ZZR-Tom skrev:Grattis
Korleis er forskjellen på CBR`n og VFR`n? Noke du savner fra CBR`n eller er allt en forbedring?
Takk for det
Joda, syklene er nok forskjellig ja..
Jeg syntes det var godt drag i CBR'n men det er det i VFR'n også, så sånn er det nok bedre.
CBR'n hadde 5 gir, VFR'n har 6. Så langt er nok ikke det siste giret blitt brukt så mye enda, blir vel kanskje når man ligger i det samme tempoet over lengre tid...
CBR'n er utrolig lettstyrt men etter at det ble skiftet styrelager og til progressive fjærer foran, justert fjæringen bak, ligger ikke VFR'n så veldig langt unna den heller. Når jeg blir vant med den nye, tror jeg det kommer til å føles like lettstyrt..
Ikke like mye fremoverbøyd sittestilling på VFR'n og det gjør ingenting kjenner jeg. Rygger min syntes det var helt greit..
Uten tvil en annen lyd på VFR'n.
Bruker nok mere drivstoff men ikke så mye at det utgjør den store forskjellen. VFR'n gir jo litt ekstra også med et annet drag i stedet
Må vel si at jeg er godt fornøyd med det nye "gullet" mitt og gleder meg til å bli like godt kjent med den som CBR'n.
Så joda, jeg er MEGET godt fornøyd med byttet kjenner jeg
Ble Trondheim--> Røros-->Trondheim i dag. Det er en god blanding mellom litt lengre strekker og noen gode svinger slik at man fikk "kjenne" på begge deler. Og ja, det gjorde godt kjente jeg

;)