Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

tullestein skrev:
ArcticTiger skrev:Denne kom opp nå i kveld, den er litt dyrere enn du hadde tenkt deg, men er ikke så langt fra deg? Han er vist åpen for et bud står det... Nå må du ikke tulle Stein :D
Men kjøper du den i stedet for CBn vår, så går du jo glipp av en flott mc-langtur da :knegg

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26938020" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit 23/2: Ser prisen er gått noe ned nå......
Antagelig for at det må skiftes gaffeldempere og eksosanlegg. Det med gaffeldempere...betyr det at hele gaffelen må byttes? Og det koster vel skjorta? Lurer også på om det er tuklet med fjærer, for hele sykkelen ser ut til å ha høyere bakkeklaring enn normalt. Lurer på om lykta er uorginal også. Pleier ikke de og instrumentene være i helkrom på bandit? Ikke at det siste spiller noen rolle altså :-)
Lykta er nok ikke original, for han har bygd den om fra en "S"med kåpe, og kåpa følger med ser du.
Tror ikke den er heva, er bare vinkelen den er fotografert i, og at den mangler bakskjerm.
Legger ved bildet av min egen, hvor jeg har fotoshoppa vekk bakskjermen:
uten bakskjerm (Medium).jpg
Litt usikker på hva selger mener må gjøres med gaffelen, så det bør nok sjekkes.
Er det bare en lekkasje, holder det med en overhaling med bytting av simmeringer og annet som er slitt.
Dette kan du gjøre selv, med litt moralsk støtte, og gode tips og råd her på forumet. Skal faktisk gjøre den jobben på min nå i vår!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Ja ser der ja.. Om den bakskjermen kan skrus av eller må den kappes, skjæres vekk? Synes det er penest med bakskjerm jeg da :knegg
Og om det bare er simringer er det sikkert ikke noe problem å skifte men har jo aldri gjort slikt selv jeg. En gang må jo være den første :-) Jeg sendte nå en e-post til selger ang. gaffel. Greit å vite uansett...
Når jeg tenker etter, skulle den stakkars mopeden jeg kjørte hatt en del gaffelvedlikehold. Det var jo så myk fjøring på den at gaffelen slo i bunn av ingenting :P :p
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Bandit-gaffelen er grei å holde på med, jeg skiftet olje og simringer og støvtetninger på min, gikk veldig greit :thumleft

Men tilbake til CB500: Jeg så i Globes logg idag at han hadde fått seg et nr. av Bike Magazine. Der var det bla.a og en artikkel om "The Indestructible CB500 Cheap-Though-Fun" :D Du får be han scanne artikkelen og legge den ut her så vi får lese!

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Fikk svar fra selger av banditten. Måtte vist bytte fjærinnsats på gaffel. Hva nå det innebærer....
Han sa også at det var kappet og noe ombygd bak. hmm.

Ja ArcticTiger det skal jeg spørre om. Er nok ganske interessant lesing :thumleft :mk
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

Bakskjermen er kutta av, så du trenger en hel "underskjerm"(undertray på engelsk), som dette:
Bandit undertray (Medium).jpg
Det bør være mulig å få tak i en for noen hundrelapper på eBay.
Mulig mc-huggeri kan skaffe også.
Selv har jeg lyst til å gå andre veien, så jeg kjøper gjerne en ferdig kutta, eller en til som jeg kan kutte,
for jeg vil ha muligheten til å gå tilbake til orginalt. :janikk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Aha. Det er sånn det er. Ja greit å ha muligheten til å gjøres orginal igjen. Kan ikke koste all verden heller det
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27043581" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Globe »

Legger ut mitt innlegg med kopi av "Buying Guide CB500" her i tillegg til at den finnes som svar på direkte spørsmål i min logg også.

Da har jeg lagt ut artikkelen "Buying Guide CB500" i pdf-format på serveren min. Den kan lastes ned ved å trykke på bildet under her. Artikkelen er hentet fra Ride Magazine, April issue 2011.

Passordet for å laste ned fila er: mcsiden

[img]http://img.skitch.com/20110226-m4kxqjan ... xjw1cg.jpg[/img]

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Har du fått lest CB500 artikkelen i Bike Tullestein :-k
Der skrøyt de jo så fælt av CBn at jeg har begynt å lure :scratch litt på om det er bare tull å selge den :knegg

Jeg ser nå at det nok er et brukbart eksemplar vi har, med så lite km på. Antakelig bare en oppgradering med nye bakdempere den trenger, plus muligens bytte av pakninger i bremsepumpe/caliper. Det er jo aldern som tar de, men ingen lekasje er observert. De sa exh anlegget rusta mye, ser helt ok ut på vår, og cromen er fin, dette var vel og en svakhet. Den har nok stått inne når den ikke har vært i bruk.

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Jepp har lest artikkelen. Interessant å lese slike bruktguider :-) Virker som det er en veldig grei liten sak den derre. Har du forandret mening altså? :P :p Forstår godt om du vil beholde den :janikk Enkelt å vedlikeholde det lille som var på motoren også visst. Har nok en god sykkel lenge der hvis du passer litt på den :thumleft
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Hehe, neida :D , vi blir nok å selge den, om noen vil ha den.
Jeg har jo bare såvidt prøvd den litt, og syns vel ikke akurat det er noe for meg, jeg er for diger for den. Og fruen blir vel heller ikke å bruke den ser det ut til :[-( .
Det er jo Tiger 1050 som er sykkern for meg vet du :knegg

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

hehe Ja du er jo en voksen kar så da trenger du jo en sykkel som står i stil :-) Tigern er nok et dyr som passer :knegg
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

Her er jo en artig sak da:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27055827" onclick="window.open(this.href);return false;

Så kan du jo gjette hvilken av de jeg snakker om, billig er den i hver fall!

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Jepp ingenting å si på prisen. Har ikke sett så mange av de yamahaene...

Synes den var stilig den russeren også med spade, øks, bensinkanne og hengerfeste + reservedekk :knegg
Uvanlig forgaffel på den.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

Her er en fin en: :thumleft
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27068814" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar