Visir
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Visir
Vurdere nytt visir på min XR 1000 hjelm, selv om den går ut på dato iløpet av året. Ser på Sota og Silver. Hva er best/kuulest? Hjelmen er svart. Er det et veldig problem iforhold til mørke tunneler? I mcbutikk der mente de det hva et problem å ville ha meg over på sota bare øverst på visiret i blått. Men det ser ikke så kuult ut.
Poenget er å få hjelmen kuulere ut + at andre ikke kan se at jeg ser på de.
Poenget er å få hjelmen kuulere ut + at andre ikke kan se at jeg ser på de.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Visir
Jeg kjøpte meg en XR-1100 i fjor, valgte sort visir i tillegg til det blanke. Har ikke problemer ved kjøring i tuneller med det svarte. Har med meg blankt visir ved lengre turer, for ved skumring, sen kveld, sent ti sesongen.......ja da blir det mørkt 

-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Visir
Åsså må jeg dra på visir + dille me å ta av og på. Noen av disse tunnellene har bare plass til 1 bil, ingen lys, vannlekasjer og skilt stikke ut fra veggene.
http://www.e-tintproducts.com/index1.html bestilt MX-9 n kan vær blir bra.
http://www.e-tintproducts.com/index1.html bestilt MX-9 n kan vær blir bra.
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Visir
Nå har Uvex kommet med det de hevder er verdens første hjelm med visir som skifter toning som standard!!

http://www.uvex-sports.de/en/uvex-sport ... riotronic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Selges i Norge her: http://norsafe.net/?c=vv&vg=2&ug=14&vid=211001" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er dessverre en åpningshjelm, men når noen først har lansert dette, og vist det fungerer bra kommer det helt sikkert til å komme flere modeller
Ser ut til at du kan velge om du vil skifte med knapp eller automatisk, og følsomheten på fotocellen kan også velges


http://www.uvex-sports.de/en/uvex-sport ... riotronic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Selges i Norge her: http://norsafe.net/?c=vv&vg=2&ug=14&vid=211001" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er dessverre en åpningshjelm, men når noen først har lansert dette, og vist det fungerer bra kommer det helt sikkert til å komme flere modeller


Ser ut til at du kan velge om du vil skifte med knapp eller automatisk, og følsomheten på fotocellen kan også velges


karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Visir
Løsning: vipp opp visiret når du kjører inn i tunneller.TBI81 skrev:Svart hjelm og visir er jo en vinnerTunneller er litt ekle i begynnelsen, men det blir en vanesak. Mørke kvelder er et problem (bare prøv med mørke solbriller), men det tar heldigvis bare 10sec å bytte visir
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Visir
Løsning: kjøp hjelm med nedfellbart solvisir, f.eks. Schuberth C3. Genial hjelm spør du meg!Jompa skrev:Løsning: vipp opp visiret når du kjører inn i tunneller.TBI81 skrev:Svart hjelm og visir er jo en vinnerTunneller er litt ekle i begynnelsen, men det blir en vanesak. Mørke kvelder er et problem (bare prøv med mørke solbriller), men det tar heldigvis bare 10sec å bytte visir
Det er det samme for skylda hvem som har den...
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Visir
Manuelle nedfellbare visir må du opp te hjelmen med handa hele tia å dra i en slide bryter. Av på, av på.
Visir som reagere på solyset. Irriterrende at det ikke kan slås av, alltid på solbriller, nei takk.
http://www.e-tintproducts.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestilt MX-9 n kan vær blir bra, omtale komme senere..
Visir som reagere på solyset. Irriterrende at det ikke kan slås av, alltid på solbriller, nei takk.
http://www.e-tintproducts.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestilt MX-9 n kan vær blir bra, omtale komme senere..
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Visir
Det blir jo egentlig litt smak og behag. Uansett hvilken løsning man velger, om det er sota visir, e-tint visir, innebygd nedfelbar solbrille, eller løse solbriller, må man gjøre noen kompomisser! Enten man prioriterer pris, utsende, tyngde, komfort, og hva det nå måtte være!Cbr skrev:Under tråd: Gadgethjørnet :-)
Går jeg nærmere inn på hvorfor det ikke er rette løsningen for meg, vil ha Thermahelmet Halo hjelmen pga dens livreddene teknologi.
Persolig syns jeg min Schuberth C3s innebygde solbrille, fantastiske ventilasjon, i tillegg til åpning da selvfølgelig, er mer en gode nok grunner til å velge den!

I ytterste konsekvens er jo eneste trygge og holde seg i skyggen, og la vær å kjøre motorsykkel!

Men så var det det med å leve da...

- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Visir
Jeg ser fordelen med automatikk, men jeg er vel i utgangspunktet litt skeptisk da jeg er redd automatikken kanskje ikke alltid gjør det jeg vil eller reagerer når jeg skulle ønske.Cbr skrev:Manuelle nedfellbare visir må du opp te hjelmen med handa hele tia å dra i en slide bryter. Av på, av på.
Visir som reagere på solyset. Irriterrende at det ikke kan slås av, alltid på solbriller, nei takk.
http://www.e-tintproducts.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestilt MX-9 n kan vær blir bra, omtale komme senere..
Det at jeg må ta handa opp til hjelmen tenker jeg nesten ikke over... det er min "automatikk" og fungerer akkurat når jeg vil det

Til slutt er det vel kanskje smak og behag

Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: Visir
Jepp, men går greit om det er mye lysJompa skrev:Løsning: vipp opp visiret når du kjører inn i tunneller.TBI81 skrev:Svart hjelm og visir er jo en vinnerTunneller er litt ekle i begynnelsen, men det blir en vanesak. Mørke kvelder er et problem (bare prøv med mørke solbriller), men det tar heldigvis bare 10sec å bytte visir

Re: Visir
Så snedig ut det der da! Burde vært i alle glassvinduer :)Dexter skrev:Jeg ser fordelen med automatikk, men jeg er vel i utgangspunktet litt skeptisk da jeg er redd automatikken kanskje ikke alltid gjør det jeg vil eller reagerer når jeg skulle ønske.Cbr skrev:Manuelle nedfellbare visir må du opp te hjelmen med handa hele tia å dra i en slide bryter. Av på, av på.
Visir som reagere på solyset. Irriterrende at det ikke kan slås av, alltid på solbriller, nei takk.
http://www.e-tintproducts.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestilt MX-9 n kan vær blir bra, omtale komme senere..
Det at jeg må ta handa opp til hjelmen tenker jeg nesten ikke over... det er min "automatikk" og fungerer akkurat når jeg vil det
Til slutt er det vel kanskje smak og behag
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Visir
På Uvex-hjelmen som æ nevnte lengre oppe i tråden kan en vist velge om en skifter manuellt eller automatisk, og i automodus kan en også velge følsomheten på fotocellen som styrer dette...
Eneste minuset er vel at en må huske å lade batteriet, og at det foreløbig bare har kommet på en modell og at det er en åpningshjelm.
Eneste minuset er vel at en må huske å lade batteriet, og at det foreløbig bare har kommet på en modell og at det er en åpningshjelm.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: Visir
Det samme gjorde jeg sist lørdag!Kenny skrev:Når du bytter ut hjelmen kan du kjøpe med innebygde solbriller![]()
Kjøpte ny ifjor ved mc-butikken på Gausel, fungerer glimrende!


-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Visir
Fått visiret e-tint å satt det på. Hva ikke lett å limet rundt fotocella midt på er ikke 100% men tett. Kosmetisk er det ikke helt proft satt på av meg. Har mer tro på Uvex, da det virke så en slippe å lime det på selv. Aberet er at Uvex ikke har det Thermahelmet har. Hørt med Thermahelmet å de sier har jeg vodaphone tjeneste så burde det fungere. dvs hjelmen min ringe opp ambulanse selv når jeg ligge på asfalten bevisstløs. Å ambulansen får vite hvor jeg er med gps koordinater. Det å at hjelmen kjøle ner hjernen å hindre hjerneskade gjør alle andre hjelmer avlegs. Så kan vær jeg må klare meg uten solbriller, egentligt ikke vært et så stort problem. E-tint kan ikke tas av å flyttes øve til nytt visir. Uvex er gårsdagens teknologi. Ska kreve en bedre forklaring fra thermahelmet, godtar ikke "burde fungere".
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Visir
Vodaphone har vel neppe noen tjenester i Norge... 

