SESONGSTART 2011

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Re: SESONGSTART 2011

Legg inn av Banditmannen »

Dortmunder skrev:Hvor kjøper du Halvorssons MC-Klær ??? Ikke svar: "i butikken" nå =;

Hvor er de billigst ? På nett fra Sverige ?? En god butikk i Norge ??
Jeg har lyst på et par skinnbukser, de har noen utrolig fine, men jeg liker ikke å kjøpe klær via nett, de må passe til min rare kropp, og det må testes !!

Dortmunder
Kjøpte jakka her http://www.hof-mc.no/storefront.php, men ikke på nett.
Tok meg en svipptur, siden de bare er en times tur unna.
De har mye mer en det som står på nettsida.

Hvem som er billigst på Halvarssons tør jeg ikke si, selv fikk jeg 20% på jakka(betalte 3200 kr)

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

SESONGSTART???

Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Ja det er Snøfreser-sesong her og. Snøen bare fortsetter å fosse ned, det meste kommer vannrett :8-[ Men det er bare 5 kuldegrader nå, mot -8 i går :thumleft :lol Så det går mot varmare tider ja :doh

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

sola har akkurat gått under horisonten...nærmer seg 0 grader nå...
http://www.yr.no/sted/Norge/Buskerud/Li ... arsel.html

Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:SESONGSTART???

Starter opp motoren, lukker øynene, holder godt tak i håndtakene, vrir litt med høyre hånd, hører motoren brumme, øynene er fortsatt lukket, trekker pusten..dyyyyyyyyypt.....litt mer gass nå, vi er i bevegelse..øyene er fortsatt lukket...kniper dem sammen...konsentrerer meg.........NEI det FUNKER F##N IKKE!!.. ](*,) .det er fortsatt bare en SNØFRESER!!!! :ills ](*,)
Sorry, ass... men kan ikke la være :rofl:
Utrolig morsomt skrevet, Globe!

Men... eh...
føler med deg, ja... :buddies:

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Rolig nå Globe. Fint skrevet men pass deg så det ikke bikker over, sommeren kommer i Trondheim også. :mc_p:

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Årets første ettermiddagstur. Årets første tanking! :D :D :D

Temp ved start +4.6 Temp hjemme igjen -2.2 (!) Syntes det ble litt kaldt på fingertuppene på slutten ja.... :mk

Igår var det +6.8 om morgenen men allikevel is på småveien utenfor hos meg, så tyder på frost i bakken - da gidder jeg ikke tøye grensene. Så har drøyd det til idag når endelig veien var tørr.

Med nyladet batteri startet sykkelen på første og ble til at jeg kjørte en tur ned langs Grimsrudveien, men snudde før skyggefullt skogsparti. Deretter nordover langs Drammensfjorden og opp de gamle Lierbakkene, alt veldig tørt og fint, og heller ikke noe særlig grus eller sand å se eller merke. Rundkjøringene stort sett som hadde litt grus her og der, men ikke noe farlig. Telehiv og sprekker er det mer enn nok av, men telehiv er jo nesten morsomt i mindre mengder når man kan løfte baken litt og fjære med beina omtrent som i slalåmbakken. :bananas

Kjørte ganske så pent og pyntelig i svingene - er jo kald asfalt og ditto dekk ennå, så venter med de store nedleggene til det blir varmere i været og til jeg har fått sjekket 100% at det ikke er noe grus/sand i favorittsvingene. Balansen satt som et skudd den også - nesten overraskende, en lang vinter tatt i betraktning - men det er bra, øver på det hver gang jeg må stoppe opp i kryss... se hvor lenge jeg kan holde balansen og bare bevege sykkelen mikroskopisk... ittno' "foot dragging" her nei :knegg

Uansett satt gliset som spikra, og var veldig veldig godt å svinge, flytte kroppsvekta til innersiden og tross alt få en god smak av nedlegg, fartsvind, lyder, lukter og hele opplevelsen som gjør mc-kjøring så gøy :D

Neste par dagene er det varslet kun +1, +2 på dagtid og diverse minusgrader om natta, så blir vel et lite opphold til lenger ut i uka nå :sorry

Bilder fra turen, de to første fra Drammensfjorden og det siste fra Lierbakkene, utsikt retning Drammen
[album]1736[/album][album]1737[/album][album]1738[/album]
Sist redigert av RuneMC den 25 mar 2011, 19:57, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

gbruaset
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS

Legg inn av gbruaset »

Gratulerer med det! Her i Oslo går det også mot vår, selv om bakgården min fortsatt er dekt av snø og is. Så jeg tror nok det blir like sen start i år som i fjor, dvs rundt omkring første uka i april. (var vel 8. april i fjor, om jeg husker riktig.) Har jo helt ny sykkel nå, så noen velt på snøen/isen , ville være ergelig.

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Forgjævelig ja ](*,)

Drukner mine sorger med vin jeg.....

Forgjævelig ......

Æ vil ut å kjøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør :prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
MC-FOLK
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Legg inn av MC-FOLK »

VFRdama skrev:

Forgjævelig ja ](*,)

Forgjævelig ......

Æ vil ut å kjøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør :prop:
Et alternativ er jo å sende biken med Bring til sørlandskysten,for selv å komme etter med første fly....Er kjørbart i store deler av Agder...Det andre alternativet er å konsumere mer vin,og vente...Begge alternativer er vel like dårlig...Men den som venter på noe godt....... :jada:

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

MC-FOLK skrev:
VFRdama skrev:

Forgjævelig ja ](*,)

Forgjævelig ......

Et alternativ er jo å sende biken med Bring til sørlandskysten,for selv å komme etter med første fly....Er kjørbart i store deler av Agder...Det andre alternativet er å konsumere mer vin,og vente...Begge alternativer er vel like dårlig...Men den som venter på noe godt....... :jada:
Absolutt et VELDIG fristende tilbud å bringe "gullet" med Bring for å kjøre i store deler av Agder. Vet av flere her i Trondheim som sliter med PMS, for å si det sånn...

Men, slikt koster og etter å ha fått tilbakmelding fra skatteetaten, ble det ikke akkurat penger igjen etter skatten for å si det sånn...

Blir nok mere rødvin i snøkastene her gitt :ills

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Her på sørlandskysten kjører vi MC på dagan og drikker vin om kvellan når det er mørkt (og litt kaldt) - :lol

- får forresten ikke fri hver dag men nesten :D

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Her på sørlandskysten kjører vi MC på dagan og drikker vin om kvellan når det er mørkt (og litt kaldt) - :lol

det e berre lækkert.. :thumleft

Brukeravatar
MC-FOLK
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Legg inn av MC-FOLK »

VFRdama skrev:
MC-FOLK skrev:
VFRdama skrev:

Forgjævelig ja ](*,)

Forgjævelig ......

Absolutt et VELDIG fristende tilbud å bringe "gullet" med Bring for å kjøre i store deler av Agder. Vet av flere her i Trondheim som sliter med PMS, for å si det sånn...

Men, slikt koster og etter å ha fått tilbakmelding fra skatteetaten, ble det ikke akkurat penger igjen etter skatten for å si det sånn...

Blir nok mere rødvin i snøkastene her gitt :ills
Vel...Her er kjørbart som bare det...Men jeg tok ikke sjansen på å hente selvangivelsen i postboksen...Reiste heller til min lokale forhandler og hentet et halvt tonn med deler..(før jeg fikk sjekket om skatteetaten tillater denslags innkjøp)...Delene ligger ut over stuebordet i store mengder,så er nok ikke kjørbar før i løpet av helgen...Men skal i hvertfal kjøre MC opp til postkontoret for å hente selvangivelsen :jada:

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

Godt å høre at noen har fått mulighet til å kjøre med "gullet" sitt, må innrømme jeg er misunnelig..

Trøsta er at, det blir vel min tur å? :sorry

Kos dere gutter, er dere vel unt ;-);)

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

VFRdama skrev:Godt å høre at noen har fått mulighet til å kjøre med "gullet" sitt, må innrømme jeg er misunnelig..

Synes SYND på deg der du sitter med ny MC og verker etter å komme ut! Våren er der før du aner det og det blir BRA. ;-);)

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

Duville skrev:
VFRdama skrev:Godt å høre at noen har fått mulighet til å kjøre med "gullet" sitt, må innrømme jeg er misunnelig..

