Hater å innrømme det men jeg har vist meg å ha blitt en fadese til å kjøpe lurvete biler. I dag stilte jeg med Eskroten til EU kontroll og når mekanikeren ropte meg inn for å se bilen var jeg bombesikker på at dette var en grov feilinvestering. Han klaget litt på hønsedritt sveisinga og ba om lov til å fjerne en masse tectyl og finsveise litt for deretter å sparkle,lakkere og tectylere igjen for å få det strøkent. Jeg var helt sikker på at han var mere gal enn Gamlingen,Cheron,Jalmar,Mekkis og meg tilsammen. Men så kikket jeg meg rundt på Eskrotens buk og fikk

Den er jo pinadø akkurat som ny jo !!! Dønn strøken, en kan ikke se den har vært kjørt engang. Og hele eksosanlegget fra manifolden og bak er helt nytt, har vært kjørt kun få hundre meter. Merkelappene er ikke brent opp enda.
Svært skuffende så da ba jeg ham om Onsløv sjekk for litt rust i bærende deler og suspekte demper innfestninger er jo et møst på gammalt ræl

Litt skal en jo svette når det er kontroll i veikanten. Mekkeren var helt vill og påstod den er bedre enn ny der også. Makan til iddiot .

Han skrøt til og med av strøkent,velpleid interiør ! Da ble han tulling i mine øyne men så sjekket jeg under alt søppelet i bilen. Og jaggu meg hadde han ikke rett igjen !
Dette er absolutt siste gang jeg gjør særriøse forsøk på å kjøpe kvalitetsræl godt nedsødd og nedmåket av John Deree. Bilen er kjøpt usett, ustartet og ikke prøvekjørt , og helt nesnødd for litt over vrakpant pris og så byr mekanikeren 32 000 kr for den i dag etter litt jobb med å få liv i den. Totalkostnaden selv med bytte dynamo og bytte starter er god under 10 000. Vintehjula til Kabul Kareten byttet jeg bort i 4 alu felger + vinterdekk av tvilsom kvalitet til Eskroten så det regner jeg ikke med.
Men siden Jan Thomas faktoren øker her så rundes 10K med de 1500 mekkeren skulle ha få kjøre kanalsveisinga helt bra. Og fremdeles trenger jeg sommerfelger. Noen som har noe å selge ? Den er klar for å hentes mandag sa han.