Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

har sett de montert i den bakre delen av salen... og det er en jeg så som hadde det montert under motoren der hvor H-boksen hadde vært....
Tanken på montere det i tanken syntes jeg var morsom.. :thumleft
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Siden det nærmer seg våren, går alt mye tregere... iallefall virker det som :scratch ..
Men jeg har fått laget meg et par distansestykker som skal erstatte de "sofafjærene" som sitter i forgafflen..
I følge noen forum jeg har lest i vil den bli mye bedre/stivere ved denne modifikasjonen.. Så får jeg legge progressive fjærer på ønskelista...
sofafjær.jpg
Og jeg fått laget traktene til forgasserene :D Det var litt morro å få til...
Jeg dreide et verktøy for kunne presse ut ca formen på innsugsssiden...
verktøy.jpg
verktøy i pressa.jpg
Siden ikke røra jeg hadde passet på utsiden av forgasserene, laget jeg overgang som jeg presset på.
trakter.jpg
trakt på forgasser.jpg
Da gjenstår det å få laget et slags filter som jeg kan gjemme helt inne i bunn av traktene og som er lett å ta ut for rengjøring...Jeg har også fått et re-jetting kit via ebay som har alle dyser, nåler osv for å bygge om forgasserene til å gi nok fuel når jeg ikke har luftfilter og mer eller mindre åpen eksos.. Ble fortalt at den går for magert og dermed for varmt hvis jeg ikke gjør noe... :sk?
Firmaet virket veldig seriøst, jeg måtte fortelle om hvilke modifikasjoner jeg har gjort, og normal høyde over havet, dette for å sette sammen riktig kit... Det følger med dyser, noe greier for å modifisere stempelstyring tror jeg og skiver for å justere nålen... :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Jompa »

Æ digge de traktan dine, nesten så Æ ønske meg forgassera på GPz,en.

Dem va skikkelig fint laga, e det rustfritt ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei Jompa :-)
Takker!! Det er ikke rustfritt, men aluminium... Mye enklere å jobbe med for en amatør, også hadde jeg endel alu liggende :thumleft

Hvis jeg finner noen mer egnede emner, kan jeg kanskje lage noen til deg også... :-)

Red: Ser jo nå at du ikke har forgassere... :-J ....
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Banditmannen »

Det er bare så GØY å se hva du får til! :=D>

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Crinos »

Sier det igjen! FANTASTISK! Utrolig gøy å se at du lager dine egne deler.

En kammerat av meg skulle egentlig lage en cafe racer på en buell i år, men det ble ingen handel, og da ble det lange blikk på en tilsvarende sykkel av din som stod innerst i garasjen hans. En gang total restaurert, men brant opp i en brann for mange år siden og så har den bare stått...

Han er på god vei, og han har gjort en finurlig greie for batteriplassering... Orginal tanken har han brukt som mal på en glassfiber skall, under skallet ligger all elektronikk, inklusive batteriet, og en bitte litten bensin tank...
Som han selv sier... "jeg trenger ikke større tank enn til og fra byen" :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen:-) og takk for ros.... :redface

Våren nærmer seg og jeg stunder etter å få luftet Twisteren snart... og dette som skulle bli et langtids prosjekt :-k
Kjenner jeg har vanskelig for å ikke se prosjekter på finn... jeg har forelsket meg i RS500 til bikerdude73 :thumleft
Så neste prosjekt blir nok en liknende... vet ikke hva enda, men jeg tenker litt på 2 takt og uten el.start! 8)

Men nå er det CX som gjelder...
Jeg har fått gjort ferdig avslutningen på salen. Det gjenstår sparkling og lakking av selve rommet under, men låsemekanisme og hengsle er på plass... skal bare få på en utløserwire som blir helt skult.
bakpart på.jpg
Siden jeg er litt teit, måtte jeg bare kjøpe en hjem på mc messa som jeg syntes passet fint :prop: (men skal nok ikke brukes mye....)
med hjelm.jpg
Så er forskjermen ferdig og montert, passe kort :D . Siden tomsnes hadde bursdag på AceCafe handlet han litt stæsj til meg, Takk!!!!
Deriblant noen klistremerker, passet bra på forskjermen syntes jeg
forskjerm.jpg
forskjerm med ace.jpg
Posten hadde også en liten pakke fra ebay raidet, nemlig re jet set... Så nå skal jeg dyse om, klippe av et par runder på en fjær, bore et hull i et stempel og shimse opp nåler... osv osv :oh mer enn jeg trodde... men tør ikke risikere at den går varm nå som jeg har fritt løp både inn og ut... :moi:
jet kit.jpg
PS; kameraet mitt gikk i garasjegulvet og det tålte det tydeligvis ikke,,,, ](*,)
Så da må jeg finne et nytt...før sesongen ...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Snikkeren »

Dette ser jo meget bra ut. :thumleft
Må si jeg er litt misunnelig på "handy man" ferdighetene dine.
Får lyst å prøve meg selv, men er redd det står for dårlig til med både ferdigheter og tid.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Igjen: fantastisk bra jobba!! Hatten av :notworthy: :notworthy:

Blir drit stilig :bananas :bananas
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Banditmannen »

Hjelmen din var jo bare midt i blinken! :thumleft
Gleder meg til å se biken i virkeligheten, regner med at du tar den med på Vindfjelltunet en gang snart! :notworthy:

