manglende skruer og slitte kammer.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
manglende skruer og slitte kammer.
Hei
Jeg har kjøpt ny toppdekselpakning og tenkte montere denne. Ved fjerning av toppdekselet ser jeg at
3-4 av de 20 skruene som holder klavene (i mangel av bedre ord) over kamakslene mangler helt.
På fremre kamaksel over 1. og 2. sylinder ser det ut til å være vesentlig mer slitasje enn på bakre kam
og ved de andre sylinderne. Overflaten kjennes ikke spesielt ru ut, men er brunaktig noen steder.
Forhåpentligvis er dette synlig i vedlegget.
Noen som vet om dette er normalt? Å få tak i de manglende skruene på Stjørdal på langfredag er
antakelig ingen lett match. Noen tips?
Jeg har kjørt et par tusen kilometer uten disse skruene, og hvem vet hva tidligere eiere har gjort..
Jeg har kjøpt ny toppdekselpakning og tenkte montere denne. Ved fjerning av toppdekselet ser jeg at
3-4 av de 20 skruene som holder klavene (i mangel av bedre ord) over kamakslene mangler helt.
På fremre kamaksel over 1. og 2. sylinder ser det ut til å være vesentlig mer slitasje enn på bakre kam
og ved de andre sylinderne. Overflaten kjennes ikke spesielt ru ut, men er brunaktig noen steder.
Forhåpentligvis er dette synlig i vedlegget.
Noen som vet om dette er normalt? Å få tak i de manglende skruene på Stjørdal på langfredag er
antakelig ingen lett match. Noen tips?
Jeg har kjørt et par tusen kilometer uten disse skruene, og hvem vet hva tidligere eiere har gjort..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Hallo Sjørdal! Ja hva skal man si..Slitasje på den kammen er ikke rart for visst d er som du sier at d MANGLER skruer på klavefeste er merkene der fordi kammen har gått m for stor klaring til shims å hele rukle n til ventilseter.Påviker sannsynligvis tenning hørbar tikking i ventiler osv.Har absolutt IKKE villa kjørt 1m til med dette.Men slike skruer kan vel erstattes så lenge gjenger å gjengebane stemmer du har jo di gamle å sammenligne med.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Hei!Blackbird skrev:Hallo Sjørdal! Ja hva skal man si..Slitasje på den kammen er ikke rart for visst d er som du sier at d MANGLER skruer på klavefeste er merkene der fordi kammen har gått m for stor klaring til shims å hele rukle n til ventilseter.Påviker sannsynligvis tenning hørbar tikking i ventiler osv.Har absolutt IKKE villa kjørt 1m til med dette.Men slike skruer kan vel erstattes så lenge gjenger å gjengebane stemmer du har jo di gamle å sammenligne med.
Takk skal du ha! Det er merkelig nok svært lite ventiltikking å høre, men uansett er jo ikke dette som det skal være.
Det spørs om jeg ikke bør følge ditt råd og skaffe skruer før jeg monterer ny pakning og deksel og kjører videre..
Har du noen formening om hvorvidt det er normalt at kamakslene er så lite "blanke" som det ser ut i dette tilfellet?
(Som sagt er det antakelig framre kam over sylinder 1 og 2 som er verst, men det er kun basert på det jeg kan se.)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: manglende skruer og slitte kammer.
se å få skrudd til kammen du så du får kammen til å åpne alle ventilene skikkelig såvil det brune belegget forandre seg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Jeg prøvde en av de aktuelle skruene de stedene det manglet skruer. Dessverre viste det seg at gjengene ikke tok. Dermed hjalp det ikke med skruer, sidenmekkern skrev:se å få skrudd til kammen du så du får kammen til å åpne alle ventilene skikkelig såvil det brune belegget forandre seg.
enten gjenger er ødelagt, eller det står igjen rester av knekte skruer. Usikker på dette.
Jeg satte de delene jeg hadde på plass, og startet motoren. Det finnes knapt en ulyd i starten. Eventuell tikking kommer erfaringsvis når motoren nærmer seg
normal driftstemperatur.
Er det brune et slags belegg, eller er det framkommet fordi annet metall er nedslitt?
Vet da søren hva jeg bør gjøre med dette.. Det er antakelig ikke bra å kjøre med, som allerede påpekt av "Blackbird".
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: manglende skruer og slitte kammer.
hvis gjengene er borte så monter løsgjenger.
disse bukkene er lagere til kammene også så når motoren går og ventilene skal åpnes vil disse bevege seg/flexe.må fikses ja.
disse bukkene er lagere til kammene også så når motoren går og ventilene skal åpnes vil disse bevege seg/flexe.må fikses ja.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Å montere løsgjenger bør jeg antakelig overlate til et verksted eller en trenet person, antar jeg.mekkern skrev:hvis gjengene er borte så monter løsgjenger.
disse bukkene er lagere til kammene også så når motoren går og ventilene skal åpnes vil disse bevege seg/flexe.må fikses ja.
Jeg er litt overrasket av at den eller de som har skrudd på denne sykkelen tidligere har satt den sammen med hele 4 av 20 skruer manglende.
Den andre siden av motoren er inkludert i vedlegg.
Over 30 år og antakelig mange eiere har nok satt sine spor.
Ville du vært skeptisk til kammene, ut fra utseendet, eller kan de være delvis "brune" uten at det nødvendigvis betyr vesentlig slitasje?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: manglende skruer og slitte kammer.
fiks boltene og juster ventiler.ikke legg for mye i dette kjør en stund og sjekk tilstanden fks til vinteren.
ved selvsyn ser du nytten av momentnøkkel...skal ha skrudd en del år før du har "følelsen" nok i verktøyet til å ikke dra over gjengene/for lite.. dessuten er klaringene avhengig av momentet-så det kan variere fra type til type.
ved selvsyn ser du nytten av momentnøkkel...skal ha skrudd en del år før du har "følelsen" nok i verktøyet til å ikke dra over gjengene/for lite.. dessuten er klaringene avhengig av momentet-så det kan variere fra type til type.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Det "brune" kommer vel av at kam-følgern ikke har hatt kontakt med kammen (for stor klaring?). Det du må sjekke er om kam-profilen er slitt, det er "tuppene" på kammen som slites mest. De skal være glatte og blanke.
Som de andre sier, få fiksa de gjengene og få i alle boltene!
Som de andre sier, få fiksa de gjengene og få i alle boltene!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: manglende skruer og slitte kammer.
brunt belegg på kammer og andre steder i motoren er slam i fra gammel olje. Ufarlig.
Hvis det ikke var gjenger i toppen har vel forrige eier eller enda tidligere eier trekt av gjengene og bare drette i å gjøre noe med det.
Toppen må være helt i orden, ellers blir det bare plager med hele sykkelen.
se om du får tak i en brukbar topp fra et huggeri, og få den skikkelig overhalt, så varer den i 20 år, minst.
Hvis det ikke var gjenger i toppen har vel forrige eier eller enda tidligere eier trekt av gjengene og bare drette i å gjøre noe med det.
Toppen må være helt i orden, ellers blir det bare plager med hele sykkelen.
se om du får tak i en brukbar topp fra et huggeri, og få den skikkelig overhalt, så varer den i 20 år, minst.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: manglende skruer og slitte kammer.
det første jeg lurer på når jeg ser noe slikt er: Hva mer har den klodriken ødelagt på denne sykkern?
Det går an å drite seg ut og trekke over/bryte en bolt, men 4 stk! Da er man ikke særlig smart.
Det er nok ikke dumt å gå over resten av motoren og se etter andre ting som klodriken har vært borti.
Det går an å drite seg ut og trekke over/bryte en bolt, men 4 stk! Da er man ikke særlig smart.