Synes SYND på deg der du sitter med ny MC og verker etter å komme ut! Våren er der før du aner det og det blir BRA. ;-);)
Bedre med denne type "verking" enn å være verpesjuk :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Sånn så det ut utafor dørene her for et par dager siden:
Bilde

Sånn ser det ut i dag...: '
Bilde

Og i morra er det varslet finvær... \:D/
Og jeg kan disponere hele dagen akkurat som jeg vil ;-);)
:jada:

:prop:

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Og i morra er det varslet finvær... \:D/
Og jeg kan disponere hele dagen akkurat som jeg vil ;-);)
:jada:

:prop:
Jeg regner med at du skal vaske hus, henge ut tepper for lufting mv. i morgen... :lol

Brukeravatar
Morten
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk

Legg inn av Morten »

Ta det pent på veien, leser om mye dårlig vei rundt omkring....

http://www.vg.no/protokoll/?pid=905" onclick="window.open(this.href);return false;

Har vært ute å kjørt endel i helgen....og det er massevis av hull og sprekker i og rundt Oslo, i tillegg til all grusen som ligger ennå.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
d.strand
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98

Legg inn av d.strand »

YES!! Da var sesongen 2011 i gang :D Fikk meg en aldri så liten tur idag med kjæresten min bakpå :thumleft Var helt FANTASTISK å være tilbake på veien, var litt kalt, men dæven så godt fordet! :jada:

Fikk jo da i samma slengen hørt på ny-lyden fra mitt nye eksosanlegg, og alt jeg kan si er jeg gliste herifra til månen inne i hjelmen da jeg dro sykkelen helt ut på turtallet ved ett par anledninger :mc1 :mc1 :mc1

Ellers så kan jeg si at det fremdeles er en del grus og drit i veien, og at når temperaturen er som den var idag, så er mørkeflekker i veien litt skummelt, meeeen gikk strålende idag. Og jeg kunne ikke brukt denne søndagen til noe bedre enn hva jeg har gjort idag; sto opp, spiste en god frokost, en liten tur på mc med min kjære, hjem igjen for å se formel 1 og så superbike, og nå er det tid for middag; GRILLMAT faktisk! Livet er fantastisk akkurat nå \:D/

Ses på veien!! :mc7
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Da er jeg også i gang! Fikk meg en liten tur i dag. Kjørte innom et par bensinstasjoner for å fylle luft, så en liten runde etter det. Ble litt seint, men det va godt ja!

41 km ble det. Godt å være i gang eller? Næææædaaaa :knegg :terge
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Twister
Motorsykkelen din: for få....

Legg inn av Twister »

:-) Da var endelig jeg i gang også :-) Men det er kaldt og mye sand, huller og telehiv!
Men godt å tusle rundt å øve litt blikkbruk osv...
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Våknet i dag av en som ringte på Triumphen rundt 14:00, grogy og sløv etter naschspel der trubaduren holdt det i gang utover morningen så prøvde eg å svare etter beste evne men salget var ikkje noke av siden at han ville ha den endel billigare fordi det kostet å frakte den.
Rusla på kjøkenet konsumerte 10-15l vaten og konstaterte at det er kaldt ute og det snør ](*,)
Setter på kaffetrakteren og konsumera nye 5l vaten logger på pc`n berre for å bli enda meir nedtrykkt av an gjeng usympatiske mcsiden forum medlemer som ABSOLUTT må hovere over flotte kjøreforhold :ills
Er inn på finn og oppdager at en snik med en Triumph Sprint RS 955i har stjålet deler av min salgsannonse :punch
Konsumera 10l vatn til, heller i en kopp kaffe og går ut på verandaen for en røyk og frysere ræva av meg.
Slenger innpå en vedkubbe i ovnen og sjekker likninga mi siden eg fremdeles ikkje har fått den i posten :dontknow
Scroller fort gjenom og stønner då eg kjapt ser en sum so seier -13700kr :doh oppdager at det er egenandelen for pendling og forsetter å scrolle nedover til eg ser en sum på +16 000kr og det er før eg setter opp pendlinga :bananas

Våren og henting av ZZR`n er ikkje langt unna men skal jaggu seie at det føles som en evighet :sorry

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Da har jeg rullet er par mil med Smågnageren. Deilig å være i gang.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar