Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av Intruder »

:mc7 Er enig med Arctic Tiger........en strekk er bra etter å ha kjørt såpass at du blir
sliten i toer`n.... :\m/: *mas

Men disse gelgreiene ser bra ut !! :thumleft :notworthy:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
FJR1300
Innlegg: 83
Registrert: 15 sep 2010, 15:47
Motorsykkelen din: Yamaha FJR 1300 2013
Sted: Svelvik

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av FJR1300 »

TheBandit skrev:
FJR1300 skrev:Jeg kjøpte Gel sete fra http://www.topsellerie.com" onclick="window.open(this.href);return false; og er kjempe fornøyd. :thumleft
Her kan du velge høyde på sete osv. For og få ned prisen, kan du sende inn ditt gamle sete, og få bygd det om. :=D>
Jeg bestilte komplett, for og slippe masse rot med tollvesenet. :punch
Eneste jeg angrer på, er at jeg ikke bestilte med varme. :ills
Hvordan er dette setet sammenlignet med f.eks dette tilbudet? http://www.mcoslo.no/sak/60/Bagster%20Comfort%20Seat" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kan jeg ikke si. Men om du har mulighet for og teste sete på MC Oslo, så tror jeg det er best.
Er ikke sikker på om det er stor forskjellen, men smak og behag osv...
Ride to live. Live to ride :twothumbs:
Yamaha FJR1300 2013
Yamaha FJR1300 2004
Yamaha FJ1200 1994
Yamaha Vmax 1200 1986
Yamaha XJ750 SECA 1984
Yamaha XJ750 SECA 1983
Yamaha XZ550 1981
Yamaha RS100 1980

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av Misha »

Var innom Toppselleri og kikket etter sete til yamahaen, siden jeg har hatt Gel-sete på ønskelisten både til meg og fruen.
Og der hadde de 1 stk på salg med 70 euro i avslag. Og da klarte jeg ikke å holde fingeren unna "kjøp" - knappen... :-J

Kom på 319 euro med frakt for komplett sete. Og så skal vel staten ha en slant i avgifter også.
Så jeg får rusle inn til fruen og si at julepresangen hennes blir noe hun kan sitte på... :lol
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av Misha »

Fikk setet for en stund siden. Selve setet ser flott ut, men tilpassingen til sykkelen kunne vært bedre. Kanskje de har strukket litt for mye i basen? Forhåpentligvis vil det tilpasse seg litt bedre når jeg begynner å bruke Diva'en...
sete.jpg
sete (2).jpg
sete (3).jpg
sete (4).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av Banditmannen »

Misha skrev:Fikk setet for en stund siden. Selve setet ser flott ut, men tilpassingen til sykkelen kunne vært bedre. Kanskje de har strukket litt for mye i basen? Forhåpentligvis vil det tilpasse seg litt bedre når jeg begynner å bruke Diva'en...
Bestilte du rett fra Top Sellerie i Frankrike? Eller gjennom en norsk mellommann?
Skal da ikke være så dårlig passform! Har tilsvarende sete(riktignok uten gel) til Banditen min, og det er like bra/dårlig tilpasset som orginalsetet.
Kan være setet ditt er laget på en dårlig base, Top Sellerie bruker jo brukte orginalbaser, som de trekker om.
Tror jeg vil reklamert på det! :janikk

PS. Er det justeringsmuligheter på festene?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37923
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av AJ »

TopSellerie-setet ser jo veldig bra ut, men tilpasningen foran og bak var ikke spesielt bra, nei... :-k
Men kan hende det retter seg ut etter litt innkjøring, som du er inne på, Misha.
Er spent på setet jeg har kjøpt, men satser på at det er godt tilpasset. Har i hvert fall ikke lest på Triumph forum om noen som har akkurat det problemet med gel-setet jeg har kjøpt...
Går heller mer på at det blir utålelig varmt hvis sykker'n står lenge i sola med sånt gelesete...
Men det skal jeg nok greie å leve med... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av Misha »

Kjøpte setet direkte fra Topsellerie. Var et tilbud der jeg ikke kunne si nei til. Og festene ser ikke ut til å kunne justeres på noe vis.
Jo, reklamere er jo en mulighet, men jeg har ikke lyst å styre med det, frankrike er langt unna. Basen er i hardplast, så jeg skal nok få det til å se bedre ut etter en stund. Hvis vekta av meg og fruen ikke hjelper, får jeg finne frem varmluftpistolen.
Det originale setet hadde i tillegg litt polstring i form av en pakningslist som det nye setet ikke har. Så jeg har flere muligheter :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Spiff
Innlegg: 33
Registrert: 18 apr 2010, 12:45
Motorsykkelen din: Honda VFR Vtec 2002

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av Spiff »

Har bestilt "Comfort seat with gel" fra Bagster. Via Norsk leverandør kommer dette på 4375 kroner så setet BØR være bra. Hadde vært interessant å samenligne disse setene og vurdert om de er verd pengene. Var lenge i tvil om jeg skulle kjøpe men kom til slutt frem til at det eneste jeg har vært litt misfornøyd med på VFR'en er setet og at det derfor bør ordnes før sesongen. Nå krysser jeg fingrene for at jeg får det i tide. :[-o< De beregner 5 uker leveringstid.. Bagster har ellers en bra side for å designe ditt eget sete: http://www.bagster.com/moduleselle/appl ... hp?lang=uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Det koster litt men er trots alt bedre enn å komme på jobb om mandagen og fortelle at jeg nok en gang har vondt i ræven etter helgen...


Spiff

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Gel-seat, anyone? Noen her med gode/dårlige erfaringer?

Legg inn av Banditmannen »

Spiff skrev:Det koster litt men er trots alt bedre enn å komme på jobb om mandagen og fortelle at jeg nok en gang har vondt i ræven etter helgen...
:lol

Svar