MC`ns rykte
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
MC`ns rykte
Er arbeidsøkende for tiden, i og med jeg har etablert meg langt vekk ifra der jeg jobbe nå. På CV kan potensielle arbeidsgivere lese at jeg har tung motorsykkel lappen. Vil det være et pluss eller et minus? Er jo mange som ikke liker MC.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MC`ns rykte
Så lenge det ikke er relevant for jobben du skal søke på, så skader det jo ikke å la vær å føre det opp på cv'en.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: MC`ns rykte
Har aldri nevnt noe om det på CV'n.
Finns desverre folk som er full av fordommer, så i tilfalle sjefen der du søker er en av de er det vel best å IKKE ha det med...
Du MÅ vel ikke ha med noe om hva du gjør i fritida på CV'n??
Finns desverre folk som er full av fordommer, så i tilfalle sjefen der du søker er en av de er det vel best å IKKE ha det med...
Du MÅ vel ikke ha med noe om hva du gjør i fritida på CV'n??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: MC`ns rykte
Nå må vi slutte å tro at folk flest ser på oss som "et eller annet negativt" bare fordi vi innehar motorsykkellappen og kjører moppe. Det tror jeg ikke stemmer.
Her om dagen leste jeg en plass at gjennomsnittsalderen til norske motorsyklister er helt oppe i 49 år,så sjansen for at det sitter endel "sjefer" rundt om i landet som selv kjører moppe er stor:-)
Her om dagen leste jeg en plass at gjennomsnittsalderen til norske motorsyklister er helt oppe i 49 år,så sjansen for at det sitter endel "sjefer" rundt om i landet som selv kjører moppe er stor:-)
ikkebike.norwegianforum.net
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: MC`ns rykte
I utgangspunktet ville jeg ikke tatt det med. Hvis det ikke kan være jobbrelevant. Og det er det sjelden. Selv om sjefen er positiv til MC er det feil grunnlag både for å få en jobb, og for å ikke få den.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: MC`ns rykte
Herre mi tid..
Hvis folk skal begynne og luke vekk arbeidstagere pga at dem har førerkort for mc har samfunnet virkelig gått i en feil retning..
Er jo svært få jobber der klasse A er relevant så jeg syntes at den ikke har noe på en cv og gjøre uansett..
Satt verken opp lastebil, personbil eller motorsykkel når jeg søkte tidligere jobb som butikk slakter..
Kenneth
Hvis folk skal begynne og luke vekk arbeidstagere pga at dem har førerkort for mc har samfunnet virkelig gått i en feil retning..
Er jo svært få jobber der klasse A er relevant så jeg syntes at den ikke har noe på en cv og gjøre uansett..
Satt verken opp lastebil, personbil eller motorsykkel når jeg søkte tidligere jobb som butikk slakter..
Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MC`ns rykte
No er det ikke nødvendigvis fordi vi er badboys at det kan være lurt å droppe å ha det med på cv'en.Kawasaki skrev:Nå må vi slutte å tro at folk flest ser på oss som "et eller annet negativt" bare fordi vi innehar motorsykkellappen og kjører moppe. Det tror jeg ikke stemmer.
Her om dagen leste jeg en plass at gjennomsnittsalderen til norske motorsyklister er helt oppe i 49 år,så sjansen for at det sitter endel "sjefer" rundt om i landet som selv kjører moppe er stor:-)
Det kan liksågodt være at arbeidsgiver vurderer sannsynligheten for skader, både små og store, med tanke på eventuelle sykemeldinger.
Var på jobbintervju en gang, og hadde satt opp å spille gitar/musikk som fritidsaktivitet. Arbeidsgiver sa at det var ikke så positivt, da mange "musikere" gjerne var glad i å ta seg noen pils både no og da, med påfølgende "egenmelding" dagen derpå.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MC`ns rykte
Jeg lister opp fritidsaktiviteter på min CV, og da er det stort sett MC det dreier seg om. Det har så langt ikke hindret meg i å få jobb.
Re: MC`ns rykte
Min holdning til CV er at den skal inneholde informasjon som er relevant for den jobben man søker på.
Søker du jobb som MC-bud, så er det definitivt relevant.
Søker du derimot jobb som telefonselger, så er det ikkje relevant i det heile tatt.
Det er rett og slett en avveining som du som jobbsøker må ta, men for min del ville eg ikkje tatt med at eg har MC-lappen.
Om det hadde kommet spørsmål om hobbyer og fritidsinteresser i en intervjusituasjon, så hadde eg nok nevnt MC, men ikkje før.
Men det er nå bare mine tanker om saken...
Søker du jobb som MC-bud, så er det definitivt relevant.
Søker du derimot jobb som telefonselger, så er det ikkje relevant i det heile tatt.
Det er rett og slett en avveining som du som jobbsøker må ta, men for min del ville eg ikkje tatt med at eg har MC-lappen.
Om det hadde kommet spørsmål om hobbyer og fritidsinteresser i en intervjusituasjon, så hadde eg nok nevnt MC, men ikkje før.
Men det er nå bare mine tanker om saken...
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC`ns rykte
"og han nevner at han kjører MC fordi at?" hadde jeg tenkt/spurt meg selv om jeg hadde mottatt den CV'n..med mindre stillingen krevde det. Hadde nok, på tross av min egen lidenskap og interesse for MC, undret litt på hvorfor dette ble nevnt i den settingen 

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: MC`ns rykte
På min CV står det: Førerkort: ABEMST
Så kan dem nå bruke det akkurat til hva dem vil
Så kan dem nå bruke det akkurat til hva dem vil
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: MC`ns rykte
Sikkert en del som virkelig har brukt CVen til å søke jobb og når de uttales at dette er notert så hadde det sikkert vårt greit å visst hvor mange jobbsøknader som hadde blitt sent inn. Klart at en som har hatt og har en jobb i det offentlige - forsvaret med - så har det absolutt ingen betydning siden dette ikke skal tas hensyn til i hht lover og regler ved ansettelser, men i det private så tror jeg som Globe at enkelte ville reagert noe spørrende til hvorfor det er med...
Relevante opplysninger er viktige og hvis dette er relevant så ok, hvis ikke så hadde jeg nok ikke tatt det eventuelt passet i ett intervju.
Relevante opplysninger er viktige og hvis dette er relevant så ok, hvis ikke så hadde jeg nok ikke tatt det eventuelt passet i ett intervju.
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: MC`ns rykte
Etter min mening er hobbyer interessant på en CV bare hvis man har gjort noe ekstra ut av det som har interesse. Fidel har hatt roller i FEMA og NMCU som er åpenbart relevante i jobbsøkersammenheng. En musikant som har tatt styreverv i korpset nevner styrevervet, og har samtidig flagget interesse for korps. Osv. En som elsker å skru på veterankjøretøyer viser realkompetanse på å finne løsninger av teknisk/praktisk type.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MC`ns rykte
Det finnes no fritidsinterresser som kan være greit å ta med selv om man ikke har gjort noe stort ut av det.
Fritidsinterresser som f.eks. friluftsliv og trening kan være ting en eventuell arbeidsgiver ser på som positivt, da han kanskje tenker at dette kan være med på å holde arbeidstakeren frisk, og da unngår han jo noen sykemeldinger.
Fritidsinterresser som f.eks. friluftsliv og trening kan være ting en eventuell arbeidsgiver ser på som positivt, da han kanskje tenker at dette kan være med på å holde arbeidstakeren frisk, og da unngår han jo noen sykemeldinger.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: MC`ns rykte
fritidsinteresser er vel noe man setter på CV'n når det ikke er nok relevante ting å føre opp, typisk når man søker på sin første jobb.
Etterhvert som cv'n blir lengre er det naturlig å kutte ut slikt fyllstoff, hvis det ikke er spesielt relevant for jobben.
Etterhvert som cv'n blir lengre er det naturlig å kutte ut slikt fyllstoff, hvis det ikke er spesielt relevant for jobben.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: MC`ns rykte
Kan vel være av interesse dersom man søker jobb som dørvakt i Haugesund.
Vestforbud eller skille
på 1% eller 99% klubber.

på 1% eller 99% klubber.
For livets glade gutter går solen aldri ned.
Re: MC`ns rykte
Jeg ville vært mere skeptisk på å nevnt noe om at jeg er forhenværende butikkslakterSvolp skrev:Satt verken opp lastebil, personbil eller motorsykkel når jeg søkte tidligere jobb som butikk slakter..

