Første turen 2011. BAGSMELL ( 17.02 ) 15cm snø.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Godtvoksen

Re: Første turen 2011

Legg inn av Godtvoksen »

MaxTron skrev: Begynner å lure på om du har valgt feil navn.. God bedring :[-(

Beklager på det aller sterkeste. :[-o< Det var ment humoristisk fra min side. Det er jo en gang slik at ikke alle har samme form for humor, og det vet jeg (forsåvidt spesielt at vi to har forskjellig humor, jfr. en annen tråd som jeg la ut et for meg humoristisk bilde) - så ansvaret for fornærmelsen er selvsagt min. :notworthy:

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Godtvoksen skrev:
MaxTron skrev: Begynner å lure på om du har valgt feil navn.. God bedring :[-(

Beklager på det aller sterkeste. :[-o< Det var ment humoristisk fra min side. Det er jo en gang slik at ikke alle har samme form for humor, og det vet jeg (forsåvidt spesielt at vi to har forskjellig humor, jfr. en annen tråd som jeg la ut et for meg humoristisk bilde) - så ansvaret for fornærmelsen er selvsagt min. :notworthy:
Har ingen problemer med humor, godt mulig vi har forskjellig humor... greit nok.

Innlegget tidligere i tråden som du mente det var god humor å gjøre narr av, var fra min side ment som ett seriøst forsøk på å vekke ivertfall noen av de som kjører med vanlige gatesykler og vanlige MC-sommerdekk så tidlig på året. Kanskje få de til å tenke seg om en gang til eller fem før de kjører på denne tiden, og på sånne forhold som det er no.

Er vel ikke uvanlig at en stor del av MC-ulykker skjer på de første turene på våren, og det selv når det er fin temp og tørt...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

MaxTron skrev:
Innlegget tidligere i tråden som du mente det var god humor å gjøre narr av, var fra min side ment som ett seriøst forsøk på å vekke ivertfall noen av de som kjører med vanlige gatesykler og vanlige MC-sommerdekk så tidlig på året. Kanskje få de til å tenke seg om en gang til eller fem før de kjører på denne tiden, og på sånne forhold som det er no.

Er vel ikke uvanlig at en stor del av MC-ulykker skjer på de første turene på våren, og det selv når det er fin temp og tørt...

Nå kan det vel hende at forholdene er noe forskjellig mellom Nordmøre og Stavanger. Jeg og andre her inne vil nok kunne vurdere på egenhånd både saltfare, risiko for glatt vei, grus i svinger mv. uten pekefinger/belæring fra MaxTron.... :mk

Vi overlevde hele fjorårets sesong inkl. tidlig vårsesong helt uten dine seriøst velmenende råd.. :-J

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
MaxTron skrev:

Nå kan det vel hende at forholdene er noe forskjellig mellom Nordmøre og Stavanger. Jeg og andre her inne vil nok kunne vurdere på egenhånd både saltfare, risiko for glatt vei, grus i svinger mv. uten pekefinger/belæring fra MaxTron.... :mk

Vi overlevde hele fjorårets sesong inkl. tidlig vårsesong helt uten dine seriøst velmenende råd.. :-J
Skal ikke blande meg for mye inn i meningsutvekslingen her, men synes likevel det ikke er upassende eller belærende, for den saks skyld, å minne om de farene MaxTron påpeker.
Tror nok at vi alle har godt av en slik påminnelse rett som det er - gjerne også i disse PMS tider...

:mk

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

AJ skrev: Tror nok at vi alle har godt av en slik påminnelse rett som det er - gjerne også i disse PMS tider...

Ja, helt enig, en slik påminnelse har vi godt av....merker at jeg fort finner gode argumenter for å trille sykkelen ut nå, det er 7 varmegrader, scooterne begynner å våkne til liv her i bybildet, og jeg er grepet av PMS...en liten liste over alle "MEN!" bidrar til å sette ord på det en selvfølgelig vet, men for fort kan bli oversett i pms-tåka :knegg

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Godtvoksen skrev:
MaxTron skrev:

Vist det ikke har vært frost i jorda, eller de ikke strør med salt eller sand, og vist asfalten bestandig er tørr... Ja da er vel forholdene forskjellig da...

..OG til din informasjon så var det faktisk 26 Norske motorsykkelister som IKKE overlevde fjorårets sessong http://nmcu.org/ulykkesutviklingen-i-2010" onclick="window.open(this.href);return false;
Men disse er sikkert ikke noen av de DU regner som "VI"... ...Så da er det vel greit da :notlistening
karosseri er for biler!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:
AJ skrev: Tror nok at vi alle har godt av en slik påminnelse rett som det er - gjerne også i disse PMS tider...

Ja, helt enig, en slik påminnelse har vi godt av....merker at jeg fort finner gode argumenter for å trille sykkelen ut nå, det er 7 varmegrader, scooterne begynner å våkne til liv her i bybildet, og jeg er grepet av PMS...en liten liste over alle "MEN!" bidrar til å sette ord på det en selvfølgelig vet, men for fort kan bli oversett i pms-tåka :knegg
7 varmegrader og du ikke ute å kjører enda.. :oh Hva har skjedd det siste året?

[album]202[/album]

Din liste med men!, er vel lik antall gadget som ikke er montert ennå... :knegg :lol

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Tenker ikke statistikken over de som 'går i forveien' med motorsykkel i stor grad er farget av tidlig kjøring 'nå på vinteren' jeg. At det er kaldt og vått og muligheter for sand og salt i veibanen bidrar vel heller til at men kjører temmelig forsiktig.. Skumlere når våren faktisk er her med nettopp tørr og fin asfalt (og mulighet for sand da også) og man gir full rulle ;)

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

TBI81 skrev:Skumlere når våren faktisk er her med nettopp tørr og fin asfalt (og mulighet for sand da også) og man gir full rulle ;)
:janikk

:=D> :=D> :=D>

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Og et lite apropos 'Endelig en som tenker fornuftig, og ikke lar PMS'n styre livet sitt heilt :notworthy:' kan da virke litt belærende. Er vi andre 'ufornuftige' da altså? Men trenger ikke gli heelt ut dette nå da ;-);)

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

TBI81 skrev:Og et lite apropos 'Endelig en som tenker fornuftig, og ikke lar PMS'n styre livet sitt heilt :notworthy:' kan da virke litt belærende. Er vi andre 'ufornuftige' da altså? Men trenger ikke gli heelt ut dette nå da ;-);)
Vist du leser det æ siterte over det innlegget der, så ser du jo hva æ mente med at han tenkte fornuftig. Og de faktorene var jo knapt nevnt tidligere i verken denne eller den andre tråden med samme tema som gikk samtidig.

Så æ fikk vel ett inntrykk av at det knapt var i tankene til de som bare var i gledesrus for at de hadde hatt sin første tur.

Mulig det virka belærende, det tenkte æ ikke på før du sa det, men vist nån lært nå av det så var det sikkert det.. :scratch

Men no ser æ jo at ivertfall du kjører temmelig forsiktig, så tidlig på året, men når kommer med tørr asfalt da gir du full rulle...
karosseri er for biler!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

MaxTron skrev:
Så æ fikk vel ett inntrykk av at det knapt var i tankene til de som bare var i gledesrus for at de hadde hatt sin første tur.
Det er nettopp den gledesrusen som i fjor vår var så deilig å dele med andre her inne, og jeg opplever at du med dine innlegg ødelegger noe av hele gleden med det jeg anser som sure oppstøt... :punch På toppen av det hele får du en viss støtte fra to moderatorer. :oh

Dette til sammen, gjør at jeg neppe kommer til å dele førseturopplevelsene med noen her inne denne sesongen... ](*,)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

MaxTron skrev: Men no ser æ jo at ivertfall du kjører temmelig forsiktig, så tidlig på året, men når kommer med tørr asfalt da gir du full rulle...
Vel, 'man' er da ikke synonymt meg 'meg' sist jeg sjekket, men det er en annen sak. Skal ikke påstå noe annet enn at jeg av og til tøyer grensene, det ser jeg igrunn på som bare sunt - men det er stor forskjell på å kjøre fort å kjøre dumt ;)

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev: Dette til sammen, gjør at jeg neppe kommer til å dele førseturopplevelsene med noen her inne denne sesongen... ](*,)
:oh GV, dette greier jeg knapt å kommentere! :oh ...derfor lar jeg det være!

Forøvrig, ser jeg virkelig frem til å ta den første turen, og den kommer til å bli delt med forumet ;e
Jeg fikk første turen i begynnelsen av april i fjor (2 . eller 3. mener jeg å huske), men det jeg også husker var at sesongenstarten deretter fikk et brudd i et par uker..grunnet snøvær....og det regner jeg med at nok blir standingen i år også.

Men...kan ikke huske at det har vært såpass tidlig "vårløsning" på aldri så lenge..som akkurat nå. Og med vårtegn, så mener jeg bare enorm snøsmelting, bare veier, scooterførere til og fra jobb/skole og 7 plussgrader....og sånn har det vært i noen dager nå :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Jeg tror ikke MaxTron på noen som helst måte mente å ta fra gleden til de som har tatt seg en tur. Og argumentene hans er jo helt legitime. Leste jo om noen i fjor som hadde begynt sesongen, og traff på noe grus, eller glatte partier og gikk på snøra.
Og selv om "vi" vet alt dette, så kan det jo være noen som leser det ikke var klar over det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar