidsløshet osv.. DEt er et gammelt ordtak om at roboter kan bygge biler, men de kan ikke kjøpe dem.........
Videre ...så har man jo litt flaks og uflaks med ny lanseringer av både sykler, biler og annet..så å beregne den kapasiteten som skal til i produksjon osv. må jo være svært vanskelig.. :-)
Interesant verden :)
Videre ...så har man jo litt flaks og uflaks med ny lanseringer av både sykler, biler og annet..så å beregne den kapasiteten som skal til i produksjon osv. må jo være svært vanskelig.. :-)
Interesant verden :)
"Do the right thing"
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Fortjener SAAB å overleve...?


Ser en på antall sykler de ulike fabrikkene kunne lage,kan en vel begynne å lure på om vi trenger alle.Men
markedet vil vel som vanlig tilpasse seg........

Forresten:Noen har visst glemt at dette gjelder SAAB og fremtiden....


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Nåvel... SAAB kan for så vidt stå som eksempel siden nettopp denne fabrikken har vært mye i vinden det siste året. Ingenting i veien for å bruke tråden til å trekke fram andre fabrikker og da fortrinnsvis MC-produsenter som også sliter...Intruder skrev:Om Harley sliter økonomisk er de ikke alene om dette,finanskrisen er vel still going strong derover....
![]()
Ser en på antall sykler de ulike fabrikkene kunne lage,kan en vel begynne å lure på om vi trenger alle.Men
markedet vil vel som vanlig tilpasse seg........![]()
Forresten:Noen har visst glemt at dette gjelder SAAB og fremtiden....![]()
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
AJ skrev:Nåvel... SAAB kan for så vidt stå som eksempel siden nettopp denne fabrikken har vært mye i vinden det siste året. Ingenting i veien for å bruke tråden til å trekke fram andre fabrikker og da fortrinnsvis MC-produsenter som også sliter...Intruder skrev:Om Harley sliter økonomisk er de ikke alene om dette,finanskrisen er vel still going strong derover....
![]()
Ser en på antall sykler de ulike fabrikkene kunne lage,kan en vel begynne å lure på om vi trenger alle.Men
markedet vil vel som vanlig tilpasse seg........![]()
Forresten:Noen har visst glemt at dette gjelder SAAB og fremtiden....![]()
Da er saken helt i orden




Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39838
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Tar fram igjen denne tråen. Ikke fordi jeg er noen SAAB fanatiker, men fordi SAABs skjebne kan stå som et eksempel - en slags metafor - på et skjebnefellesskap den svenske bilfabrikken kan ende med å del med en del andre. Og da tenker jeg på MC-produsenter som Benelli og nylig gjenoppståtte Moto Morini, som ble slått konkurs for relativt kort tid tilbake. Nå er fabrikken med den karakteristiske ørne.logoen i navnet i ferd med å gjenoppstå som en fugl Phoenix.
Og hvem husker ikke tyske MZ, som var i fint driv med sine nye tosylindrede 1000 kubikker, som fikk strålende kritikker, men ingen kjøpere. I hvert ikke mange nok til at det ble en bærekraftig virtsomhet av det fabrikken produserte sør i Tyskland...
Italienske Benelli, som trolig er Italias eldste motorsykkelfabrikk, feiret nettopp 100-årsdagen for litt siden.
Men hvor levedyktig er 100-åringen i disse tider?
Skal bli spennende å se.
Triumph slet voldsomt i mange år, men framstår nå som en av de mest suksessrike MC-produsentene ved siden av tyske BMW.
Derimot sliter klassiske Norton, som for kort tid havnet på britiske hender igjen etter å ha levd en stemoderlig og stagnerende tilværelse i USA.
Er det håp for Norton? La oss håpe det. Deres nye og "gammelklassiske" Commander 961 ser jo ut til å være strålende, velbygde og retro-tro motorsykler.
Men overlever små og mer eller mindre entusiastdrevne bil- og MC-merker i en finanskrise som den som nå 'herjer' Europa...?
Uansett er det spennende nyheter dette med at Moto Morini er på gang igjen. Skulle svært gjerne prøvd en Granpasso
Kanskje får jeg muligheten om et par år.
Hvis 'ørnen' får et sterkt vingespenn og blir flyvedyktig denne gangen...
Og hvem husker ikke tyske MZ, som var i fint driv med sine nye tosylindrede 1000 kubikker, som fikk strålende kritikker, men ingen kjøpere. I hvert ikke mange nok til at det ble en bærekraftig virtsomhet av det fabrikken produserte sør i Tyskland...
Italienske Benelli, som trolig er Italias eldste motorsykkelfabrikk, feiret nettopp 100-årsdagen for litt siden.
Men hvor levedyktig er 100-åringen i disse tider?
Skal bli spennende å se.
Triumph slet voldsomt i mange år, men framstår nå som en av de mest suksessrike MC-produsentene ved siden av tyske BMW.
Derimot sliter klassiske Norton, som for kort tid havnet på britiske hender igjen etter å ha levd en stemoderlig og stagnerende tilværelse i USA.
Er det håp for Norton? La oss håpe det. Deres nye og "gammelklassiske" Commander 961 ser jo ut til å være strålende, velbygde og retro-tro motorsykler.
Men overlever små og mer eller mindre entusiastdrevne bil- og MC-merker i en finanskrise som den som nå 'herjer' Europa...?
Uansett er det spennende nyheter dette med at Moto Morini er på gang igjen. Skulle svært gjerne prøvd en Granpasso

