Start problemer
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Start problemer
Som emnet sier, start problemer.
Problemet oppstod på mandag; jeg var ute å kjørte en tur og tok meg en liten pause for å slå av en prat med en kompis av meg. Da jeg skulle reise igjen, så ville ikke sykkelen starte igjen. Jeg skrudde om tenninga, og alt slo seg på, men da jeg trykket inn starteren så var det kun litt futt og så var det helt stille, så jeg ente opp med å måtte trille i gang sykkelen.
Da jeg kom meg hjem og parkerte i garasjen, så startet sykkelen på første forsøk om og om igjen.. :) Dette varte helt til i dag tidlig..
Kom ut i garasjen, satte meg på sykkelen og startet sykkelen. Hørte at sykkelen/batteiret var små dødt, for var liksom så treig.. Kjørte 500 meter til Shell for å tanke, og da var det slutt på moroa. Sykkelen var helt død, hadde strøm til tenninga og lysa, men ikke til starteren.. Var litt futt til å begynne med, før det var helt stilt. Siste lyd som kom var som en liten spole lyd fra starteren (om det blir riktig å si..).
På vei til jobb, så gikk ikke sykkelen som normalt heller. Den ville liksom aldri gå på tomgang.. Untatt da jeg ankom jobben, da gikk den på tomgang en liten stund. Da jeg prøvde å starte sykkelen en siste gang før arbeids dagen startet, så var sykkelen atter en gang stein dau.. Lys og tenning funket, men det var ikke noe strøm til starteren..
Så hva i huleste er galt?
Har batteriet tatt kvelden og er klar for dynga?
Har starteren tatt kvelden (tviler på dette, siden den faktisk slå inn så lenge strømmen er der)?
Eller er det det at sykkelen ikke lader under kjøring, og hva kan dette skyldes?
Bare for å gjøre det klart, når jeg vrir om tenninga, så skrur lysa seg på, men starteren får ikke strøm. Og mens jeg trykker på starteren så ser man at lysa blir svakere, noe som betyr at starteren trekker i hvertfall strøm.
Men ja, noe som kan hjelpe meg??
Takker for svar på forhånd.. :)
Gjelder forøvrig min sykkelen, en Hobda CBR 600F.
Problemet oppstod på mandag; jeg var ute å kjørte en tur og tok meg en liten pause for å slå av en prat med en kompis av meg. Da jeg skulle reise igjen, så ville ikke sykkelen starte igjen. Jeg skrudde om tenninga, og alt slo seg på, men da jeg trykket inn starteren så var det kun litt futt og så var det helt stille, så jeg ente opp med å måtte trille i gang sykkelen.
Da jeg kom meg hjem og parkerte i garasjen, så startet sykkelen på første forsøk om og om igjen.. :) Dette varte helt til i dag tidlig..
Kom ut i garasjen, satte meg på sykkelen og startet sykkelen. Hørte at sykkelen/batteiret var små dødt, for var liksom så treig.. Kjørte 500 meter til Shell for å tanke, og da var det slutt på moroa. Sykkelen var helt død, hadde strøm til tenninga og lysa, men ikke til starteren.. Var litt futt til å begynne med, før det var helt stilt. Siste lyd som kom var som en liten spole lyd fra starteren (om det blir riktig å si..).
På vei til jobb, så gikk ikke sykkelen som normalt heller. Den ville liksom aldri gå på tomgang.. Untatt da jeg ankom jobben, da gikk den på tomgang en liten stund. Da jeg prøvde å starte sykkelen en siste gang før arbeids dagen startet, så var sykkelen atter en gang stein dau.. Lys og tenning funket, men det var ikke noe strøm til starteren..
Så hva i huleste er galt?
Har batteriet tatt kvelden og er klar for dynga?
Har starteren tatt kvelden (tviler på dette, siden den faktisk slå inn så lenge strømmen er der)?
Eller er det det at sykkelen ikke lader under kjøring, og hva kan dette skyldes?
Bare for å gjøre det klart, når jeg vrir om tenninga, så skrur lysa seg på, men starteren får ikke strøm. Og mens jeg trykker på starteren så ser man at lysa blir svakere, noe som betyr at starteren trekker i hvertfall strøm.
Men ja, noe som kan hjelpe meg??
Takker for svar på forhånd.. :)
Gjelder forøvrig min sykkelen, en Hobda CBR 600F.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
Re: Start problemer
En av feilene kan være dårlig kontakt ved batteripolene, dette er enkelt å starte med, ta av kablene og skrap vekk belegg på batteripolene.
Jeg har hatt dette på bil et par ganger, alt elektrisk funker, men startmotoren går ikke, bare klikk fra innslaget.
Jeg har hatt dette på bil et par ganger, alt elektrisk funker, men startmotoren går ikke, bare klikk fra innslaget.
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: Start problemer
Det spørs om batteriet har tatt kvelden. Du kan jo prøve å la det stå på lading natta over. Du kan også måle spenninga på batteriet. Men selvfølgelig det kan jo være starteren også, men det første jeg ville ha prøvd er batteriet.
(The Beast )
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Pelsen: høres veldig ut som mitt problem.. Før kommer bare en liten klikke lyd og så er det liksom dødt..
Bubbu: Tenkte å sjekke det idag og måle spenningsnivået (tror jeg har et ohmmeter liggende etter min tid innen elektro) men ettersom den startet igjen på mandag, og hsr godt son normalt siden det, så tror jeg selv at dårlig kontakt et sted er problemet..
Så da blir det en liten kose dag med skruing i morra
Også takk for svar folks
Bubbu: Tenkte å sjekke det idag og måle spenningsnivået (tror jeg har et ohmmeter liggende etter min tid innen elektro) men ettersom den startet igjen på mandag, og hsr godt son normalt siden det, så tror jeg selv at dårlig kontakt et sted er problemet..
Så da blir det en liten kose dag med skruing i morra

Også takk for svar folks

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Start problemer
alternator/dynamo kan ha tatt kvelden? Eller er i ferd med å knele...
Som gjør at den av og til lader og av og til ikke lader batteriet ditt.
Første steg er jo å måle batteriet. Kan få mange indikasjoner på hva som er galt da... En temp spenningsmåler mens du kjører kan også gi deg en peilepinne på om det er ved ladinga feilen ligger.
Som gjør at den av og til lader og av og til ikke lader batteriet ditt.
Første steg er jo å måle batteriet. Kan få mange indikasjoner på hva som er galt da... En temp spenningsmåler mens du kjører kan også gi deg en peilepinne på om det er ved ladinga feilen ligger.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Har vært inne på tanken, så skal sjekke litt i morgen.Crinos skrev:alternator/dynamo kan ha tatt kvelden? Eller er i ferd med å knele...
Som gjør at den av og til lader og av og til ikke lader batteriet ditt.
Første steg er jo å måle batteriet. Kan få mange indikasjoner på hva som er galt da... En temp spenningsmåler mens du kjører kan også gi deg en peilepinne på om det er ved ladinga feilen ligger.

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Start problemer
Jeg holder en knapp på batteriet. I og med at du fikk start på den om og om igjen da du kom hjem, men at den ikke var like villig dagen etter, så tror jeg rett og slett at batteriet begynner å ta kvelden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Start problemer
Regner med at dette er "Teori er når man vet alt og ingenting stemmer?" :-)Snikkeren skrev:Jeg holder en knapp på batteriet. I og med at du fikk start på den om og om igjen da du kom hjem, men at den ikke var like villig dagen etter, så tror jeg rett og slett at batteriet begynner å ta kvelden.


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Ja, altså, er ikek godt å si.. Men det finner jeg ut i morgen. Tar først å sjekker om det er dårlig kontakt ett sted, og om ikke, så prøver jeg meg på nytt batteri fra biltema (billig og lettvint bare for å sjekke om det er det som er gåent), og om ikke det fortsetter, så får jeg sjekke litt andre elektriske duppetitter..
Men blir kjedelig på veien hjem, for må dytte sykkelen i gang og det er ikke bakker i nærheten..
Bra jeg er ung og sprek! 
Men blir kjedelig på veien hjem, for må dytte sykkelen i gang og det er ikke bakker i nærheten..


Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Update...
Var ute en liten tur nå for å sjekke litt. Da jeg prøvde å starte den nå, så prøvde starteren å trekke rundt, men du hører at det ikke er nok strøm til at dette skjer. Og man hører bare en klikke lyd, og om man holder startknappen inne litt lenger, så kommer det bare en klikk-klikk-klikk-klikk-klikk........ lyd..
Så får meg så ligger det an til to grunner: 1. dårlig kontakt, eller at batteriet bare må byttes (men tviler litt, siden det først fungerte, så ikke, så fungerte og nå ikke, høres mer ut som dårlig kontakt da). Eller 2. at den ikke lader.. Og om det er tilfelle, så aner jeg ikke hva feilen er..
Vi får se hva morgen-dagen bringer..](./images/smilies/grrr.gif)
Var ute en liten tur nå for å sjekke litt. Da jeg prøvde å starte den nå, så prøvde starteren å trekke rundt, men du hører at det ikke er nok strøm til at dette skjer. Og man hører bare en klikke lyd, og om man holder startknappen inne litt lenger, så kommer det bare en klikk-klikk-klikk-klikk-klikk........ lyd..
Så får meg så ligger det an til to grunner: 1. dårlig kontakt, eller at batteriet bare må byttes (men tviler litt, siden det først fungerte, så ikke, så fungerte og nå ikke, høres mer ut som dårlig kontakt da). Eller 2. at den ikke lader.. Og om det er tilfelle, så aner jeg ikke hva feilen er..
Vi får se hva morgen-dagen bringer..
](./images/smilies/grrr.gif)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Start problemer
Etter du hadde trillet den igang og kjørt et stykke, så hadde batteriet fått ladet seg litt når du kom hjem. Derfor startet den fint gang på gang. Men hvis batteriet begynner å bli dårlig klarer det ikke å holde på spenningen, og den vil ikke starte dagen etter.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Mulig du er inne på noe, men da burde den vel ha startet da jeg ankom jobb i dag tidlig, siden jeg kjørte i ca 30 min? Og på mandag, da var jeg først ute å kjørte noen mil, så parkerte jeg i 10-15 min, og så ville den ikke starte.. Så tror teorien din slår litt sprekker i denne sammenhengenSnikkeren skrev:Etter du hadde trillet den igang og kjørt et stykke, så hadde batteriet fått ladet seg litt når du kom hjem. Derfor startet den fint gang på gang. Men hvis batteriet begynner å bli dårlig klarer det ikke å holde på spenningen, og den vil ikke starte dagen etter.

Er derfor jeg tror det er dårlig kontakt ett sted, for det er helt random når han ikke vil starte.. Startet fint både tirsdag og onsdag.. Og da kjørte jeg kun til og fra jobb (5 km en vei..) Og så stod sykkelen stille i hele går, og i dagtidlig ville den starte, men så var den dau etter 500m kjøring til Shell... Så jeg aner ikke.. Men tror det er dårlig kontakt ett sted.. Eller at den kun lader litt sånn hipp som happ.. Derfor jeg kommer til å gå til innkjøp av nytt batteri, og så tar jeg det derifra..
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
Re: Start problemer
Jeg vedder en alu-boks på at det er batteriet ditt som har knelt, dersom det ikke er irr på kontaktene.
Men som sagt, det kan også være at dynamoen ikke klarer å lade nok.
Jeg hadde samme symptomene som deg i fjor vår på MC'en, holdt bare til en start av og til, spesielt når jeg har kjørt en stund. Jeg kjøpte derfor nytt batteri.
Jeg hadde det samme på ATV'en, men der tror jeg det er noe gærnt med innslaget på starteren. For byttet batteri (+ polen var irret bort), men har fortsatt samme syptomer. Men nå er det mye drit og lort i koblingene på ATV'en også. Talentløst å plassere batteriet åpen rett ved bakhjulet, fritt frem for salt, skit, snø osv osv...
Men som sagt, det kan også være at dynamoen ikke klarer å lade nok.
Jeg hadde samme symptomene som deg i fjor vår på MC'en, holdt bare til en start av og til, spesielt når jeg har kjørt en stund. Jeg kjøpte derfor nytt batteri.
Jeg hadde det samme på ATV'en, men der tror jeg det er noe gærnt med innslaget på starteren. For byttet batteri (+ polen var irret bort), men har fortsatt samme syptomer. Men nå er det mye drit og lort i koblingene på ATV'en også. Talentløst å plassere batteriet åpen rett ved bakhjulet, fritt frem for salt, skit, snø osv osv...
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Tenkte meg ut i morgen for å kjøpe nytt batteri og teste.. Men har kanskje trua på at det er start-releet som kanskje har tatt kvelden...? Men må innrømme at jeg håper det er batteriet, for orker ikke å lete frem releet, for skal ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på hvor det sitterOnsløv skrev:Jeg vedder en alu-boks på at det er batteriet ditt som har knelt, dersom det ikke er irr på kontaktene.
Men som sagt, det kan også være at dynamoen ikke klarer å lade nok.
Jeg hadde samme symptomene som deg i fjor vår på MC'en, holdt bare til en start av og til, spesielt når jeg har kjørt en stund. Jeg kjøpte derfor nytt batteri.
Jeg hadde det samme på ATV'en, men der tror jeg det er noe gærnt med innslaget på starteren. For byttet batteri (+ polen var irret bort), men har fortsatt samme syptomer. Men nå er det mye drit og lort i koblingene på ATV'en også. Talentløst å plassere batteriet åpen rett ved bakhjulet, fritt frem for salt, skit, snø osv osv...

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Start problemer
Jeg tipper releet er ok. Den klikke lyden du hører er releet som slår inn, men det er ikke nok strøm til å dra starteren.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Da er vi to som enigSnikkeren skrev:Jeg tipper releet er ok. Den klikke lyden du hører er releet som slår inn, men det er ikke nok strøm til å dra starteren.


Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Start problemer
Jeg hadde samme sak på min lille grønne i fjor. Det var bare kontakten med batteriet som var dårlig faktisk. Skrudde løst, gjorde rent, skrudde fast igjen så var alt i skjønneste orden.
Det ga nok strøm til lys, men det bare klikka når jeg skulle starte, hvis det klikka i det hele tatt da...
Så jeg ville starta dær...
Det ga nok strøm til lys, men det bare klikka når jeg skulle starte, hvis det klikka i det hele tatt da...
Så jeg ville starta dær...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Dexter: begynte der, men hjalp ikke...
Så! Jeg kjøpte nytt batteri, og vips!! Full fres på første forsøk :-D
Så i morgen skal jeg ut å kjøre litt for å sjekke at alt er son det skal
Men jeg har ett spørsmål til alle dere kloke hoder; da jeg kjørte hjem så ville verken sykkelen på tomgang eller for full pupp - ved harde pådrag så hoster og harket den som stakkars motor. Kan dette skylder dårlig batteri/spenning? For da jeg byttet batteri så gikk den plutselig helt normalt på tomgang igjen og rusa helt fint.
Noen innvendinger/forslag?
Så! Jeg kjøpte nytt batteri, og vips!! Full fres på første forsøk :-D
Så i morgen skal jeg ut å kjøre litt for å sjekke at alt er son det skal

Men jeg har ett spørsmål til alle dere kloke hoder; da jeg kjørte hjem så ville verken sykkelen på tomgang eller for full pupp - ved harde pådrag så hoster og harket den som stakkars motor. Kan dette skylder dårlig batteri/spenning? For da jeg byttet batteri så gikk den plutselig helt normalt på tomgang igjen og rusa helt fint.
Noen innvendinger/forslag?
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
Altså, jeg mener verken gå normalt på tomgang eller for full pupp..
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Start problemer
Hvis du har kjørt noen mil med dårlig batteri, pleier regulatoren å ta kvelden.
Hadde du byttet batteri med en gang, istedenfor å trille den igang, hadde du sluppet.
Hadde du byttet batteri med en gang, istedenfor å trille den igang, hadde du sluppet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Start problemer
Og om det bare klikka så klikka det for eieren også?.Dexter skrev:Jeg hadde samme sak på min lille grønne i fjor. Det var bare kontakten med batteriet som var dårlig faktisk. Skrudde løst, gjorde rent, skrudde fast igjen så var alt i skjønneste orden.
Det ga nok strøm til lys, men det bare klikka når jeg skulle starte, hvis det klikka i det hele tatt da...
Så jeg ville starta dær...

- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Bosted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start problemer
God kveld alle mann!
Da var problemet tilbake, var å kjørte litt i kveld og etter en liten pit stopp så ville ikke sykkelen starte..
Det er strøm der, alt av lys funker, og motoren går for fullt. Så når jeg skal starte så begynner starteren å dra i gang før den stopper og det kommer en klikke lyd fra + Polen på batteriet..
Noen gode forslag til neste steg? Har allerede satt i nytt batteri. Så vet ikke om den har problemer med ladinga eller noe annet, men er denne klikke lyden jeg stusser litt over..
Da var problemet tilbake, var å kjørte litt i kveld og etter en liten pit stopp så ville ikke sykkelen starte..
Det er strøm der, alt av lys funker, og motoren går for fullt. Så når jeg skal starte så begynner starteren å dra i gang før den stopper og det kommer en klikke lyd fra + Polen på batteriet..
Noen gode forslag til neste steg? Har allerede satt i nytt batteri. Så vet ikke om den har problemer med ladinga eller noe annet, men er denne klikke lyden jeg stusser litt over..
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Start problemer
Har du målt spenningen på batteriet? Både med motoren av og i gang? Tipper du har problemer med ladingen. Hvis det funket fint når du satte i nytt nyladet batteri, men får problemer etter en stund, så er sikkert spenningen for lav.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Start problemer
Som snikkern skriver,sjekk batteriets hvilespenning,skal være ca 12,7 V tror jeg. Sjekk så ladespenningen når motor går,den bør vel være noe over 14 V.
Når du har gjort dette,har du mere å gå etter,vær systematisk. Gjør det uansett om du henger deg opp i den klikkinga,bare for å få bekreftet/avkreftet ladespenning.
Når du har gjort dette,har du mere å gå etter,vær systematisk. Gjør det uansett om du henger deg opp i den klikkinga,bare for å få bekreftet/avkreftet ladespenning.
ikkebike.norwegianforum.net