
Pollti lurer litt ?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Pollti lurer litt ?
Ja det tror jeg er en klok og riktig avgjørelse
Jeg guggla litt på SMK for å se hva du skulle kjøpe, det som kom opp var: Stats Ministerens Kontor, SMK Kulelager og denne
[video]http://www.youtube.com/watch?v=sP-Cka71 ... re=related[/video]

Jeg guggla litt på SMK for å se hva du skulle kjøpe, det som kom opp var: Stats Ministerens Kontor, SMK Kulelager og denne
[video]http://www.youtube.com/watch?v=sP-Cka71 ... re=related[/video]
Re: Pollti lurer litt ?
Bland meg ikke inn i kontoret til sjefen for Lystløgner Laget
SMK betyr småkubikk det. Største akesptable er 249 ccm. Men etter en liten uoverstemmelse med den lokale Sheriffen så blir det litt i største laget akkurat nå
Tror han er lei av selvtekt jeg ? Er sikkert eneste mennesket som har hatt teknisk kontroll på en Eskrot hjemme i garasjen. Kalsvogna fikk også kjørt seg noe fælt enda så grei han er
Og Patruljeføreren fikk beslaglagt skoene. Alle HDene på øya har orginalt eksosanlegg til våren og trimmede mopeder er en saga blott. En hvit Ducati Monster er avskiltet. (Akkurat det skjønner jeg, han kjørte bånn gass over alt) Ny Sheriff ække no gøy !
Så da ble det Koreansk Industri Avfall med 14,6 hk og Shinko Klinko dekk, 2010 overligger. Gammlingen blir krum i ryggen når han får se den




Så da ble det Koreansk Industri Avfall med 14,6 hk og Shinko Klinko dekk, 2010 overligger. Gammlingen blir krum i ryggen når han får se den

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Pollti lurer litt ?
Overligger ja, da gjorde du vel en god deal?
Jeg har begrensa erfaring med småkubikk, bortset fra sykla som gutta hadde da de var "små", eldstemann hadde en 1983 Honda cb 100 (125) one-lunger, minsten en 1996 Honda ca125 Rebel. Begge står her ennå. Nå har de fått seg Volvo og Toyota bil, men eldsten holder mc-kunsten i hevd med en 2008 Husqvarna 510 S&M...
Honda cb100 har jeg løst til å lage meg en cafe"racer" av, trur du det blir stilig å se meg(196cm, 115kg) komme kjørende på den
Jeg har begrensa erfaring med småkubikk, bortset fra sykla som gutta hadde da de var "små", eldstemann hadde en 1983 Honda cb 100 (125) one-lunger, minsten en 1996 Honda ca125 Rebel. Begge står her ennå. Nå har de fått seg Volvo og Toyota bil, men eldsten holder mc-kunsten i hevd med en 2008 Husqvarna 510 S&M...
Honda cb100 har jeg løst til å lage meg en cafe"racer" av, trur du det blir stilig å se meg(196cm, 115kg) komme kjørende på den

Re: Pollti lurer litt ?
Har jo en maken en fra før som er Haus Gestapo sin. Så i og med at Sheriffen var ufyselig sent i høst så var dette en grei løsning og de er veldig lette å blåse opp til 30 hk hvis det er ønskelig. Og da går de greit nok. Tror ikke jeg gidder det. 95% av tiden jeg er ute og triller så er max tillatt hastighet 70 km/t og for å følge det så trenger jeg ikke dullioner av kubikk og 1zillion hester. Også er den grei å ha når jeg triller tur med HG. Cagge likte ikke de turene, hun sotet ned og ble ufyselig å kjøre. Geobugseong er nok litt mere passende sånn sett. Men nå er jo Cagge pensjonert midlertidig så da er det god tid til å få orden på papirene siden hun ikke skal registreres igjen før hun er veteran.
Prutet Geobugseong ned kr 8000 fra listeprisen og det er jeg fornøyd med. Hjelm og hansker følger visstnok med og
Prutet Geobugseong ned kr 8000 fra listeprisen og det er jeg fornøyd med. Hjelm og hansker følger visstnok med og

Re: Pollti lurer litt ?
Egentlig ikke Desmo. Men jeg liker litt sære ting som andre folk fnyser i barten av. Ugly is beautiful sa FZ og det er jeg enig i !
I kveld har jeg forresten kjøpt 14" alu felger til Eskroten. Helt idiotisk selvfølgelig men de trengte et nytt hjem og jeg følte kallet fra Finn.no
Tømte garasjen for litt siden men den fylles sakte opp med nytt møl. Jeg har til og med funnet en Alessi kaffekjele i nabolaget som jeg har lagt mine klamme pølsefingere på. Ikke fordet at jeg trenger den siden jeg har Moccamaster men Alessien er et klenodie til sine kr 3000. Det er penger i skrot ! En dag blir det penger i koreansk industri avfall på 2 hjul og men da er jeg sikkert dau eller resirkulert som blomsterjord 
I kveld har jeg forresten kjøpt 14" alu felger til Eskroten. Helt idiotisk selvfølgelig men de trengte et nytt hjem og jeg følte kallet fra Finn.no



- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Pollti lurer litt ?
Veel, koreanske biler begynner å bli VELDIG bra tør æ påstå, så hvorfor ikke motorsykkla 

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Pollti lurer litt ?
MaxTron skrev:Veel, koreanske biler begynner å bli VELDIG bra tør æ påstå, så hvorfor ikke motorsykkla





Re: Pollti lurer litt ?
Her må vi for all del ikke gå surr i hva som er hva.
Hvis ting begynner å bli bra, er det ikke lenger ræl, og da tror jeg Mr. Pollti ikke lenger er særlig interessert. Så det er kanskje derfor han skaffet seg Ford istedenfor noe koreansk denne gangen.
Jeg for min del starter med noe som er bra, og klarer ganske raskt å lage ræl utav det. Og jo høyere ræl-faktor, jo mere moro.
De som virkelig har problemer, er de som forsøker å lage noe bra utav ræl. De har missforstått totalt, og blir ikke bare blakke i forsøkene, men de blir også veldig skuffa. Ræl er ræl, og det må nytes på riktig måte. Det finnes selvfølgelig dyrt ræl også, og mange finner stor glede i å anskaffe slikt.


Hvis ting begynner å bli bra, er det ikke lenger ræl, og da tror jeg Mr. Pollti ikke lenger er særlig interessert. Så det er kanskje derfor han skaffet seg Ford istedenfor noe koreansk denne gangen.

Jeg for min del starter med noe som er bra, og klarer ganske raskt å lage ræl utav det. Og jo høyere ræl-faktor, jo mere moro.

De som virkelig har problemer, er de som forsøker å lage noe bra utav ræl. De har missforstått totalt, og blir ikke bare blakke i forsøkene, men de blir også veldig skuffa. Ræl er ræl, og det må nytes på riktig måte. Det finnes selvfølgelig dyrt ræl også, og mange finner stor glede i å anskaffe slikt.


1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Pollti lurer litt ?
Ikke såå dårlige, MEN... Er alltid et men vet du
Enkelte komponenter er nesten søppel. Alu er av dårlig kvalitet. Enkelte andre ting er og tvilsomme slikt som dekk (Liker du å tryne kjør Shinko!) Bremsebelegg-URK !! Kvalitet på akseler og gjengeparti er under pari. Det er vel stort sett det det er å klage på for hobby Fuhreren.
Gammelgutt har slitt med lekk bakdemper og jeg har slitt med problemer med gearoverføringen på HG mopeden.
HG mopeden fikk problemer etter at hun trynet i et kryss og Gamlingens 100 bruttomedisterton kan jo ha satt demperen på en hard test ? Jeg tror ikke gearskifte mekanismen og demper problemer er daglige problemer for disse mopedene, her er det uflaks tror jeg.
Det store minuset i boka går for håpløst tregt og dritdyre deler via importør. 998 kr for et papirluft filter er nært ran. MC Vartdal har noe å bevise her. Mizzuki var ihvertfall en katastrofe. Lite minus for forholdsvis gammeldags teknologi.
Pluss for at de er lette å skru på. Stort pluss for forbruk, litt minus for for forbruk etter at dødpunket i turtallsregisteret er justert bort. Trenger en en billig SMK er Hyosung et brukbart alternativ men IKKE betal for mye for brukt. Ingen hemmelighet-betalte 35K for 2010 overligger inkl Pirelli dekk. En 1 år gammel bør ikke koste over 28K.
Eldre enn det max 20 til 25 avhengig av km stand. MC Vartdal har noe å kjempe med

Gammelgutt har slitt med lekk bakdemper og jeg har slitt med problemer med gearoverføringen på HG mopeden.
HG mopeden fikk problemer etter at hun trynet i et kryss og Gamlingens 100 bruttomedisterton kan jo ha satt demperen på en hard test ? Jeg tror ikke gearskifte mekanismen og demper problemer er daglige problemer for disse mopedene, her er det uflaks tror jeg.
Det store minuset i boka går for håpløst tregt og dritdyre deler via importør. 998 kr for et papirluft filter er nært ran. MC Vartdal har noe å bevise her. Mizzuki var ihvertfall en katastrofe. Lite minus for forholdsvis gammeldags teknologi.
Pluss for at de er lette å skru på. Stort pluss for forbruk, litt minus for for forbruk etter at dødpunket i turtallsregisteret er justert bort. Trenger en en billig SMK er Hyosung et brukbart alternativ men IKKE betal for mye for brukt. Ingen hemmelighet-betalte 35K for 2010 overligger inkl Pirelli dekk. En 1 år gammel bør ikke koste over 28K.
Eldre enn det max 20 til 25 avhengig av km stand. MC Vartdal har noe å kjempe med

Re: Pollti lurer litt ?
Dø Jalmar. Eskroten ble veldig fin etter å ha fått litt gaffa tape på forskjermen sin. I morgen så må jeg tape bakruta så den ikke detter ut. Her gjelder det å holde stailen til CBR dama kommer og lager en ånkli god repotasje om strøkne vinterbiler og koreansk møl. 