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

snikkeren: Det er ikke noe å være redd for å prøve på... jeg har vært heldig stilt med tanke på at jeg hatt dårlig råd og masse drømmer hele livet... da må en jo lære seg å gjøre ting selv... hvis ikke blir det jo ikke noe av drømmene.... Selvfølgelig blir det jo ikke like bra som proff utført arbe, men gleden er ikke noe mindre.
Kunnskapene kommer ethvert som utfordringene kommer og pengene ikke strekker til...
jeg tok svennebrev som tømrer for noen år siden, og fant vel ut at noe av det jeg gjorde på min første leilighet, kanskje ikke var mye å dra frem som god byggeskikk... men der og da, var jeg kjempestolt og hadde masse skaperglede :-)
Nå har jeg ikke små barn mer og er skilt, så tiden har blitt bedre og jeg har kunnet spare opp til en del verktøy...
Så: tid, verktøy, nysgjerrighet og drømmer.... vel, da er det få begrensninger på skapergleden i iallefall :D

Hjelmen ja... jeg har alltid ment at for meg er helhjelm det eneste som gjelder...
men siden det er bedre med dobbelmoral enn ingen moral... ble det en slik hjelm også... dog i glassfiber må vite, er da sikkerhetsbevisst!! :knegg :knegg
Tenker den blir brukt hvis jeg skal ned de 500m til brygga for en is, Og kanskje bli med i sekken på treffet i Danmark i mai. Der er det litt kolonnekjøring på lørdag :jada:
Men jeg kjøpte matt svart helhjelm i fjor, så den er også dekorert og blir nok den jeg bruker stort sett...
Og vindfjelltunet ; ja det gleder jeg meg til! så snart som mulig!!
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Snikkeren »

Jeg har planer om å kjøpe meg et oppussingsobjekt når guttungen blir gammel nok til å være med å skru litt. Da kan jeg ta han med ut i garasjen, så slipper sjefen å klage på at jeg ikke hjelper til med ungene.
Men tror ikke det blir mye ombygging. Kommer nok til å holde meg til å sette sykkelen i bra stand til å begynne med, så får vi se hvor det bærer hen etterhvert.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Crinos »

Twister... på tide å få seg tattoo? :)
Bilde

Snikkeren: Rom ble ikke bygd på en dag, start forsiktig med småting, så kommer andre ting automatisk av seg selv.
Det å bytte toppen på en bil virket for meg som helt usansynlig å gjøre for noen år siden, men i dag så er det helt greit liksom :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av bikerdude73 »

Twister skrev:Hei igjen:-) og takk for ros.... :redface

Våren nærmer seg og jeg stunder etter å få luftet Twisteren snart... og dette som skulle bli et langtids prosjekt :-k
Kjenner jeg har vanskelig for å ikke se prosjekter på finn... jeg har forelsket meg i RS500 til bikerdude73 :thumleft
Så neste prosjekt blir nok en liknende... vet ikke hva enda, men jeg tenker litt på 2 takt og uten el.start! 8)

Men nå er det CX som gjelder...
Jeg har fått gjort ferdig avslutningen på salen. Det gjenstår sparkling og lakking av selve rommet under, men låsemekanisme og hengsle er på plass... skal bare få på en utløserwire som blir helt skult.
bakpart på.jpg
Siden jeg er litt teit, måtte jeg bare kjøpe en hjem på mc messa som jeg syntes passet fint :prop: (men skal nok ikke brukes mye....)
med hjelm.jpg
Så er forskjermen ferdig og montert, passe kort :D . Siden tomsnes hadde bursdag på AceCafe handlet han litt stæsj til meg, Takk!!!!
Deriblant noen klistremerker, passet bra på forskjermen syntes jeg
forskjerm.jpg
forskjerm med ace.jpg
Posten hadde også en liten pakke fra ebay raidet, nemlig re jet set... Så nå skal jeg dyse om, klippe av et par runder på en fjær, bore et hull i et stempel og shimse opp nåler... osv osv :oh mer enn jeg trodde... men tør ikke risikere at den går varm nå som jeg har fritt løp både inn og ut... :moi:
jet kit.jpg
PS; kameraet mitt gikk i garasjegulvet og det tålte det tydeligvis ikke,,,, ](*,)
Så da må jeg finne et nytt...før sesongen ...
Må si dette er bare råkult! :thumleft
Kjekt at du liker min Caferacer for jeg digger nemlig din :prf

Jeg har og gått med ideer om CX500 siden det er en twin og med litt fantasi kan modifiseres.
Har og masse tanker og ideer ang Yamaha XS650 som jo har en nydelig paralelltwin.
Men jeg har ikke så gode evner som deg, har nemlig en grei kamerat som er tusenkunster.
Var han som fikk meg til å oppdatere frambremsen min.
Jeg har jo og en XT600E som jeg har "motardet". Der var det han som lagde delene.
Holder på og kjøre den inn nå. Blir nok ikke så mye mekking fremover.
Muligens jeg gjør ferdig et lite streetfighter-prosjekt jeg har men er usikker.

Uansett. Lykke til med denne råkule sykkelen!! :thumleft :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

@crinos: :thumleft skulle jeg først hatt en tatoo, så hvorfor ikke ta den helt ut!! :thumleft
@bikerddude73: takker :-) Jeg måtte jo google litt på XS650!! der var det mye å bli blank i øynene av ja!!
Det ligger jo noen råkule cafe racere der ute. som feks denne
YamahaXS650Cafe3.jpg
Rart det med cafe racer stilen... det er jo det individuelle som gjelder... og det liker jeg godt...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Svar