Dreimoment i massevis, er viktigere for meg enn antall hester.
1680 ccm, 150 nm ved 3700 rpm, men kun 90 hk.
Henter den hjem om en uke. Gleder meg vilt!!!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=X5CxnmIy ... re=related[/video]
Jeg har (to) Transalp (litt nyere, den med 650).jonnykr skrev:Jeg har gjor det motsatte og gått ned til en 600.
Effekten (som måles i Watt eller HK) er definert som dreiemomentet multiplisert med antallomdreininger (per sekund).tomsnes skrev: Dreimoment i massevis, er viktigere for meg enn antall hester.
Merkelig utsagn...tagesk skrev:Jeg har (to) Transalp (litt nyere, den med 650).jonnykr skrev:Jeg har gjor det motsatte og gått ned til en 600.
Meget bra sykler.
Efter min mening, faktisk en Ultimate Begynnersykkel.
Lett å bruke, lett å svinge, tåler en velt, og (relativt) billig.
Jeg har stor respekt for folk som kjører Transalp!
De har gjort et godt og fornuftig valg!
[TaSK]
Beklager, jeg mente det ikke sånn.MaxTron skrev: Bedre å respektere folk uansett hva de velger enn å respektere folk fordi de velger det samme som deg.
Jeg har en nabo med en slik; den høres akkurat slik ut.tomsnes skrev: Henter den hjem om en uke. Gleder meg vilt!!!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=X5CxnmIy ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Jepptagesk skrev:Beklager, jeg mente det ikke sånn.MaxTron skrev: Bedre å respektere folk uansett hva de velger enn å respektere folk fordi de velger det samme som deg.
La meg forsøke meg igjen.
Det er lett å få kubikk-syke, men lykken ligger ikke alltid på vent der langt over 1.000 ccm.
Efter min mening har Honda med Transalp funnet en god blanding som gir mye glede.
I særdeleshet: Sykkelen er meget lettkjørt og derfor å anbefale.
Og Transalp er ujålete.
Det liker jeg.
Jeg blir imponert av alle som velger ujålete ting.
Selv kjører jeg utelukkende BMW R1150GS fordi jeg med mine 202 cm er alt for stor til å trives på en Transalp.
Transalp blir ikke et dårligere valg av den grunn.
Bedre nå?
[TaSK]
Signerer denne med samme ordlyd. Har nå gått "ned" fra en Yamaha Virago 750 til en Yamaha Diversion XJ600. Har ikke kjørt slik sykkel siste 4 år og den gangen var jeg helt uten erfaring (holdt på å ta lappen). Har ikke klart for meg hvordan følelsen av krefter, "sprut" eller andre tekniske spørsmål vil bli.jonnykr skrev:Jeg har gjor det motsatte og gått ned til en 600.
Evt klinke til med en Boss Hoss: http://www.bosshoss.com/view_bike.asp?x=BHC3ZZ4SSTwister skrev:Hmm. siden jeg har ikke bare en (tomsnes) kamerat med stoor sykkel (MT-01) men faktisk en til som akkurat nå har oppgradert til stoor sykkel ( V-Max 1700 ) og sitter med en 600 og har gått ned til 500... føler jeg presset til å sette standard.. så da hedde det jo vært stas med en slik en :
Bad Dog 215 cubic inch V-Twin engine Are you one of those guys who feels there's just no substitute for cubic inches? Well, Bill Price thought you might like to know he's designing an engine for you, it's called the Bad Dog 215, as in 215 cubic inches. The sixty-degree air-and-oil-cooled 4-valve DOHC semi-unit 3500cc engine has a 6 inch bore and 4 inch stroke, connecting rods run side by side on a single throw crank. Main and rod bearings are from a 426 Hemi.
Mon tro hva de koster.... men sikkert en herlig lyd i de... skal ikke se bort ifra et det er litt bunn drag også