Har aldri laget CV,så vet ikke om det er vanlig å skrive ned fritidsinteresser.Men trodde det. Og isåfall forstår jeg ikke problemet med å nevne at man kjører moppe.
Kjøper ikke argumentet at det er fare for sykemeldinger. Har aldri vært sykemeldt,jeg.
ikkebike.norwegianforum.net
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MC`ns rykte
Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.
Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.
Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.
Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: MC`ns rykte
Det er vel kanskje nevnt før,men er av den mening at ulike former for bedriftsidrett fører
til mer skader med etterfølgende sykmeldinger enn noe annet....

Når det blir vanligere med "bildetelefon" vil vel telefonselgere bli mest utsatt..

til mer skader med etterfølgende sykmeldinger enn noe annet....



Når det blir vanligere med "bildetelefon" vil vel telefonselgere bli mest utsatt..


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC`ns rykte
Kommer helt an på. I jobber hvor MC-interessen har liten elelr ingen relevans over hodet er det neppe noe poeng å nevne MC-interessen generelt. Kan være annerledes hvis man har tillitsverv i f.eks. NAF MC, NMCU og andre MC-sammenhenger hvor jobben/vervet innbefatter andre og kanskje mer administrative ting enn kun MC-kjøring i seg selv.Cbr skrev:Er arbeidsøkende for tiden, i og med jeg har etablert meg langt vekk ifra der jeg jobbe nå. På CV kan potensielle arbeidsgivere lese at jeg har tung motorsykkel lappen. Vil det være et pluss eller et minus? Er jo mange som ikke liker MC.
Her jeg bor dukket et opp en annonse i lokalavisa hvor det ble søkt etter "biltestere". Mest av ren nysgjerrighet sendte jeg en søknad og nevnte naturligvis tidligere journalistisk erfaring (fra andre bransjer enn bil og motor...) og nevnte samtidig min MC-interesse og funksjonen jeg har her på MCsiden.no.
Ble kalt inn til intervju og noe av det først jeg fikk høre var at min MC-erfaring var spesielt interessant.
Som sagt, kommer helt an på hva arbeidsgiver er på jakt etter. I mitt tilfelle manglet de åpenbart en som kan ta seg av MC-stoffet.
Tror ikke det blir allverdens av denslags i denne fritidsjobben, men de få tilfellene som dukker opp kan fort bli morsomme, de!

Ellers blir det vel mest prøvekjøring av nye biler...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: MC`ns rykte
det samme gjelder vel for henggliding, fallskjermhopping, ikke mange idretter som har mere skader enn fotball, kanskje med unntak av når det er fotball på hobby og bedriftsidrettsnivå, slalomkjøring, utrente folk på fjelltur......Snikkeren skrev:Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.
Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.
Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
Listen kan sikkert gjøres laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang over fritidsaktiviteter som har like stor og større risiko for kortere eller lengre sykemeldinger.
Går ut ifra at dere diskuterte dette også i Økonomi og Ledelse på skolen, noe annet ville jo være diskriminerende overfor EN spesiell hobby!!
Og dere lærer vel ikke å være diskriminerende på skolen???
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MC`ns rykte
Neida, vi var ikke diskriminerende ovenfor kun mc. Vi diskuterte andre hobbyer også. Konklusjonen var at driver man med noe som kan utgjøre en risiko for seg selv skriver man det ikke på cv'en, såfremt det ikke er relevant for stillingen.MaxTron skrev:det samme gjelder vel for henggliding, fallskjermhopping, ikke mange idretter som har mere skader enn fotball, kanskje med unntak av når det er fotball på hobby og bedriftsidrettsnivå, slalomkjøring, utrente folk på fjelltur......Snikkeren skrev:Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.
Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.
Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
Listen kan sikkert gjøres laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang over fritidsaktiviteter som har like stor og større risiko for kortere eller lengre sykemeldinger.
Går ut ifra at dere diskuterte dette også i Økonomi og Ledelse på skolen, noe annet ville jo være diskriminerende overfor EN spesiell hobby!!
Og dere lærer vel ikke å være diskriminerende på skolen???
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: MC`ns rykte
Yess! exactlySnikkeren skrev:Neida, vi var ikke diskriminerende ovenfor kun mc. Vi diskuterte andre hobbyer også. Konklusjonen var at driver man med noe som kan utgjøre en risiko for seg selv skriver man det ikke på cv'en, såfremt det ikke er relevant for stillingen.MaxTron skrev:det samme gjelder vel for henggliding, fallskjermhopping, ikke mange idretter som har mere skader enn fotball, kanskje med unntak av når det er fotball på hobby og bedriftsidrettsnivå, slalomkjøring, utrente folk på fjelltur......Snikkeren skrev:Har man lappen på mc, så er også sannsynligheten større for at man driver med motocross, enduro, roadracing osv. Da er jo også sannsynligheten for å kjekke en fot, håndledd, eller andre ting større, med påfølgende sykemelding.
Dette er noe vi har diskutert litt i Økonomi og Ledelse på skolen, og flertallet (inkl læreren) kom fram til denne konklusjonen.
Mange arbeidsgivere tenker godt igjennom hva arbeidssøker driver med på fritiden.
Listen kan sikkert gjøres laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang over fritidsaktiviteter som har like stor og større risiko for kortere eller lengre sykemeldinger.
Går ut ifra at dere diskuterte dette også i Økonomi og Ledelse på skolen, noe annet ville jo være diskriminerende overfor EN spesiell hobby!!
Og dere lærer vel ikke å være diskriminerende på skolen???

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MC`ns rykte
Jepp. Jeg har ingen tro på at vi som kjører mc blir sett på som "bad boys", og det har jeg vel heller ikke gitt uttrykk for. Jeg svarte kun på TS sitt spørsmål om det var lurt å sette på CV'en eller ikke.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: MC`ns rykte
Tja, ikke sikkert det.
Det er jo mange typer jobber, og noen jobber er mer krevende enn andre. Krevende på den måten at det er viktig at du er i stand til å handle rimelig raskt, og tåle stress, og håndtere ansvar.
At du er en ansvarsfull mc-kjører vil da kunne oppfattes som positivt, du er i stand til å takle ting som ikke alle andre kan.
Jeg har en kompis som har en høy ledende stilling i et internasjonalt firma. Han fortalte meg om en ledersamling de var på en vinter, der var snøscoterkjøring en stor del av programmet. Og ikke for morro skyld, det var på ramme alvor. Det var hvem som taklet adrenalinet best de skulle finne ut av. De mente det hadde relevans til jobbsituasjonen, med forhandlinger, utholdenhet osv. Og ja, min venn som har en sykkel som veier 110 kg med 150 hk motor kom godt ut av det
Han fortalte om mc-interessen når han søkte stillingen, det syns de var interessant.
Det er jo mange typer jobber, og noen jobber er mer krevende enn andre. Krevende på den måten at det er viktig at du er i stand til å handle rimelig raskt, og tåle stress, og håndtere ansvar.
At du er en ansvarsfull mc-kjører vil da kunne oppfattes som positivt, du er i stand til å takle ting som ikke alle andre kan.
Jeg har en kompis som har en høy ledende stilling i et internasjonalt firma. Han fortalte meg om en ledersamling de var på en vinter, der var snøscoterkjøring en stor del av programmet. Og ikke for morro skyld, det var på ramme alvor. Det var hvem som taklet adrenalinet best de skulle finne ut av. De mente det hadde relevans til jobbsituasjonen, med forhandlinger, utholdenhet osv. Og ja, min venn som har en sykkel som veier 110 kg med 150 hk motor kom godt ut av det
