Intruder skrev:
Kom vinter og snø,her skal dere motstand finne....
Som om det hjelper...
Nei...
fyre i ovnen, gå i hi og glede seg til våren og nyservicert sykkel med nye nyttige og unyttige ting montert
Snø er bare ekstra arbeid. Og så blir alt så mye mer tungvindt når det er snø. Måtte ut å måke i dag, for det var kommet litt snø i natt. De to første snøfallene har jeg kjørt til med bil, slik at jeg fikk en såle som snøfreseren skal gli på.
Kjører en tohjulsfreser er en "nødt til" å få spruten i retur en eller annen gang. Det er ikke til å unngå. Kram snø er unntaket som bekrefter regelen.
Landet nesten i Desmos rike i går og det var deppende. Enda godt det var dårlig sledeføre lengre syd i lende. Kjørte litt scooter i dag som var nesten litt risiko sport så sesongen er nok over eller jeg er i ferd med å bli gammel
Slede eller spark kan fint benyttes utenom de mest traffikerte hovedveiene heromkring. Og det holder seg kjølig, -6 til -8 grader C.
Du sa landet, Pollti. Da går jeg ut fra at det var Gardermoen som var åstedet for det. Det hender vi ser endel flytrafikk i luftrommet over "Potittbygda". Det er væravhengig, skjønner du. Når det er sønnavind kommer mye av innkommende trafikk en sving oppom her. Er det nordavind går de derimot rett inn for landing. Dette gjelder flyene som kommer nede fra kontinentet, melkeruta fra nordnorge ser vi dagstøtt i fint vær. I dag har det ikke vært mulig å følge med på flytrafikken, for den "lokale morgentåka" har ligget standby i hele dag.
Det er kaldt på Toten! Et par og tjue - om morran og så vidt oppe i - 18 om dagen. Finnes nesten ikke snø, så nå skal telen dypt. Skal bli fint og dumpete på veiene til våren. Men det er ennå langt dit. Sola har ikke snudd enda, men det skjer jo om to og en halv uke.
Har ikke sett sånne her. Men så har jeg ikke sett etter dem heller. Var en liten handletur på Gjøvik i stad, og det ser ut som at Mjøsisen driver og legger seg. Ikke så rart, etter denne kuldeperioden. Da blir det sein vår til neste år.
De har vel radar på disse flyene som skal opp og ned på Gardermoen, så dem ser vel hvor dem skal. Mjøsis er det litt værre å hanskes med, for det er ikke akkurat flust med isbrytere på fjorden.