Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

MC-FOLK skrev:
Snikkeren skrev:Det virket ikke akkurat som om de var så fornøyd med det standpunktet.
Forstår egentlig at ikke de er så fornøyd ja...De har jo nettopp nektet 150 stk betalende deltakere..Som i utgangspunktet ikke gjør annet en å gå med skinnvest ( i følge denne saken). :jada:

Du vrir på sannheten, uvisst av hvilken årsak? Du vil kanskje "smi mens jernet er varmt" og ønske Hells Angels og deres alliansepartnere velkommen til Norsk Motortreff i Åmli? I så fall - lykke til, og du kan være helt trygg på at ikke jeg tar turen opp dit.

Det står at "Norway Rock innfører forbud mot profilering av 1% klubbene og deres supportklubber", men ingen ting om skinnvest generelt. Det står heller ikke at de nekter 150 stk betalende deltakere, men de presiserer at alle er velkomne. Så alle kan trygt gå med skinnvest dersom en ikke profilerer det Politiet/Kripos og norske politikere oppfatter og betegner som kriminelle MC-klubber jfr. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.7564214

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av MC-FOLK »

Godtvoksen skrev:
MC-FOLK skrev:
Snikkeren skrev:Det virket ikke akkurat som om de var så fornøyd med det standpunktet.
Forstår egentlig at ikke de er så fornøyd ja...De har jo nettopp nektet 150 stk betalende deltakere..Som i utgangspunktet ikke gjør annet en å gå med skinnvest ( i følge denne saken). :jada:

Du vrir på sannheten, uvisst av hvilken årsak? Du vil kanskje "smi mens jernet er varmt" og ønske Hells Angels og deres alliansepartnere velkommen til Norsk Motortreff i Åmli? I så fall - lykke til, og du kan være helt trygg på at ikke jeg tar turen opp dit.

Det står at "Norway Rock innfører forbud mot profilering av 1% klubbene og deres supportklubber", men ingen ting om skinnvest generelt. Det står heller ikke at de nekter 150 stk betalende deltakere, men de presiserer at alle er velkomne. Så alle kan trygt gå med skinnvest dersom en ikke profilerer det Politiet/Kripos og norske politikere oppfatter og betegner som kriminelle MC-klubber.
Enkelte er sprøere en chips... :jada:

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

MC-FOLK skrev: Enkelte er sprøere en chips... :jada:
Veldig saklig, og kanskje for feig til å formulere deg presist... :doh :-J

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av MC-FOLK »

Godtvoksen skrev:
MC-FOLK skrev: Enkelte er sprøere en chips... :jada:
Veldig saklig, og kanskje for feig til å formulere deg presist... :doh :-J
Har rett og slett bare forståelse for at arrangørene ikke har lyst til å nekte betalende gjester FØR de evt. har gjort noe galt...Greit nok å hive dem ut dersom de ikke kan oppføre seg...Men å hive dem ut før???...Fordi de går med skinnvest MED merke på...Har forståelse for arrangørene..Det er allt...Var det saklig nok??? :jada:

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

MC-FOLK skrev:
Godtvoksen skrev:
MC-FOLK skrev: Enkelte er sprøere en chips... :jada:
Veldig saklig, og kanskje for feig til å formulere deg presist... :doh :-J
Har rett og slett bare forståelse for at arrangørene ikke har lyst til å nekte betalende gjester FØR de evt. har gjort noe galt...Greit nok å hive dem ut dersom de ikke kan oppføre seg...Men å hive dem ut før???...Fordi de går med skinnvest MED merke på...Har forståelse for arrangørene..Det er allt...Var det saklig nok??? :jada:
Det er fortsatt ikke sant, for ikke si at du lyver så formulerer jeg meg forsiktig og gjentar at du vrir på sannheten. Fortsatt uvisst av hvilken grunn. Du svarer heller ikke på mitt direkte spørsmål om HA og deres likesinnede er velkommen på Norsk Motortreff?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

Må jo si mæ enig med godtvoksen, det e jo ikke folket de forbyr, bare noen symboler og "reklameeffekter" At ikkemedlemmer reagerer så sterkt på det, synes æ blir litt pussig.
Æ klare ikke å finne noen grunn til å støtte deres rett til å eksistere
E det noen uenighet om hva disse klubbene har som hovedbeskjeftigelse ?

Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av MC-FOLK »

Godtvoksen skrev:
MC-FOLK skrev:
Godtvoksen skrev:
MC-FOLK skrev: Enkelte er sprøere en chips... :jada:
Veldig saklig, og kanskje for feig til å formulere deg presist... :doh :-J
Har rett og slett bare forståelse for at arrangørene ikke har lyst til å nekte betalende gjester FØR de evt. har gjort noe galt...Greit nok å hive dem ut dersom de ikke kan oppføre seg...Men å hive dem ut før???...Fordi de går med skinnvest MED merke på...Har forståelse for arrangørene..Det er allt...Var det saklig nok??? :jada:
Det er fortsatt ikke sant, for ikke si at du lyver så formulerer jeg meg forsiktig og gjentar at du vrir på sannheten. Fortsatt uvisst av hvilken grunn. Du svarer heller ikke på mitt direkte spørsmål om HA og deres likesinnede er velkommen på Norsk Motortreff?
Hei...Dette har ikke noe å gjøre med at jeg har noen personlig interesse her,jeg har aldri hatt kontakt med nevnte klubber og forreninger...Og dette har da ikke noe med Norsk MotorTreff å gjøre...Det er enkelt og greit slik at det går på min personlig oppfatning om hva som er rett og galt...Jeg mener ikke det er riktig å nekte noen adgang til arrangementer på grunn av hudfarg,religion KLESDRAKT,TILHØRIGHET,fysiske handicap...etc..etc...Skal man kunne nekte NOEN på grunn av en av de nevnte forutsetninger...Hva stopper da arrangørene fra å nekte andre som avviker fra standarden???...Greit å nekte folk som gjør noe galt...Men det er først NÅR de har gjort noe galt...Er det nå ikke engang slik vårt rettssystem er bygget opp???.. :jada:

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av SheDevil »

Da mener jeg denne diskusjonen har kommet langt nok....