-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Visir
Har sent sprs til Thermahelmet å vente på svar. Men skjer stadigt noe på siden deres, bla kom det gps nødannrop nyligt å nå nettopp flere fargevalg på hjelmen deres. Har etterlyst mer info på siden deres, men de er jo nye å små.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Visir
Og veldig dyre....Cbr skrev:Har sent sprs til Thermahelmet å vente på svar. Men skjer stadigt noe på siden deres, bla kom det gps nødannrop nyligt å nå nettopp flere fargevalg på hjelmen deres. Har etterlyst mer info på siden deres, men de er jo nye å små.
Den GPS oppkallinga til nødsentral vil neppe fungere bra i Norge... Nå er det å ringe nødsentralen i Norge et tragisk kapittel uansett, men det er et helt annet kapittel.
E-Tint visir så greit ut, men synes ikke det ser bra ut når det kun er deler av visiret som dekkes.
Den samme filmen kan klippes i med saks (om det er hva jeg tror det er), så da burde det helle være større filmer, som man kutter til sitt eget visir med en skapell eller lignende. Det å kun dekke et området synes jeg bare ser rart ut...
Jeg selv kjører med solbriller på insiden av klart visir. Så er det bare å pakke ned solbrillene i ei lomme i jakka om det blir mørkt ute.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Visir
Pop ner ekstra visir dekke heller ikke hele visiret. Så ikke stygt ut e-tint, men tok litt tid å bli vant til, da jeg ikke forventa hvordan det sko se ut. Hadde jeg valgt nå ville jeg hatt noe bedre, men det fungere.
Dyrt og dyrt. Hadde setebelte vært dyrt når det ble innført hadde vel mange valgt bort det "ekstra utstyret."
Når en nettopp har truffet asfalten å holde på å dø, har en det travelt med å komme til ambulanse/sykehus. Kanskje er en bevisstløs, kanskje i så store smerter at det eneste en kan gjør er å skrike i sjokk. Noen så stoppe? Nei ikke alltid, nok av artikkler om biler så senere bare titte å kjøre videre forbi ulykkesstedet.
Ofte skjer disse ulykkene på en øde landevei, kjørt ut? da vil det ta tid før noen finne deg.
Hvis dette fungere i Norge, blir det starta å tilkalles hjelp før du er ferdig å trilte bortøve asfalten.
Hjelmen har og det avkjølende laget så starte å bli kaldt å forhindre en tid hjernesvelling etter den forferdelige hodeskaden en nettopp har fått. Nok tid forhåpentlighvis til at en får hjelp. Alle vet jo hvordan hvor ofte hodeskade er innvolvert mc ulykker.
Dyrt og dyrt. Hadde setebelte vært dyrt når det ble innført hadde vel mange valgt bort det "ekstra utstyret."
Når en nettopp har truffet asfalten å holde på å dø, har en det travelt med å komme til ambulanse/sykehus. Kanskje er en bevisstløs, kanskje i så store smerter at det eneste en kan gjør er å skrike i sjokk. Noen så stoppe? Nei ikke alltid, nok av artikkler om biler så senere bare titte å kjøre videre forbi ulykkesstedet.
Ofte skjer disse ulykkene på en øde landevei, kjørt ut? da vil det ta tid før noen finne deg.
Hvis dette fungere i Norge, blir det starta å tilkalles hjelp før du er ferdig å trilte bortøve asfalten.
Hjelmen har og det avkjølende laget så starte å bli kaldt å forhindre en tid hjernesvelling etter den forferdelige hodeskaden en nettopp har fått. Nok tid forhåpentlighvis til at en får hjelp. Alle vet jo hvordan hvor ofte hodeskade er innvolvert mc ulykker.
-
- Innlegg: 568
- Registrert: 18 nov 2009, 13:57
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
- Bosted: Rogaland
Re: Visir
Thermahelmet koste ikke 999 pund. Er hele tiden salg der så den egentlige prisen er lavere. Kampanje kode en finner på siden og i mc-blader og osv gir rabbatt på 400 pund. Gps delen koste 300 pund ekstra med 10 pund pr mnd i abo på tjenesten. Tror og prisene vil dette når produksjons volumet øke.
Pund er og lavt kursa nå.
Neste år kjøpe jeg en slik hjelm.
Men hei en kan jo og la være og heller la være å ha en ulykke, det skjer jo ikke meg..
Pund er og lavt kursa nå.
Neste år kjøpe jeg en slik hjelm.
Men hei en kan jo og la være og heller la være å ha en ulykke, det skjer jo ikke meg..