Hjelmer ??

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hjelmer ??

Legg inn av mekkern »

får jo toppskår med plasthjelm og solvisir til billig penge..
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/caberg-v2-407
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Cbr »

Quick release retention system

Er ikke det de så kan slippe? Å at dobbel D er bedre? Ellers kom den bra ut, åsså er den full fjes hjelm så det hjelpe nok på score. De åpningshjelmene er tyngre ser jeg.

Men så kommer aberet, men er den kuul tøff? Hvorfor må hjelmene til Shoei være så kjedelige?

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Hjelmer ??

Legg inn av XRing »

Cbr skrev:Quick release retention system
Er ikke det de så kan slippe? Å at dobbel D er bedre? Ellers kom den bra ut, åsså er den full fjes hjelm så det hjelpe nok på score. De åpningshjelmene er tyngre ser jeg.
Tja. Dobbel-D er jo teoretisk sett bedre, selv om jeg vil tro at quick-release er sikkert nok. Riktig brukt vil de tåle vesentlig mer strekkbelastning enn nakken din (huffda :O ).
Stroppen til Shoeis DD-løsning har en stopper på enden og er forøvrig så lang at jeg beholder den tredd gjennom ringene konstant => det beste av begge verdener.
Cbr skrev:Men så kommer aberet, men er den kuul tøff? Hvorfor må hjelmene til Shoei være så kjedelige?
Det spørs hva du mener med kuul tøff... Har du sett hele modellutvalget? Utifra enkelte norske nettbutikker skulle man tro de bare hadde ensfargede hjelmer. Se på http://www.shoei-europe.com/uk/products/XR-1100, for eksempel:
Bilde
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Cbr »

Sett tøffere hjelmer, mer RR dekor hjelmer med sponsor dekor osv samt mye tøffere design på hjelmene.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... Black-0001

Å disse dyre:

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... ng-10-0001

Vet ikke så mye mer om disse en de så tøffe ut.

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Hjelmer ??

Legg inn av XRing »

Fine var de, om ikke helt etter min smak. Skjønner at Shoeis hjelmer ikke helt når opp. Men for svarte, 1.500 euro? Spec'en viser jo en relativt standard konstruksjon...
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Crinos »

Cbr skrev:Sett tøffere hjelmer, mer RR dekor hjelmer med sponsor dekor osv samt mye tøffere design på hjelmene.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... Black-0001

Å disse dyre:

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... ng-10-0001

Vet ikke så mye mer om disse en de så tøffe ut.
Likte den hjelmen du linket til tidligere, med innebygget hjernekjøler om man røyk av. Da er en stiv pris mer forsvarlig. Men en hjelm som tilsynelatende har helt standard sikkerhet i forhold til langt rimeligere hjelmer.... Er i alle fall en veldig dyr lakkering.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Cbr »

Ja, ikke satt meg så in i de til Bueler men bare eksempel for det designet jeg like. De til Shoei er for nøytrale å ikke racing replika. Kunne heller ikke finne Bueler hos sharp testsenteret heller, sikkert pga amerikansk eller for dårligt score.

Gammelgutt

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg driter i om hjelmen er tøff eller har et kult design, jeg vil ha en hjelm som passer hodet mitt. I går prøvde jeg Schubert C3, og den passet hodet mitt perfekt, MEN jeg fikk ikke lukket baugporten, der var det ikke plass nok.
Sist redigert av Gammelgutt den 15 apr 2011, 07:26, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hjelmer ??

Legg inn av RuneMC »

Disse halvhjelmene ser jo morsomme ut da... Fashion! :D
http://www.exclusivehelmets.com/
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Onsløv »

Gammelgutt skrev:Jeg driter i om hjelmen er tøff eller har et kult design, jeg vil ha en hjelm som passer hodet mitt. I går prøvde jeg Schubert C3, og den passet hodet mitt perfekt, MEN jeg fikk ikke lukket baugporten, der var det ikke plass nok.
Da er det på tide å trimme pelsen på haka... :D

Gammelgutt

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Gammelgutt »

Det er ikke pelsen som er problemet. Jeg har skallestørrelse som en liten unge men haka er større. Bruker str XS i hjelm og str 60 i klær, velproposjonert :scratch ?.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Bubbu »

Gammelgutt skrev:Det er ikke pelsen som er problemet. Jeg har skallestørrelse som en liten unge men haka er større. Bruker str XS i hjelm og str 60 i klær, velproposjonert :scratch ?.
Da er det bare å kjøpe seg en slik en. Og plasere hjelmen oppå
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
(The Beast )

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Svein2 »

Det er godt å ha hjelpsomme forumkamerater. :rofl: :rofl: :rofl:

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Bringisen »

Står en flott test av åpningshjelmer i siste nummer av svenske Motorrad :-)

Rangering etter slutt:

1.Shuberth C3
2.Shoei Multitec
3.BMW Systemhjelm 6
4.Uvex GT500
5.Nolan N90
6.Caberg Justissimo GT
7.HJC ISMax BT
8.Scorpion EXO-900 Air
9.Shark Evoline
10.Suomy D20
11.Airoh Mathisse RS X

De 4 første plassene skilte lite og de fikk karakteren Meget bra.
Når det gjelder sikkerhetstestene klarte alle 11 hjelmene kravene innenfor god margin så alle hjelmene bør karakteriseres som sikre. De beste skiller seg ut med bedre karakterer på passform , ventilasjon og støy.
Det spennede var at de rimeligste hjelmene av "plast" klarte de beste karakterene når det gjaldt slagtestene og klarte kravene med svært god margin. I denne tsten ble slagtestene også utført på andre steder enn akkurat på de punktene ECE kravene beskriver. Dette fordi ikke produsentene skal forsterke hjelmene akkurat på de punktene.
Jeg vurderer selv en av de 3 første plassene , (dette før denne testen) men var overrasket over at de rimeligere "plast" hjelmene fikk høyere skår i slagtestene enn disse 3 på topp. (Shoei fikk høyest karakter ved slagtesten av fiberhjelmene men likevel ett stykke unna den billigste "plast" hjelmen Airoh)
Litt rart etter min enkle tanke.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hjelmer ??

Legg inn av Duville »

Bubbu skrev:
Gammelgutt skrev:Det er ikke pelsen som er problemet. Jeg har skallestørrelse som en liten unge men haka er større. Bruker str XS i hjelm og str 60 i klær, velproposjonert :scratch ?.
Da er det bare å kjøpe seg en slik en. Og plasere hjelmen oppå
- ser jo at bildet av sikhen mangler her men det var der i det opprinnelige innlegget... men--

--- hvor selger de "Sikher" og hva hjelper det å sette hjelmen på hodet til en Sikh når du skal ut å kjøre.... men det er sikkhert en god ide :mk

Svar