Kanskje får jeg muligheten om et par år.
Hvis 'ørnen' får et sterkt vingespenn og blir flyvedyktig denne gangen...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Jeg for min del forsøker å være politisk radikal, men økonomisk konservativ. Det betyr, blant annet, at samfunnets midler ikke skal brukes til å holde liv i firma. Særlig ikke når det bare er nostalgiske grunner til det.
Jeg blir svimmel når jeg tenker på Torbjørn Berntsens kamp for at Staten skulle overta Akers Mekaniske verksted i Oslo. Årsaken var at han hadde jobbet der i sin ungdom, og at Aker derfor var av Nasjonal Verdi. Heldigvis er han ute av politikken.
De som jobber i Volov skal ikke se at skattepengene deres går til å betale for å produsere SAAB. SAAB hadde masse flott teknologi, og var verdensmestere i turbo, men de greide ikke å omsette det i modeller. Og da de fikk GM i ryggen greide de ikke å kapitalisere på det heller.
Beklager - ingen SAAB, ingen Statens Aker og ingens Statens Jernverk.
[TaSK]
Jeg blir svimmel når jeg tenker på Torbjørn Berntsens kamp for at Staten skulle overta Akers Mekaniske verksted i Oslo. Årsaken var at han hadde jobbet der i sin ungdom, og at Aker derfor var av Nasjonal Verdi. Heldigvis er han ute av politikken.
De som jobber i Volov skal ikke se at skattepengene deres går til å betale for å produsere SAAB. SAAB hadde masse flott teknologi, og var verdensmestere i turbo, men de greide ikke å omsette det i modeller. Og da de fikk GM i ryggen greide de ikke å kapitalisere på det heller.
Beklager - ingen SAAB, ingen Statens Aker og ingens Statens Jernverk.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
HD har solgt eller hva man kan kalle det. De som eide MV solgte det dyrt til HD og kjøpte det billig tilbake etter to år... smart fyr *ler*.AJ skrev:Vil den ikoniserte MC-fabrikken overlved denne gangen også?
Hva med MV Agusta...Har H-D funnet noen som vil kjøpe?
...
"In a period of economic and industrial difficulty that involves the entire world economy and not only the motorcycle industry, another important moment is written in MV Agusta’s history. On the 11th of July 2008, Harley Davidson announced an agreement for the take-over of MV Agusta and Cagiva; on the 8th of August of the same year the operation was finalised financially.
Following two years of investments and product development by Harley Davidson, on the 6th of August 2010 Claudio and Giovanni Castiglioni, through their family holding company repurchased 100% of the shares of MV Agusta Motor S.p.A. which owns historic brands MV Agusta and Cagiva. Along with Giovanni Castiglioni, the company is headed by Mr. Massimo Bordi, who took Ducati to success during the years when that company was owned by the Castiglionis."
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Ogggggg der!
Var Saab ferdig med sitt! Ingen bombe akkurat, har da sliti i lang tid uten noe lys i tunnel av verken friske penger eller nye eiere!
http://e24.no/bil/saab-er-konkurs/20133203
Var Saab ferdig med sitt! Ingen bombe akkurat, har da sliti i lang tid uten noe lys i tunnel av verken friske penger eller nye eiere!
http://e24.no/bil/saab-er-konkurs/20133203
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Ja.... Det var i grunnen som forventet...
Spørsmålet er vell egentlig, hvor langt etter er det andre svenske merket... Volvo.
Det ble jo i sin tid kjøpt opp av Ford konsernet, og for ikke så alt for lenge siden solgt til et Kinesisk firma dem også.
Håper for Volvo sin del, at de holder seg flytende. Dog, har ingen kjærlighet til bilmerket.
Spørsmålet er vell egentlig, hvor langt etter er det andre svenske merket... Volvo.
Det ble jo i sin tid kjøpt opp av Ford konsernet, og for ikke så alt for lenge siden solgt til et Kinesisk firma dem også.
Håper for Volvo sin del, at de holder seg flytende. Dog, har ingen kjærlighet til bilmerket.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Det kan nok til forveksling likne på en gammel Golf, men dette er IKEA's nye INGVAR ...Banditmannen skrev: Men men....? Hvorfor er det bilde av en gammel Golf...?![]()

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Et bilmerke fra eller til spiller vel ikke egentlig så store rolle.
Men 8000 ansatte hadde sikkert fortjent en bedre " julegave".
Men 8000 ansatte hadde sikkert fortjent en bedre " julegave".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Fortjener SAAB å overleve...?
Ja det er tragisk med så mange som mister arbeidsplassen sin. Det skaper ringvirkninger på mange måter og plan.Jompa skrev:Et bilmerke fra eller til spiller vel ikke egentlig så store rolle.
Men 8000 ansatte hadde sikkert fortjent en bedre " julegave".
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom