Ferjer

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

Hadde jeg brukt mer tid å lest gjennom før jeg posta hadde det vært mindre skrivefeil å bedre settnings oppbygning. Men det gidde jeg ikke. Folk forstår uannsett hva som blir sagt å ser ikke det som så viktigt. Ser og ofte ord jeg nok vet er feil, men som sagt gidde ikke google. Automatisk ordliste her hadde vært noe.

Opplevelsen på ferja, hva kraftig irritert å posta litt kjapt i øyeblikket før jeg tenkte igjennom hvordan det hørtes ut. Ser at første posten er feil formulert å at andre kan bli fornærma. Forsøkte å lappe etterpå, men da var få interessert i å høre å fortsatte å terpe på første posten.

F.eks hvis jeg tror noe kan jeg slenge ut noe bastantisk for å få reaksjon. Kan da alikevel gjerne fort skifte mening, får jeg gode mot argumenter. Ser det blir ofte krangler av det å at folk reise hanekammen. Vær glad dere ikke treffe meg personligt, jeg tenke høyt og gruble. Det drive som regel folk til vanvid da de tror jeg vil de skal fortelle meg hva jeg skal gjør. Mens jeg bare vil ha synspunkter.

Etter jeg strøyk ene gangen på bil lappen slengte jeg ut i lufta en mening om konspirasjon og sensorer (de like meg ikke). Fikk da "kjeft" av annen medelev. Jeg mente ikke ordrett hva jeg sa, men hva forbanna/irritert i øyeblikket å måtte bare få det ut.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

Helt klart bruke jeg slang/dialekt bevisst om en ikke gramatisk korrekt.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ferjer

Legg inn av Dexter »

Egentlig et bra emne dette. Jeg har mange ganger lurt på om det finnes en felles "mal" for hvordan man praktisere dette med MC og ferge. Av innleggene her i emnet har jeg kommet frem til at jeg tror det uansett er greiest å følge køen... er vi mange nok så er det vel ingen selvfølge at vi skal få kjøre ombord først enda vi kommer fram "sist"...

Videre må jeg jo bare si at jeg liker å ta ferge! Ingen tur er sjikkelig uten at det har vært en liten fergetur! (nesten) :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ferjer

Legg inn av Snikkeren »

Når det gjelder ferger så kjører jeg forbi køen og stiller meg fremst. Kun en gang jeg har fått kjeft for det (Anda-Lote fergen). Har likevel fortsatt med å kjøre forbi køen på den fergen, og har ikke hørt noe mer. Kjører vi mange sammen stiller vi oss i køen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Ferjer

Legg inn av Knut Morten »

Cbr skrev:Helt klart bruke jeg slang/dialekt bevisst om en ikke gramatisk korrekt.
Fortsett med det :thumleft
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ferjer

Legg inn av Kawasaki »

Snikkeren skrev:Når det gjelder ferger så kjører jeg forbi køen og stiller meg fremst.................. Kjører vi mange sammen stiller vi oss i køen.
Høres fornuftig ut,det.

Er jeg på ukjente trakter,så stiller jeg i kø. Det betyr liksom ikke så mye,jeg kommer med uansett. Og kan veldig godt forstå om bilister reagerer hvis det kommer 10-15 motorsykler og stiller seg helt foran,spesiellt hvis ferga ikke svelger unna hele bilkøen som allerede stod der.
ikkebike.norwegianforum.net

Online
mekkern
Innlegg: 7613
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ferjer

Legg inn av mekkern »

OBS dette er skrevet i frustrasjon over utvikling og ikke person.


Hvorfor i huleste skal det Norske skriftspråket radbrekkes til det ugjenkjennlige?
og atpåtil ingen GIDDER å rette opp feil en ser selv eller prøver å uttrykke seg nogenlunde forståelig???? ](*,)

Har godt kjennskap til lese/skriveproblemer selv så det er ikke det som irriterer.
Men mangel på omtanke for andre som skal prøve å forstå hva som skrives. :(
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Ferjer

Legg inn av Svolp »

Bubbu skrev:
Svolp skrev:Og jeg er Coulrofobi :-)å
send in the clown :lol
NO, PLEASE DONT! :orefk
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

mekkern skrev:OBS dette er skrevet i frustrasjon over utvikling og ikke person.


