Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Crinos »

Her ser du hvem som du da ikke skal stemme på til høsten...
http://home.no/starkraft/dld-traitors.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Duville »

her skal det strykes på listene dersom de er på valg!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Cbr »

Nyttig liste, må printes ut.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Svolp »

Hei.

Har ikke lest så mye om denne saken men jeg har forstått at våre elektroniske spor kan og vil bli lagret i en viss tid.
For oss "vanlige" Har det noe og si?
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av mekkern »

spørs jo hva du legger i det...for dette vil bli utvidet til innhold i kommunikasjonen etter en stund-når er nok nok?

selv om en ikke har noe å skjule er det jo ok at visse ting er privat.
når en ser på myndighetenes overtramp misbruk og slurv med registre,hva skulle tilsi at dette ikke vil misbrukes?

Kina og visse andre land det skrikes om driver med dette nå og vi MÅ visst det samme...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Cbr »

Dette er DLD:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=I20K86KU ... r_embedded[/video]

DLD kan utvides, første steg på veien er å få innført det begrensede DLD. Med en utvidelse har en da det ultimate våpnet enhvert totaliert system ønsker seg. Lagrede data vil og lekke til "intresserte" dvs spam, kriminalitet, kanskje går det ut over firma ditt og osv

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Duville »

Svolp skrev:Hei.

Har ikke lest så mye om denne saken men jeg har forstått at våre elektroniske spor kan og vil bli lagret i en viss tid.
For oss "vanlige" Har det noe og si?

Etablerer de dette systemet - da er det der til evig tid. Skifte politisk til noen mer ekstreme, røde eller blå, da er full overvåkning lagt til rette. I dag er det kun bruken av sstemet som er regulert. Hva vil neste regime finne nytte i å bruke det til? det vet vi ikke, men Politiet brukte Telenor sitt 2-3 dager gamle "lager" av telefonposisjonering og kalte inn de 100 mennene som hadde vært i området til gentest for å bevise sin USKYLD i en voldtektssak. De som sa nei ble automatisk mistenkt. Dette er nytt og slik skal det ikke være.

I tillegg skulle selvfølgelig testen som ble gjennomført skulle automatisk bltt slettet og ødelagt år ikke match ble bevist - hva har kommet opp nå det siste med lagring av data? Vaskehjelpen på universitetet har hatt fri tilgang til alle prøver som er tatt OG alle prøver som er tatt er bevart for senere bruk på tross av lovpålagt sletting!

Tror ikke vi har fantasi nok til å skjønne hva enkelte kan bruke slike opplysninger til - derfor skal vi ikke la dem få lagre dem. Snart er det sånn at vi er til for samfunnet og ikke samfunnet er til for oss, når det skjer er det slutt på vår frihet.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Svolp »

Kjekt med litt vinkliner og meninger.
Forstår litt mer hva det går i og kan godt forstå hvordan det kan og sikkert vil bli missbrukt.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Cbr »

Naive/sløve Nordmenn kommer til å legge seg ner å spre skinkene så de pleier i et av verdens mest fredelige land. Er få her til lands så tror totaliert system er overhodet muligt i dette landet, vi er jo alt for flinke til det. Få så tenke hvilken verden barnebarna vokser opp til. Problemet er at vi har hatt det for godt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av AJ »

Har ikke satt meg veldig godt inn i datalagringsdirektivet, men liker ikke at nysgjerrige offentlige øyne titter meg "i korta" på datamaskinen og på telefonen. Selv om jeg ikke har noe å skjule! Og selv om jeg ikke har noe å skjule vil jeg gjerne at mye likevel skal være privat.
Vel og bra at datalagringsdirektivet skal bidra til å fakke kjeltringer. Så da kan jeg vel like så godt godta å bli "kikket i kortene"?

Vel... familievold er et stort problem i Norge, har jeg hørt. Da er det vel på tide å installere en slags overvåkning med kamera og lyd i alle hjem hvor det bor ektefolk og samboere for å avdekke de som er familievoldsmenn? Vi som ikke gjør slikt har jo ingenting å frykte? Vi gjør jo ikke noe galt... Alt for den gode sak, må vite :[-X

Ja, så må vi jo ikke glemme trafikken! Vi legger oss vel flate alle sammen når vi får beskjed om å få montert inn både kamera og målere av alle slag i biler og motorsykler for å få has på de lovbryterne som kjører for fort, er beruset på alkohol og ruset på stoff, kjører på rødt lys, stikker av fra bensinregninger osv. osv.
Spiller jo ingen rolle for oss som er lovlydige og som unntaksvis beveger oss mot grensen for førerkortbeslag hva fart angår og som ser oss over skuldrene i lang tid etterpå når vi en sjelden gang tar sjansen på å kjøre mot rødt lys?
Alt for den gode sak, ikke sant?

