Da var dagens tur unnagjort. Det ble snaue 300 km i nydelig sol og + 15. Litt kjøligere i kveld, men fullt kjørbart. Her er dagens rute tatt ut fra SPOT. Er ikke helt i mål med innstillingene så det blir så som så :-)
Her er Bamsefar og GSen klar for tur. Ferdig rigget og lastet. Den høye kjekke mannen på bildet er TaSK.
Når Hustruen og QIML var ankommet satte vi kursen for nærmeste bensinstajon for fylling av bensin og sjekking av sykklene. Viktig med riktig dekktrykk. Litt fint å se at de ikke hele tiden støtter seg på spaden...Nuvel
Mannfolka jobbet mens eksosrypene hadde en koselig passiar. Legg merke til matchende jakker :-)
Smått om senn kom vi oss på tur. Dog etter en nydelig kaffe laget av Il Professore. Litt rot i rekkefølgen her, men kaffen var god. Kursen ble satt for Lucca. En koselig by med verdens sist bygde bymur og stedet der Caesar delte opp riket sitt. I denne byen er det ett fint kryss, der i alle fall en av veiene fører til Rom. Vi trasket litt rundt her i Julius sine fotspor. Bokstavelig talt. Ble også tid til en liten Macchiato.
Nå forgriper jeg begivenhetens gang litt. Selvfølgelig måtte vi innom en godtebutikk før vi ankom Lucca. Det ble med kikking da den ikke hadde ABS.
Italienerene liker dette med å bygge og konstruere. På vår veg nordover kom vi over denne broen. Ikke så skeiv som tårnet. Kikk litt på bildet og nyt estetikken.
Jeg har det sånn at når jeg ser vakre ting blir jeg sulten. Dette gjelder både QIML og andre vakre objekter. Vi satte derfor kursen for en godt gjemt hemmelighet. "Villa Verde". Dette er en restaurant Hustruen og TaSK kom over for 15 år siden. Den har blitt flittig besøkt siden, og vi var så heldige å få ta del i denne gastronomiske gleden. Oppi fjellheimen en plass.
Jeg legger ved noen bilder av maten. Smaken var ...... nydelig. Enkelt og godt.
Sjefen sjøl, Roberto :-)
Skulle noen ha ønsker om å finne dette eminente bevertningssted er det bare å ta kontakt. Vi kan sikkert komme til en ordning
Breie om bringen fortsatte vi dagens tur. Den bragte oss høyere og høyere. Dog ikke så høyt som vi ønsket. Der var det snø. Det var nå litt snø rundt oss i vårt fotefar også, men ikke noe som skremte oss nevneverdig.
Når man tenker på Toscana så ser vel de fleste for seg bølgende landskap fulle av vindruer og oliventrær. Man finner så klart dette her, men også høye alpine fjell. Med snø på toppene.
Dagen ble avsluttet med en liten Moscato og 70% sjokolade. Sammen med to flotte og rause mennesker. Kan man ha det bedre?