Re: Pollti lurer litt ?
Nå skal ikke jeg ha 125 ccm, men hvis jeg skulle hatt det, tror jeg at jeg ville skuet litt på Varadero 125 jeg. Ser ut som an kan få brukbare eksemplarer for under 30K.
Men regner man litt på dette, så stemmer det jo. Altså man kan kjøpe 10 stk 125 ccm for ca 300K. Det samme man må gi for en greit utstyrt 1200 BMW GS.
Forskjellen vil bli at når man har 10 SMKere, så har man stort sett en som går. Den samme garantien har man ikke hvis man anskaffer en topp utstyrt 1200 GS. 
Men regner man litt på dette, så stemmer det jo. Altså man kan kjøpe 10 stk 125 ccm for ca 300K. Det samme man må gi for en greit utstyrt 1200 BMW GS.


1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Pollti lurer litt ?
Lav teknologisk tysk møl er oppskrytt . Husker med gru Sirævan som ga opp ånden enda den gikk på ånkli fin resirkulert ålje og greier.
Re: Pollti lurer litt ?
Ford er en ener når det gjelder å lage ræl. Og jaggu klarer de ikke å selge alt de lager også. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Pollti lurer litt ?
Den derre bloggen til Ragnhild er jo låst og stengt. Og ikke er det ny planlegging av fest hos AJ. Og ingen skal ha bagasjebærer. Ikke ser det ut som om girkassa til AJ har tenkt å ta kvelden heller. Hvor i all verden skal vi villblogge nå da??? 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Pollti lurer litt ?
Er jo helt håpløst detta, Jalmar...Jalmar skrev:Den derre bloggen til Ragnhild er jo låst og stengt. Og ikke er det ny planlegging av fest hos AJ. Og ingen skal ha bagasjebærer. Ikke ser det ut som om girkassa til AJ har tenkt å ta kvelden heller. Hvor i all verden skal vi villblogge nå da???

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Pollti lurer litt ?
Ja. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Pollti lurer litt ?


Re: Pollti lurer litt ?
Det hadde ikke gått. For i en tråd der off topic er topic, ville jo ikke off topic vært off topic. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Pollti lurer litt ?
DET kan æ verfall varra enig i, har heller villa hatt tilbake min '83 Lada (Vist den IKKE har vært kresja) Enn vilken som helst (europeisk) ford. Har ingen erfaring med de Amerikanske...Jalmar skrev:Ford er en ener når det gjelder å lage ræl. Og jaggu klarer de ikke å selge alt de lager også.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: Pollti lurer litt ?
Det er jo ting å villblogge om enda Jalmar. Ikke nok med at AJ driver med etniske utrenskninger i både England og Malta og handler Transit gearkasser og bygger om Dattisunen sin så utviklingsavdelingen til Dattisun er i sjokk , i vinter så har han herjet så voldsomt med Bakpå at hun er blitt gravid med en tiger
Som om det ikke er nok så har vært så omtenksom at han har stappa tigeren på tanken sier han
Sånne småtigere har sikkert skarpe klør så det er jo omtenksomt gjort men hvordan i huleste fikk han stappet tanken inn i magan på å ? Og hvordan skal han få tigeren ut igjen uten å skade den? Her må det kreative løsninger til for å unngå å komme i klammeri med fødselsleger og dyreaktivister
Dette er et innmari særriøst problem som må diskuteres ånkli så alle eventualiteter er dekket til den stolte far får nytt husdyr
Jeg skjønner meg ikke helt på Bakpå da som lar ham få en tiger heller. Er sikkert mye jobb å oppdra de ? Tror det hadde vært bedre å parkere støvsugeren og ale opp hybelkaniner i stedet. De er ikke så krevende heller.




Jeg skjønner meg ikke helt på Bakpå da som lar ham få en tiger heller. Er sikkert mye jobb å oppdra de ? Tror det hadde vært bedre å parkere støvsugeren og ale opp hybelkaniner i stedet. De er ikke så krevende heller.

Re: Pollti lurer litt ?
MaxTron skrev: har heller villa hatt tilbake min '83 Lada
Lada er ånkli flerbruks bil. Lada 1500 stempel passer rett inn i Jetta 1600 motor, det har jeg prøvd selv. Men det blei en dyr reparasjon for jeg måtte ha svært stereoanlegg for å overdøve klapringa i sylinder 1 men det var litt praktisk og for da kunne jeg dyrke musikkinteressene mine.
Det er ingen bakdeler med en sånn reparasjon hvis den er fagmessig utført. Er bare å bomme seg spillolje i båthavnene så har en en evighetsmaskin og løser problemet med at folk dumper olje i hytt og gevær samtidig. Ånkli miljøvennlig.