Nei takk! Tross alle gode argumenter får jeg meg ikke til å like slike ting som dette datalagringsdirektivet :[-(
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Rusup
Innlegg: 19
Registrert: 18 jul 2010, 23:33
Motorsykkelen din: BMW K1300S 2015

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av Rusup »

Hvis myndighetene bestemmer at alle skal ha en GPS på seg slik at ordensmakten til enhver tid kan se hvor folk er, og hvor de var på et gitt tidspunkt, har dette noe å si for oss som aldri bryter loven? Hvis GPSen viser at man har beveget seg i 95 km/t i en 90-sone er det vel på sin plass at man får bot i posten, man har jo beviselig brutt loven?

Hvor går grensen for hvor mye vi skal overvåkes "i tilfelle vi gjør noe galt en gang"? Og hva er nytteverdien av å lagre alle elektroniske spor vi etterlater oss i (foreløpig) 6 mnd? De som er kriminelle vet godt hvordan man unngår å etterlate seg nyttige elektroniske spor, det er ikke vanskelig. Dette er et direktiv som stort sett bare rammer mannen i gata.

Et annet tankekors er at Norge er nest best i EU til å etterkomme EU-direktiver, og vi er ikke engang medlem av EU...
BMW K1300S 2015
Ducati 1198S 2009
BMW K1300S 2012
Suzuki GSX 750F 1990

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av ZZR-Tom »

Tviler sterkt på at det hjelper noke på den store kriminaliteten og terror trusselen er til dei grader høysa opp. Sjå på dei sinsjuke sikerhetskrava det blir tredd nedover på havner og kaier.
Tar en et kjapt blikk på "the land of the fri" så ser en fort kor voldtatt og knebla friheten deiras er blitt, sjå berre på den terror lova til Bush!
USA har no klart å skreme mangen med terrorfrykten så mykje at dei er villige til å merke seg og sine barn med chiper!!
Det heile virker berre som om det er det første steget av mange som kjem for å få fullkontroll over folket, det blir kansje ikkje den største effekten for oss men barna og barnebarna kjem nok til å merke det.

MelGibbson seier det vel best i Bravehart
[video]http://www.youtube.com/watch?v=WLrrBs8J ... re=related[/video]

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av SveinT »

Har ikke satt meg veldig godt inn i datalagringsdirektivet, men liker ikke at nysgjerrige
offentlige øyne titter meg "i korta" på datamaskinen og på telefonen.
Selv om jeg ikke har noe å skjule!
Og selv om jeg ikke har noe å skjule vil jeg gjerne at mye likevel skal være privat.
Vel og bra at datalagringsdirektivet skal bidra til å fakke kjeltringer.
Så da kan jeg vel like så godt godta å bli "kikket i kortene"?
Like godt godta ???? :eh
Kan jo snu litt på det.
Hadde det vært nødvendig å innføre datalagringsdirektivet om det ikke har vært en større endring
i trusselbildet mht terrorisme? Kan dette ha noe med tidligere politiske vedtak å gjøre,
slik at massene nå må overvåkes ?? :vs
Det er velgerne som bestemmer partiene de vil stemme på, dog under påvirkning fra media.
Og jeg tror ikke på alt jeg leser eller hører.
Men jeg registrerer at det bor personer i dette landet som ikke kan returneres, f.eks en ikke ukjent
mullah eller andre i samme kategori som beskriver etniske nordmenn som søplemennesker..
Det bør jo finnes en sammenheng, det er vel ikke gamle Magda fra bygda og likesinnede
som er utslagsgivende for innføringen av DLD. Hvorfor skal Magdas teletrafikk logges på denne måten? ;-);)
Det finnes jo land som har erfaring med overvåkning, som ikke vil innføre det.

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av SveinT »

Her ser du hvem som du da ikke skal stemme på til høsten...
http://home.no/starkraft/dld-traitors.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Supert ! Den er nå lagret i PDF !
De elsker sikkert på komme på en slik liste, siden de er "for"...
Sist redigert av SveinT den 07 apr 2011, 00:21, redigert 1 gang totalt.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Svartelisten - Om du er i mot datalagring loven.

Legg inn av mekkern »

når det gjelder politikk så stemmer vi på et parti- så finner partiet ut hvem som skal lede på "kammerset" ,uten et møtereferat engang...så rotter de seg sammen med noen de kan dominere for å oppnå flertall og danne regjering..

Silkediktatur er vel begrepet her..ikke akkurat folkets vilje..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar