Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Nicolai
Innlegg: 15
Registrert: 11 aug 2010, 21:25
Motorsykkelen din: Aprilia RSV Mille 2001

Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

Legg inn av Nicolai »

Hei.

Skal en tur til Bergen med sykkelen så fort overgangen tillater det - er det noen som har erfaring fra tidligere når man eventuelt kan regne med å ta en slik tur?

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

Legg inn av ZZR-Tom »

Umulig å seie, må nok følge med på vær meldingane.
Skal hente en sykkel i Stavanger og kjøre via Bergen til sogn og fjordan, rekner med fra midten av april til ut i mai.
Husk at i apil/mai så er vegane fremdeles kalde og det kan fort slå om på veibana der sola ikkje tar, har vore og strød veiane når det har vore +7.
17 mai (hipp hipp hurra) 2009 henta eg en sykkel i Sandefjord og over hemsedalen var det svinkaldt, hade det regna der så ville det sansynelig vore isete.
Men så kan det og hende at det er supre forhold i mars, så en veit aldri.

Nicolai
Innlegg: 15
Registrert: 11 aug 2010, 21:25
Motorsykkelen din: Aprilia RSV Mille 2001

Re: Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

Legg inn av Nicolai »

Kunne nesten tenke meg det - nesten så jeg vurderer å kjøre om Kristiansand. Det tar visst bare to timer mer ifølge Gulesider. Men det er vel hvis man kjører rett på alle ferger og slikt.

Kystveien er vel MC-klar lenge før overgangen midt i gamle Norge skulle jeg anta :-)
Er det eventuellt noen andre veier som kan være greie å ta? En "overgang" lenger sør for eksempel?
Lappen er fersk, så kjempeutfordrende dårlige veistubber er vel greit å svinge unna :-k

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

Legg inn av Geir »

Nicolai skrev:Kunne nesten tenke meg det - nesten så jeg vurderer å kjøre om Kristiansand. Det tar visst bare to timer mer ifølge Gulesider. Men det er vel hvis man kjører rett på alle ferger og slikt.

Kystveien er vel MC-klar lenge før overgangen midt i gamle Norge skulle jeg anta :-)
Er det eventuellt noen andre veier som kan være greie å ta? En "overgang" lenger sør for eksempel?
Lappen er fersk, så kjempeutfordrende dårlige veistubber er vel greit å svinge unna :-k
Alle ferger? Er da bare ferge på sambandene Arsvågen-Mortavika og Halhjem -Sandvikvåg på den strekningen? De har vel avganger hver halvtime, og med mc står man jo ikke i fergekø....
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

Legg inn av MaxTron »

Nicolai skrev:Kunne nesten tenke meg det - nesten så jeg vurderer å kjøre om Kristiansand. Det tar visst bare to timer mer ifølge Gulesider. Men det er vel hvis man kjører rett på alle ferger og slikt.

Kystveien er vel MC-klar lenge før overgangen midt i gamle Norge skulle jeg anta :-)
Er det eventuellt noen andre veier som kan være greie å ta? En "overgang" lenger sør for eksempel?
Lappen er fersk, så kjempeutfordrende dårlige veistubber er vel greit å svinge unna :-k
Vist lappen er fersk er det kanskje bedre med utfordrende veier som er garantert bare, ja tilogmed noen biter med grus, enn fine brede asfaltveier hvor en ikke veit om det er is midt i neste sving...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

Legg inn av ZZR-Tom »

Nicolai skrev:Kystveien er vel MC-klar lenge før overgangen midt i gamle Norge skulle jeg anta :-)
Som sagt så er det ingen fasit og en må følge med damene på TV2 :-)
Men når en fer tidelig på året så husk at en må ta det rolig i svinger som ligger i skygge for det kan vere glatt, og kansje en bør innstille seg på at en må parkere for dagen før sola går ned.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Vestfold - Bergen, når er fjellovergangen klar?

Legg inn av MaxTron »

"Vist skaren bærer en voksen mann på St. Hansaften blir det en sein vår" Gammelt værspåer ord ;e
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar