Visir

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Visir

Legg inn av TBI81 »

Dexter skrev:
Cbr skrev:Manuelle nedfellbare visir må du opp te hjelmen med handa hele tia å dra i en slide bryter. Av på, av på.

Visir som reagere på solyset. Irriterrende at det ikke kan slås av, alltid på solbriller, nei takk.

http://www.e-tintproducts.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestilt MX-9 n kan vær blir bra, omtale komme senere..
Jeg ser fordelen med automatikk, men jeg er vel i utgangspunktet litt skeptisk da jeg er redd automatikken kanskje ikke alltid gjør det jeg vil eller reagerer når jeg skulle ønske.

Det at jeg må ta handa opp til hjelmen tenker jeg nesten ikke over... det er min "automatikk" og fungerer akkurat når jeg vil det :knegg

Til slutt er det vel kanskje smak og behag :janikk
Så snedig ut det der da! Burde vært i alle glassvinduer :)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av MaxTron »

På Uvex-hjelmen som æ nevnte lengre oppe i tråden kan en vist velge om en skifter manuellt eller automatisk, og i automodus kan en også velge følsomheten på fotocellen som styrer dette...

Eneste minuset er vel at en må huske å lade batteriet, og at det foreløbig bare har kommet på en modell og at det er en åpningshjelm.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Visir

Legg inn av LilleMann »

Kenny skrev:Når du bytter ut hjelmen kan du kjøpe med innebygde solbriller :jada:
Kjøpte ny ifjor ved mc-butikken på Gausel, fungerer glimrende!
Det samme gjorde jeg sist lørdag! :D MC-butikken på Gausel er "goe greie". Har ikke fått testet den så mye enda, men jeg digger de innebygde solbrillene til nå, iallfall :jada:

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

E-tint kan en velge automatisk eller manuelt og følsomheten på fotocella.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Fått visiret e-tint å satt det på. Hva ikke lett å limet rundt fotocella midt på er ikke 100% men tett. Kosmetisk er det ikke helt proft satt på av meg. Har mer tro på Uvex, da det virke så en slippe å lime det på selv. Aberet er at Uvex ikke har det Thermahelmet har. Hørt med Thermahelmet å de sier har jeg vodaphone tjeneste så burde det fungere. dvs hjelmen min ringe opp ambulanse selv når jeg ligge på asfalten bevisstløs. Å ambulansen får vite hvor jeg er med gps koordinater. Det å at hjelmen kjøle ner hjernen å hindre hjerneskade gjør alle andre hjelmer avlegs. Så kan vær jeg må klare meg uten solbriller, egentligt ikke vært et så stort problem. E-tint kan ikke tas av å flyttes øve til nytt visir. Uvex er gårsdagens teknologi. Ska kreve en bedre forklaring fra thermahelmet, godtar ikke "burde fungere".

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Visir

Legg inn av Banditmannen »

Vodaphone har vel neppe noen tjenester i Norge... :-k

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Har sent sprs til Thermahelmet å vente på svar. Men skjer stadigt noe på siden deres, bla kom det gps nødannrop nyligt å nå nettopp flere fargevalg på hjelmen deres. Har etterlyst mer info på siden deres, men de er jo nye å små.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av Crinos »

Cbr skrev:Har sent sprs til Thermahelmet å vente på svar. Men skjer stadigt noe på siden deres, bla kom det gps nødannrop nyligt å nå nettopp flere fargevalg på hjelmen deres. Har etterlyst mer info på siden deres, men de er jo nye å små.
Og veldig dyre....

Den GPS oppkallinga til nødsentral vil neppe fungere bra i Norge... Nå er det å ringe nødsentralen i Norge et tragisk kapittel uansett, men det er et helt annet kapittel.

E-Tint visir så greit ut, men synes ikke det ser bra ut når det kun er deler av visiret som dekkes.

Den samme filmen kan klippes i med saks (om det er hva jeg tror det er), så da burde det helle være større filmer, som man kutter til sitt eget visir med en skapell eller lignende. Det å kun dekke et området synes jeg bare ser rart ut...

Jeg selv kjører med solbriller på insiden av klart visir. Så er det bare å pakke ned solbrillene i ei lomme i jakka om det blir mørkt ute.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Pop ner ekstra visir dekke heller ikke hele visiret. Så ikke stygt ut e-tint, men tok litt tid å bli vant til, da jeg ikke forventa hvordan det sko se ut. Hadde jeg valgt nå ville jeg hatt noe bedre, men det fungere.

Dyrt og dyrt. Hadde setebelte vært dyrt når det ble innført hadde vel mange valgt bort det "ekstra utstyret."

Når en nettopp har truffet asfalten å holde på å dø, har en det travelt med å komme til ambulanse/sykehus. Kanskje er en bevisstløs, kanskje i så store smerter at det eneste en kan gjør er å skrike i sjokk. Noen så stoppe? Nei ikke alltid, nok av artikkler om biler så senere bare titte å kjøre videre forbi ulykkesstedet.

Ofte skjer disse ulykkene på en øde landevei, kjørt ut? da vil det ta tid før noen finne deg.

Hvis dette fungere i Norge, blir det starta å tilkalles hjelp før du er ferdig å trilte bortøve asfalten.

Hjelmen har og det avkjølende laget så starte å bli kaldt å forhindre en tid hjernesvelling etter den forferdelige hodeskaden en nettopp har fått. Nok tid forhåpentlighvis til at en får hjelp. Alle vet jo hvordan hvor ofte hodeskade er innvolvert mc ulykker.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Thermahelmet koste ikke 999 pund. Er hele tiden salg der så den egentlige prisen er lavere. Kampanje kode en finner på siden og i mc-blader og osv gir rabbatt på 400 pund. Gps delen koste 300 pund ekstra med 10 pund pr mnd i abo på tjenesten. Tror og prisene vil dette når produksjons volumet øke.

Pund er og lavt kursa nå.

Neste år kjøpe jeg en slik hjelm.

Men hei en kan jo og la være og heller la være å ha en ulykke, det skjer jo ikke meg..

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av Crinos »

Joda, jeg ser den absolutt.. Man skal ikke spøke med sikkerheten. Men det ER fremdeles en dyr hjelm.
Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en, den har disse sikkerhets tiltakene som er helt nytt og ser også tøff ut.
Men... 10.000,- for en hjelm er mye penger for en som er vandt med 500,- for en halvhjelm :-k

Jeg tar litt forhåndsregler før jeg kjører... Jeg sier alltid i fra, hvor jeg har planer om å kjøre, og det nyeste jeg har planer om å benytte meg av i kommende sesong er å benytte programmet My Track på telefonen, som logger i sanntid GPS posisjoner. I tillegg kan man velge å dele i sanntid, slik at fruen hjemme alltid kan se hvor jeg er og faktisk hvilken hastighet jeg holder. (Slik at hun igjen kan stå klar med kjevla) :knegg
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

10.000.- er ingenting for det så redde livet ditt i 5 hele år. Gps greiene du har gjør noe, men er langt fra likegodt så Thermahelmet gps. Men kunne vært bra som et tillegg å er jo bedre en ingenting. Hva nok de så syntes setebelte og airbag hva tøft og nytt når det kom og. Rart så mange biler så har det nå??? Dyrt!

Spør en ambulanse sjåfør hva han synes om saken.

Tror den hjelmen vil dette å andre merker følge etter med lignene løsninger.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av MaxTron »

Har du bilder av visiret og filmen Cbr??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

e-tint? ska legge det ut.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Alt for dill å sette på. Visir burde kommet med slikt på.

Bilde

Svar