Må jo si at noe av det jeg liker med TDM i forhold til min V-strom er at den har lavt plasserte potter. Og at to er penere enn en er vel åpenbart? Verst er det på V-strom 650 som har en og som har hull der den andre burde vært. Så pottemessig er Tiger´n feil i mine øyne.
Men funksjon foran utseende er jo et greit argument for sykler i dette segmentet. Er jo ikke noen cruiser.
Baron von Waffel skrev:Verst er det på V-strom 650 som har en og som har hull der den andre burde vært. Så pottemessig er Tiger´n feil i mine øyne.
Sånn er det på Tiger'n også; bakskjermen (om man kan kalle den det...) hvor blinklys og skilt er plassert er likt utformet på begge sider, dvs. en slags åpning som gir plass til potta på høyre side.
Sjekk Speed og Street Triple syklene hvor det er en høytsittende potte på hver side.
Triumph kunne selvfølgelig gjort det samme med Tiger'n... Hvorfor det det ikke er gjort har jeg ikkeno' svar på, men ingeniører og designere hos fabrikken i Hinckley, UK har helt sikkert sine grunner for at det ble slik...
På en annen side har denne ene potta vært et av karaktertrekkene til Tiger'n i en årrekke allerede og dermed ingen grunn til endring, er vel kanskje tanken hos Triumph-folkene...
Samme med TDM'en, for øvrig. Ingen endring på den heller tross trendsvingninger når det gjelder potteplassering den tiden denne modellen har vært i produksjon som både 850 og 900.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Uansett er vel de fleste enige i at ei potte bør plasseres under der man sitter.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Jalmar skrev:Uansett er vel de fleste enige i at ei potte bør plasseres under der man sitter.
Ja, du er riktig morsom du, Jalmar
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ingeniørene trenger mer potte-trening tror jeg. Eneste fordelen med disse høytsittende pottene er at man får anledning til å smøre salve på brannsårene til eksosrypene. Det kan bli noen store sår på innsiden av lårene når det er så høye potter.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Overhodet ikke
Her må tiltak til for å stoppe en Jalmar som antakelig er rimelig ute av kontroll
Så er spørsmålet; hva skal til for å få fyren tilbake på sporet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Pollti skrev:Jøss, Er Jalmar en avsporet lokomotiv fører ? Det forklarer jo litt.
Nei...
Ingenting forklarer egentlig noe når det gjelder Jalmar...
Visse ting forblir uutgrunnelige.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ja, ikke spør meg. Jeg kan ikke bli enig med noen av meg jeg.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Pollti skrev:Uutgrunnelighet krever jo litt tankevirksomhet ? Gi`n Braastad så roer det seg.
Braastad'n står klar så snart han tar seg en tur.
Men manglende utviklet stedsans fører han vel på villspor på veien hit, vet je...
Grusveien hit opp blir vel en smule for skummel også, kanskje...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Syns å huske at jeg kjrte forbi oppi traktene dine med Tea i fjor en gang... Men jeg så jo etter et område med snauhogst og store høytalere på tunet.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Jalmar skrev:Syns å huske at jeg kjrte forbi oppi traktene dine med Tea i fjor en gang... Men jeg så jo etter et område med snauhogst og store høytalere på tunet.
Snaughogsten kan man ane konturene av, men høyttalerne får lov til å være inne - hele året
.
Blir vel mer snauhogst i løpet av vinteren, vet je... til naboers hoderystende fortvilelse... Å bedrive trefellingsmassakre her i landet, er som å pirke borti hjertemuskelen til mange, virker det som.
De blir blå i trynet og får pusteproblemer og sliter veldig med å finne fotfestet i tilværelsen igjen om trefelling bringer på bane...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering