Klar for våren....

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Morten
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk

Klar for våren....

Legg inn av Morten »

Da var helgens klargjøring av mopeden klar, oppladet batteri satt i, montert ladekabel så jeg slipper å plukke ut batteri neste vinter, samt montert så jeg kan lade telefon osv.
Batteri.jpg
Fjernet originale potter (termoser)
Original.jpg
Montert Supertrapp slip-ons, som ser slik ut:
Supertrapp.jpg
Supertrapp2.jpg
Godt fornøyd med resultatet, både utseende og lyd... Disse gir en dypere, bedre lyd, uten å bråke for mye....
Startet gjorde den på første forsøk, lot den gå i noen minutter bare for å nyte lyden :D
Gleder meg villt til at det blir LITT tørrere på veiene.....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Klar for våren....

Legg inn av Crinos »

Morten skrev:Da var helgens klargjøring av mopeden klar, oppladet batteri satt i, montert ladekabel så jeg slipper å plukke ut batteri neste vinter, samt montert så jeg kan lade telefon osv.

Godt fornøyd med resultatet, både utseende og lyd... Disse gir en dypere, bedre lyd, uten å bråke for mye....
Startet gjorde den på første forsøk, lot den gå i noen minutter bare for å nyte lyden :D
Nyyyyyydelig med Supertrap på... Hadde det ikke vert for at det står Vince'N Hince 2-1 på min fra før av, hadde jeg montert Supertrap. :)

Var litt rart å se en så "moderne" sykkel... Med luftfilter der bensinen skal være! hehe... Er vandt med å skru på gamle veteraner og var riktig så fornøyd med meg selv da jeg kjøpte meg en "ny" sykkel i fjor høst... som var en 1994 modell (dvs 1984 mod med 94 drivlinje). Den sykkelen jeg solgte i fjor var en 1950 mod :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Bærre lækkert
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Morten skrev:Godt fornøyd med resultatet, både utseende og lyd... Disse gir en dypere, bedre lyd, uten å bråke for mye....
Tror du blir nødt til å legge ut bevis på at den høres så bra ut som du påstår! :knegg Vi kan ikke godta slikt sånn uten videre! ;e

Brukeravatar
Morten

Legg inn av Morten »

Banditmannen skrev:
Morten skrev:Godt fornøyd med resultatet, både utseende og lyd... Disse gir en dypere, bedre lyd, uten å bråke for mye....
Tror du blir nødt til å legge ut bevis på at den høres så bra ut som du påstår! :knegg Vi kan ikke godta slikt sånn uten videre! ;e
Skjønner den :D
Tar jo det meste man leser på forumet her med en klype salt :sk?
Skal se om jeg klarer å skaffe lydbevis en av de første dagene, har ikke noe annet å ta opp med enn en mobiltelefon, så vi får se hva resultatet blir.....

Og Crinos... hadde jeg vært flink til å skru (mer interesse?), så hadde jeg nok vært bortpå noe litt eldre her og, men må innrømme at det er godt med en sykkel som bare virker hele tiden :prop:
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

Nice,mye bedre med de pottene. :thumleft .
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Steinkastar
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001

Legg inn av Steinkastar »

Nice......En nydelig MC du har :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :D
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Morten

Legg inn av Morten »

Samme anlegg, litt nyere modell av min sykkel, samme oppsett, tror lydkvaliteten er bedre her enn det jeg klarer med mobilen min :-)
Er fortsatt ikke "Harley lyd" på disse syklene, men mye bedre enn med originalpottene, som jeg selvsagt tar vare på i tilfelle mangellapp :prop:

Uansett så høres de MYE bedre ut "live" enn det de klarer å få frem på YouTube..

http://youtu.be/k9AIf70HWuI" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Ser helt topp ut.. :thumleft Du har en stilig sykkel. :prf

Nå er vi snart i gang :bananas :bananas

Brukeravatar
Morten

Legg inn av Morten »

Banditmannen skrev:
Forsøkte å "fange" bevis, men opptak med mobiltelefon blir ikke helt som virkeligheten 8)
Her er det i hvertfall noe......

http://www.youtube.com/watch?v=KetS1jvIqcE" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror linken i mitt forrige innlegg gir bedre inntrykk...

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Morten skrev:
Banditmannen skrev:
Forsøkte å "fange" bevis, men opptak med mobiltelefon blir ikke helt som virkeligheten 8)
Her er det i hvertfall noe......

http://www.youtube.com/watch?v=KetS1jvIqcE" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror linken i mitt forrige innlegg gir bedre inntrykk...
Er nok ikke så lett å få et opptak som yter den rettferdighet... :-)
Men hørte nok til å si at jeg syns det låt HELT GREIT, for å si det sånn! :knegg

Men tror jeg MÅ be om et bedre bevis hvis/når vi en gang er på samme sted. :\m/:

V-Rod generelt, og Night Rod spesielt er en vanvittig kul sykkel!
Noen vil kanskje påstå at jeg er selvmotsigende, men jeg mener at Night Rod faktisk ser ond ut, på en god måte... :P :p

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Crinos skrev:
Morten skrev:Da var helgens klargjøring av mopeden klar, oppladet batteri satt i, montert ladekabel så jeg slipper å plukke ut batteri neste vinter, samt montert så jeg kan lade telefon osv.

Nyyyyyydelig med Supertrap på... Hadde det ikke vert for at det står Vince'N Hince 2-1 på min fra før av, hadde jeg montert Supertrap. :)

Var litt rart å se en så "moderne" sykkel... Med luftfilter der bensinen skal være! hehe... Er vandt med å skru på gamle veteraner og var riktig så fornøyd med meg selv da jeg kjøpte meg en "ny" sykkel i fjor høst... som var en 1994 modell (dvs 1984 mod med 94 drivlinje). Den sykkelen jeg solgte i fjor var en 1950 mod :)
Tja, moderne og moderne fru blom...
GoldWing kom jo med tilsvarende opplegg i 1975, Yamaha venture hadde tilsvarende fra 1983, Vmax fra '85.. Det er de æ kommer på som har ett sånt opplegg, godt mulig det er flere, og noen enda tidligere som æ ikke veit om.
Det som er litt artig i denne sammenhengen var da æ satt og såg en dokumentar om utviklinga av V-rod, da påstås det at det var Harley Davidsons geniale ingeniører som fant opp denne løsningen for å få ett lavere tyngdepunkt :oh
Og dette kommer fra samme fabrikk som påstår at de er SÅ opptatt av motorsykkelhistorie, og som skriker høyest i verden vist de kan "ta" noen for å etterligne noe de mener de var først med. En kan ikke annet enn å riste overbærende på hodet :oh

Forøvrig liker æ både Harley generelt, og syns at Night Rod'n er en drittøff sykkel, det er ikke det..
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Ikkje at det er noke negativt vist eg har riktig altso, men er ikkje V-rod en slags Porsche Davidson?

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Tom skrev:Ikkje at det er noke negativt vist eg har riktig altso, men er ikkje V-rod en slags Porsche Davidson?
Var utvikla i samarbeid med Porsche ja, og er helt forskjellig fra andre HD motorer på mange måter: Er vannkjølt, har overliggende kammer, annen vinkel mellom sylinderene...

Liten avsporing:
Eric Buell var faktisk med på prosjektet i startfasen og ville ha den i sine sykkler, har jo helt annen effekt og teknologi enn tradisjonelle HD-motorer som han måtte bruke, men han hoppa av da han skjønte hvor tung den motoren kom til å bli.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Svar