Flere har fått "sagt sitt", vi har fått meninger for og i mot.

Hva med å bli enige om at vi alle er motorsyklister, både på godt og vondt, (u)menneskelig er vi alle på hver vår kant.

På tide å fokusere på hva vi liker med tohjulinger og hva det gir oss mener nå jeg...

Alle er vi (u)redd for ting, enten det ene eller det andre.....

Vil heller fokusere på hva denne motorsykkelsesongen kan gi oss i stedet for hvilke problemer som kan oppstå om att, hvis att, om dere skjønner hva jeg mener...

Norway Rock Festival har funnet sin vei på hvordan de skal forholde seg til det, vi andre får forholde oss til det, enten vi skal være der eller ei....

Er sikker på at bra musikk og trøkk, det blir det....

Det er nå min mening :mc6
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

MC-FOLK skrev:Jeg mener ikke det er riktig å nekte noen adgang til arrangementer på grunn av hudfarg,religion KLESDRAKT,TILHØRIGHET,fysiske handicap...
Det er faktisk ingen som er nektet adgang pga det du her never. Du må lese pressemeldingen på nytt. Det må da være mulig å spørre deg om det er det i orden å reklamere for HA på Norsk Motortreff?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av AJ »

Enig med VFRdama :drg
Debattantene, for å bruke et slikt ord, har vel fått fram hva de mener og bør vel strengt tatt være enige om å være uenige i enkelte ting rundt tematikken. Og det må være greit nok.
Er vel få grunner til å diskutere denne saken ytterligere.
Så får vi alle forholde oss til de tingene som er bestemt og håpe på at det blir en vellykket festival, som folk kan huske som en god opplevelse.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

Her er det ikke bare ett jakkemerke men faktisk en uniform man forbyr. Disse folka går ikke ute uten vesten og den er identifikasjon for tilhørighet til gruppa på linje med en uniform som brukes for identifikasjon.

Denne er heller ingen tvil om at de bedriver ulovligheter, absolutt ingen tvil. Hvis noen tror de er uskyldige engler så er de ikke helt smarte. At det pr i dag ikke foreligger ugjendrivelige og holbare rettskraftige bevis for ulovligetene betyr egentlig svært lite i så måte. Uniformering er det ingen problem å forby.


Ja da ok VFR :sorry

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av SheDevil »

Duville skrev:Her er det ikke bare ett jakkemerke men faktisk en uniform man forbyr. Disse folka går ikke ute uten vesten og den er identifikasjon for tilhørighet til gruppa på linje med en uniform som brukes for identifikasjon.

Denne er heller ingen tvil om at de bedriver ulovligheter, absolutt ingen tvil. Hvis noen tror de er uskyldige engler så er de ikke helt smarte. At det pr i dag ikke foreligger ugjendrivelige og holbare rettskraftige bevis for ulovligetene betyr egentlig svært lite i så måte. Uniformering er det ingen problem å forby.


Ja da ok VFR :sorry
Flink gutt Duville ;e

E lov til å vær enig om å være uenig, om ikke annet :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

noboss
Innlegg: 60
Registrert: 16 nov 2008, 21:14

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av noboss »

Virker som debatten er over, men jeg vil gjerne si mitt også.

Skal HA og de andre 1% klubbene forbys i Norge, så er det myndighetene som må gjøre dette. Punktom finale! Så lenge klubbene og uniformene deres er lovlige, så må de få lov til å bruke dem. Det må ikke være opp til arrangørene i hvert enkelt tilfelle å nekte dem adgang eller ikke.

Har ingen sans for organisert krimminalitet. Men må si at jeg er mer nervøs når jeg sjangler forbi en ungdomsgjeng på vei gjennom byen en lørdagskveld, enn det å passere en HA kontigent på et mc treff.

Ønsker alle en utrolig treff sesong. Få ut feiebilene !!!!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Intruder »

Hells Angels- "frykt" finnes vel overalt,ikke bare i Kvinesdal...
Denne sida bør fortsatt være aktuell,blar en litt tilbake kan en bli oppdatert hva som var oppfatningen sist---antakelig som baken---delt...

:dontknow :O :sick: :bl3 :mc_p: :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jonnykr »

Crinos skrev:
Godtvoksen skrev:
Crinos skrev:
Selvsagt fordømmer jeg mye av det klubber som HA, Bandidos, Outlaws og lignende står inne for. Men de er faktisk ikke blandt de verste i norsk samfunn. Der står dessverre østeuropeisk mafia langt sterkere, og det er mye mer skjult enn hva biker klubber er.
Selv om du kan vise til kriminelle grupperinger som er verre, så blir vel ikke de klubbene du nevner noe mindre kriminelle?
Nei absolutt ikke, så hvorfor da ikke hindre/sperre for de som er verre også, og ikke bare det som er mest synelig? :D
Og hvordan skal du "sile" ut dem da når de er mindre synlige?
Tut & Kjør!

Svar