Alternativ bruk

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Alternativ bruk

Legg inn av Baron von Waffel »

Nå har vi tråder for Gadgets. Og verktøy. Men hvor flinke er vi til å bruke ting på alternativ måte? Kom med fortellingene.

Jeg starter med å fortelle om min førjulsfrustrasjon som ung student. Jeg skulle lage både marsipan og kransekakemasse. (Billige julegaver) Og kjente at det nærmet seg vannblemmer av å betjene en gammel sliten mandelkvern. Hadde vel malt en kg mandler og hadde en kilo igjen. Kona fikk hakeslepp da jeg gikk ut i boden og hentet drillen. Så skrudde jeg den på akselen for kverna og kjørte på så mandelmassen skvatt. (At gjengene på akselen gikk til h.... der og da er jo en selvfølge. Men var intet problem.)

Denn historien ringte jeg inn til P4 en gang man kunne få premie for alternativ bruk av ting. Og vant en trådløs telefon.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Snerken
Innlegg: 53
Registrert: 03 okt 2010, 04:06
Motorsykkelen din: Tilsammen 1700ccm

Re: Alternativ bruk

Legg inn av Snerken »

Baron von Waffel skrev:Nå har vi tråder for Gadgets. Og verktøy. Men hvor flinke er vi til å bruke ting på alternativ måte? Kom med fortellingene.

Jeg starter med å fortelle om min førjulsfrustrasjon som ung student. Jeg skulle lage både marsipan og kransekakemasse. (Billige julegaver) Og kjente at det nærmet seg vannblemmer av å betjene en gammel sliten mandelkvern. Hadde vel malt en kg mandler og hadde en kilo igjen. Kona fikk hakeslepp da jeg gikk ut i boden og hentet drillen. Så skrudde jeg den på akselen for kverna og kjørte på så mandelmassen skvatt. (At gjengene på akselen gikk til h.... der og da er jo en selvfølge. Men var intet problem.)

Denn historien ringte jeg inn til P4 en gang man kunne få premie for alternativ bruk av ting. Og vant en trådløs telefon.
Det der fortjener oppmerksomhet!
Og takk for historien. Jeg oppfordrer andre til å komme med alternativbrukhistorier.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Alternativ bruk

Legg inn av jhn »

Da andre verdenskrig var over og oppbygginga startet var min far en ung smart fyr.
Han skulle se om han klarte og fikse no strøm til en eller annen militærleir.
Han fant en gammel generator og sveiset ihop et hjul med en haug med tyske hjelmer som skovler. Det må vel sies å være alternativt

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Alternativ bruk

Legg inn av Crinos »

I mangel på nøtteknekker, har jeg brukt en "rørleggertang" på å knekke dem åpen med gjenntatte ganger.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Alternativ bruk

Legg inn av Cbr »

Spinne på belegningstein med pigger på bildekka er ikke lurt. Skifta ut 30-40 stein idag.

I mangel av arbeidshansker, brukte jeg noen Halvarson med ødelagt inner for så jeg tok ut. Brukte noen ødelagte vinter strikke hansker inni som for. Virke så de mc hanskene tålte mer juling en arbeidshansker du kjøpe i butikk da de ennå er like fine. Penger spart.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Alternativ bruk

Legg inn av ArcticTiger »

Almindelig håndverktøy har jo flere alternative bruksområder. La os ta en vanlig skrutrekker: Den kan du bruke som blandt annet brekkjern, meisel, ølflaskeåpner, teltplugg, dekkspak, tenningsnøkkel, grillspyd, og, nevnte jeg skru skruer med? :-k

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Alternativ bruk

Legg inn av mekkern »

du glemte -åpne bildører/Stjæla biler... :lol

Og mordvåpen er den også brukt som....Dette må vi vel forby???

Vi får vel starte en "holdningskampanje" først.. :redface
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Alternativ bruk

Legg inn av MaxTron »

Crinos skrev:I mangel på nøtteknekker, har jeg brukt en "rørleggertang" på å knekke dem åpen med gjenntatte ganger.
Går stort sett konstant med min trofaste Leatherman i beltet, den går det også fint å bruke som nøtteknekker, men lett for at det blir nøtteKNUSER da vist en ikke er forsiktig.
Ellers kan den jo selvfølgelig brukes til å opne ølflasker med, rote i karsken eller andre "medisinske" blandinger med....
Ellers er det jo ett multiverktøy, så det kan jo brukes til ALT!! Enkelt og greit :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Alternativ bruk

Legg inn av pelsen »

oppvaskmaskin funker utmerket som delevasker.
bør ikke kombineres med middagsoppvasken da motordeler kan ta skade av matrester 8)

Svar