Det er nok ikke dumt å gå over resten av motoren og se etter andre ting som klodriken har vært borti.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Ja, jeg må nok gjøre noe arbeid med denne toppen, eller skaffe en ny. Jeg tok en rolig kjøretur i dag og det viste seg da at det er oppstått enJompa skrev:brunt belegg på kammer og andre steder i motoren er slam i fra gammel olje. Ufarlig.
Hvis det ikke var gjenger i toppen har vel forrige eier eller enda tidligere eier trekt av gjengene og bare drette i å gjøre noe med det.
Toppen må være helt i orden, ellers blir det bare plager med hele sykkelen.
se om du får tak i en brukbar topp fra et huggeri, og få den skikkelig overhalt, så varer den i 20 år, minst.
oljelekkasje i "hjørnet" ved 1. sylinder, mellom toppen og sylinderrekka. Får håpe at det er pakningen som er problemet, og ikke at det må planing
til. Bilopphuggere angir ofte tilstanden til delene de selger. Er det noen som har sett huggerier som gjør tilsvarende og som man kan anta
er pålitelige? (Et firma på Østlandet jeg ikke skal si navnet på stoler jeg ikke på, basert på tidligere erfaring i forb. med en CB 1100 F.)
Ut fra tilstand til motor som nå er avdekket kan man naturligvis lure på hvordan det ser ut lengre ned i motoren.
GSX 750 er ikke de dyreste syklene, så jeg begynner å lure på om det kanskje er bedre å skifte motor enn å reparere på denne.
Sykkelen er veteranforsikret, så om denne typen forsikring skal beholdes må det antakelig benyttes en tilsvarende motor som den som
står i?
Noen tips om hvor man burde lete etter motor eller deler? (Jeg skal i alle fall høre med Krangnes motor, og har sendt en forespørsel til engelske gissit.com .
Sjekker også ebay)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Jeg oppdaget i dag lekkasje i "hjørnet" foran, ved 1. sylinder, mellom sylinderrekke og topp. Kan nok være litt av hvert her, ja (er jeg redd).pelsen skrev:det første jeg lurer på når jeg ser noe slikt er: Hva mer har den klodriken ødelagt på denne sykkern?
Det går an å drite seg ut og trekke over/bryte en bolt, men 4 stk! Da er man ikke særlig smart.
Det er nok ikke dumt å gå over resten av motoren og se etter andre ting som klodriken har vært borti.
Jeg finner det også merkelig at hele 4 bolter (av 20) som holder kamaksler er borte. Kan lure på hvilke hjemmemekanikere som har vært
på ferde, ja.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Få med deg en som har god peiling, og ta ei vurdering av hele sykkelen. Det kan hende den er et restaureringsobjekt, som min var da jeg kjøpte den. ( om den enda er det, får andre vurdere)
Hvis du trenger mye deler, har Krangnes Motor i Trondheim veldi mye på lager, det de selger er som oftest i god stand.
hvis ikke, er det null problem å enten bytte eller få igjen pengene.
Lager, pakninger kjeder, ventiler osv er det ikke vits å kjøpe brukt, men man får tak i alt på nett, f.eks hos http://www.cmsnl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis du trenger mye deler, har Krangnes Motor i Trondheim veldi mye på lager, det de selger er som oftest i god stand.
hvis ikke, er det null problem å enten bytte eller få igjen pengene.
Lager, pakninger kjeder, ventiler osv er det ikke vits å kjøpe brukt, men man får tak i alt på nett, f.eks hos http://www.cmsnl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Du spør om folk som kan hjelpe deg.Her er 2 som iallefall ikke har lurt meg.D ene ligger i Aurskog tlf.63855209 eller97022251.D andre i Stavanger tlf.51426800/92255407.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: manglende skruer og slitte kammer.
eller som det var populært før: putt inn en 1100ccm. passer rett inn mener jeg.. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: manglende skruer og slitte kammer.

Ble vel kalt seven eleven sykler.







If it ain't broke, I'll break it.
Re: manglende skruer og slitte kammer.
De første GSXene er kjent for å ha smøreproblemer med kamakslene, særlig eksoskammen var utsatt. Konstruksjonsfeilen var at smørekanalene til kammene var for trange og ved start så brukte oljen for lang tid på å komme frem. Ett godt råd var derfor å la disse motorene gå litt på tomgang og ikke ruses før man begynte å kjøre.
Så årsaken til trøbbelet ditt med motoren er nok at en tidligere eier har fått det velkjente problemet med kamakslene og har valgt å bytte disse selv, til tross for åpenbart mangelfulle kunnskaper. Dette var jo også "værsting" sykler når de kom og ble kjørt ganske hardt.
Å trekke over boltene som holder kamlager bukken er et velkjent problem. Disse en gjenget rett ned i toppen av aluminium og tåler lite moment. Det er faktisk slik at de ofte ikke tåler det momentet som er oppgitt i verkstedmanualen.
Jeg vil bli overrasket hvis kammene er helt i orden og ikke har skader.
Når du har lekksje også mellom blokk og topp kan det virke som samme "mekaniker" her vært på ferde også her. Mistenker at toppen har vært tatt av en gang tidligere og ikke trukket til med riktig moment og/eller i riktig rekkefølge.
Hva gjør du? Det riktige å gjøre her er å ta av toppen, levere denne inn til et verksted som kan sette inn gjengeinnsatser, sjekke kamakslingene OG sjekke kamlagrene. I det hele tatt ta en grundig gjennomgang av toppen. Et alternativ er å få tak i en annen topp, men alle disse motorene hadde samme svakhet så her gjelder det å ikke ende opp som Øystein Sunde med den gamle Mazda`n.
Toppakningen må skiftes og det hele må settes sammen med riktige momenter osv.
Men dette koster litt og forutsetter at du synes sykkelen er verdt det.
Jeg vil advare mot å kjøre med en motor som har feil og defekter. Husk på at disse motorene går på 4-6.000 rpm ved normal kjøring. Ett motorhavari kan føre til blokkering av motoren og låsing av bakhjulet. Livsfarlig !
Så årsaken til trøbbelet ditt med motoren er nok at en tidligere eier har fått det velkjente problemet med kamakslene og har valgt å bytte disse selv, til tross for åpenbart mangelfulle kunnskaper. Dette var jo også "værsting" sykler når de kom og ble kjørt ganske hardt.
Å trekke over boltene som holder kamlager bukken er et velkjent problem. Disse en gjenget rett ned i toppen av aluminium og tåler lite moment. Det er faktisk slik at de ofte ikke tåler det momentet som er oppgitt i verkstedmanualen.
Jeg vil bli overrasket hvis kammene er helt i orden og ikke har skader.
Når du har lekksje også mellom blokk og topp kan det virke som samme "mekaniker" her vært på ferde også her. Mistenker at toppen har vært tatt av en gang tidligere og ikke trukket til med riktig moment og/eller i riktig rekkefølge.
Hva gjør du? Det riktige å gjøre her er å ta av toppen, levere denne inn til et verksted som kan sette inn gjengeinnsatser, sjekke kamakslingene OG sjekke kamlagrene. I det hele tatt ta en grundig gjennomgang av toppen. Et alternativ er å få tak i en annen topp, men alle disse motorene hadde samme svakhet så her gjelder det å ikke ende opp som Øystein Sunde med den gamle Mazda`n.
Toppakningen må skiftes og det hele må settes sammen med riktige momenter osv.
Men dette koster litt og forutsetter at du synes sykkelen er verdt det.
Jeg vil advare mot å kjøre med en motor som har feil og defekter. Husk på at disse motorene går på 4-6.000 rpm ved normal kjøring. Ett motorhavari kan føre til blokkering av motoren og låsing av bakhjulet. Livsfarlig !