Hvorfor i huleste skal det Norske skriftspråket radbrekkes til det ugjenkjennlige?
og atpåtil ingen GIDDER å rette opp feil en ser selv eller prøver å uttrykke seg nogenlunde forståelig???? ](*,)

Har godt kjennskap til lese/skriveproblemer selv så det er ikke det som irriterer.
Men mangel på omtanke for andre som skal prøve å forstå hva som skrives. :(
Er et tema så dukker opp på forum rundt omkring. Me er vel forskjellige på ka så irritere oss. Er vel tidsklemma og mobil språk så påvirke skrivinga. Alt skal skje fort. Men når me lese så lese me ikke bokstav for bokstav men ordet som helhet, får som regel med oss ka det går i. http://www.ecenglish.com/learnenglish/l ... n-you-read Fremtiden?

Godtvoksen

Re: Ferjer

Legg inn av Godtvoksen »

Knut Morten skrev:
Cbr skrev:Helt klart bruke jeg slang/dialekt bevisst om en ikke gramatisk korrekt.
Fortsett med det :thumleft
Hvis en skal ta hensyn til folk som sliter med dysleksi så bør en være klar over at flere dialekter/språk er svært vanskelig. Nettopp av det hensyn er en dyslektiker fritatt for nynorskfaget ved videregående skole. Så vær snill å skriv på en måte som folk flest forstår. :[-o<

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ferjer

Legg inn av Cbr »

Godtvoksen skrev:
Knut Morten skrev:
Cbr skrev:Helt klart bruke jeg slang/dialekt bevisst om en ikke gramatisk korrekt.
Fortsett med det :thumleft
Hvis en skal ta hensyn til folk som sliter med dysleksi så bør en være klar over at flere dialekter/språk er svært vanskelig. Nettopp av det hensyn er en dyslektiker fritatt for nynorskfaget ved videregående skole. Så vær snill å skriv på en måte som folk flest forstår. :[-o<
Det viste jeg ikke. Kan ta hensyn til det å bruke mer tid. Evt klipp og lime over til mcsiden , etter en runde med stavkontroll. Stavkontrol sko me gjerne hatt her inne.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ferjer

Legg inn av ArcticTiger »

På -70tallet forsvant mange av fergene langs E6 nordover, nå er det bare ferga over Tysfjord igjen. Mange forbanner fergene og er glad de forsvinner. Klart det er lettere og kjappere med en tunnell eller ei bru. Tunellene er jo flotte for turistene og, så de kan "Look at Norway from the Inside" :vs

Men det er og noe godt som forsvinner, det sosiale livet og en del av kystkulturen blir borte. Og det var da noe spesielt og trivelig med atmosfæren i kafeen under dekk. Gammal lukt av rullings, svette, parfyme, kaffe, solar og ikke forglemme romlingen og turbo-susingen fra en traust Bergen Diesel. :D
Og fergemannskapet har jeg alltid oppfattet som litt "mutte", men flinke, greie og hjelpsomme karar :thumleft
Sist redigert av ArcticTiger den 14 apr 2011, 21:38, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Ferjer

Legg inn av Godtvoksen »

Cbr skrev: Stavkontrol sko me gjerne hatt her inne.
Last ned Chrome som netteser, den har stavekontroll... :thumleft

Online
mekkern
Innlegg: 7613
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ferjer

Legg inn av mekkern »

Er en på tur er færje toppers :prf -litt værre for yrkestrafikken...men jaggu er det dyrt for bro/tunell også.. :8-[
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Ferjer

Legg inn av Onsløv »

Godtvoksen skrev:
Cbr skrev: Stavkontrol sko me gjerne hatt her inne.
Last ned Chrome som netteser, den har stavekontroll... :thumleft
Eller opera... Pleier å være ganske rødt når jeg skriver............???

Svar