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Hei
Takk for mange gode råd, fra flere. Å skifte til feks 1100 motor kunne også vært fristende, ja! :-)
Nå er det ikke usannsynlig at det blir reparasjon av denne (750-motoren) i stedet..
"Kwak" ga også en del opplysninger jeg merker meg. .
Verdien er neppe all verden, så det er klart det er begrenset hvor mange tusenlapper det er verdt å benytte på motoren
framfor å skifte den ut.
Jeg trives ikke med å kjøre med den når jeg har oppdaget disse manglene, så jeg har i dag fraktet den til Trondheim og satt den
igjen hos Krangnes Motor. Der får de se på den, så får jeg vel noen gode råd etterhvert.
Igjen: Takk for nyttige opplysninger og gode råd fra flere.
Takk for mange gode råd, fra flere. Å skifte til feks 1100 motor kunne også vært fristende, ja! :-)
Nå er det ikke usannsynlig at det blir reparasjon av denne (750-motoren) i stedet..
"Kwak" ga også en del opplysninger jeg merker meg. .
Verdien er neppe all verden, så det er klart det er begrenset hvor mange tusenlapper det er verdt å benytte på motoren
framfor å skifte den ut.
Jeg trives ikke med å kjøre med den når jeg har oppdaget disse manglene, så jeg har i dag fraktet den til Trondheim og satt den
igjen hos Krangnes Motor. Der får de se på den, så får jeg vel noen gode råd etterhvert.
Igjen: Takk for nyttige opplysninger og gode råd fra flere.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Å la sykkelen gå på tomgang, når det er lange oljeveier, er ikke helt bra. Problemet er (svært) lavt oljetrykk/liten oljemengde på tomgang, så det går ekstra lang tid før olja kommer til kammene. Start opp, og la sykkelen gå på ca 2000 omdr (ihvertfall over 1500) noen sekunder før du kjører avgårde. IKKE la den stå på tomgang.
På 80 mod GSX750 mener jeg de hadde laget noen spor i vippearmene for å få mer olje på kammen, men de bomma på det, og isteden blei kammene kass i ung alder.
2 hovedproblemer på GSX750ET motoren var nettopp kammene (bedre på 81 modell, og de fleste er nok modifisert nå, de holdt ikke så lenge) og rådebank på 3'ern.
Foruten en laderegulator som ryker hvis du kjører med dårlig batteri, og en stator som ryker en gang i blant.
På 80 mod GSX750 mener jeg de hadde laget noen spor i vippearmene for å få mer olje på kammen, men de bomma på det, og isteden blei kammene kass i ung alder.
2 hovedproblemer på GSX750ET motoren var nettopp kammene (bedre på 81 modell, og de fleste er nok modifisert nå, de holdt ikke så lenge) og rådebank på 3'ern.
Foruten en laderegulator som ryker hvis du kjører med dårlig batteri, og en stator som ryker en gang i blant.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Toppen, kammer, vippearmer etc er i så dårlig forfatning at enten må toppen byttes, eller jeg er innstilt på å skifte motoren.Kjellrf skrev:Å la sykkelen gå på tomgang, når det er lange oljeveier, er ikke helt bra. Problemet er (svært) lavt oljetrykk/liten oljemengde på tomgang, så det går ekstra lang tid før olja kommer til kammene. Start opp, og la sykkelen gå på ca 2000 omdr (ihvertfall over 1500) noen sekunder før du kjører avgårde. IKKE la den stå på tomgang.
...men de bomma på det, og isteden blei kammene kass i ung alder.
...2 hovedproblemer på GSX750ET motoren var nettopp kammene (bedre på 81 modell, og de fleste er nok modifisert nå, de holdt ikke så lenge) og rådebank på 3'ern.
Foruten en laderegulator som ryker hvis du kjører med dårlig batteri, og en stator som ryker en gang i blant.
Det siste er kanskje bedre og billigere enn å lappe på den jeg har.
Mye metall er forsvunnet fra dekslet over kammene. Om det har skjedd mens dekselet sto på (storparten av)
denne motoren, kan "sponet" ha funnet vegen til andre deler av motoren. Jeg har lett på nettet, men ikke funnet særlig mye
av hele motorer. Det meste hugges muligens og selges i mindre deler..
Noen som har motor eller deler å selge, evt peker til hvor jeg finner det? Annet jeg bør være klar over?
(Vet ikke om det er særlig hos Krangnes, Ebay eller Spinnin' wheel for øyeblikket..)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Gode motorer til GSX750 er mangelvare. De er kjørt i fillebiter for lenge siden. Har sett GSXmed 750 ES motor, de var vesentlig bedre, men er ganle de også nå.
Noen satte inn 1100 motor, går nærmest rett inn, men er litt utrygt i høy fart.
Veit ikke om noen som førte det inn i vognkortet. 750 og 1100 har forskjellig forstilling og bakramme, husker jeg rett.
750'en var utrygg i 170 eller mer, husker jeg. Kjenner flere som wobbla overende med de.
Kjente forresten en som hadde sin siste tur på en også, høy fart inn i en stolpe.
Noen satte inn 1100 motor, går nærmest rett inn, men er litt utrygt i høy fart.
Veit ikke om noen som førte det inn i vognkortet. 750 og 1100 har forskjellig forstilling og bakramme, husker jeg rett.
750'en var utrygg i 170 eller mer, husker jeg. Kjenner flere som wobbla overende med de.
Kjente forresten en som hadde sin siste tur på en også, høy fart inn i en stolpe.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Mc-Trollet
- Innlegg: 13
- Registrert: 23 mai 2011, 15:06
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CBX 1000, 2001 Goldwing
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Hei
Min første Tunge Mc var makan til denne sykkelen. Jeg fikk motorhavari, fordi Bråten Mc som hadde overhalt motoren, hadde klart å tette en oljekanal med pakningssement. De nektet imidlertid å dekke noe som helst da det var gått tre og en halv måned etter reparasjonen (garantien er tre mnd)så jeg måtte henvende meg til andre. Det var i dette tilfelle Spinnin Wheel på Mysen som hadde levert motordelene, brukte sådan, som stilte opp. Jon (vet ikke etternavnet) gav meg en ny motor som han selv hadde overhalt, men han ville at jeg skulle betale 1500 kr for sliping av ventiler, og det var selvfølgelig helt greit. Ok dette var en lang historie, så til poenget. Spinnin Wheel på Mysen vil sannsynligvis kunne hjelpe deg med ny topp, nye kammer, eller hva du nå skulle ha behov for. Har positiv erfaring med de gutta der. De har mye brukte deler på lager.
Hadde vært moro å sett bilde av sykkelen komplett.
Mvh
Mc-Trollet
94 Honda GL1500 SE
82 Honda VF750 Sport
81 Honda CBX 1000
76 Honda CB 350 Four
Min første Tunge Mc var makan til denne sykkelen. Jeg fikk motorhavari, fordi Bråten Mc som hadde overhalt motoren, hadde klart å tette en oljekanal med pakningssement. De nektet imidlertid å dekke noe som helst da det var gått tre og en halv måned etter reparasjonen (garantien er tre mnd)så jeg måtte henvende meg til andre. Det var i dette tilfelle Spinnin Wheel på Mysen som hadde levert motordelene, brukte sådan, som stilte opp. Jon (vet ikke etternavnet) gav meg en ny motor som han selv hadde overhalt, men han ville at jeg skulle betale 1500 kr for sliping av ventiler, og det var selvfølgelig helt greit. Ok dette var en lang historie, så til poenget. Spinnin Wheel på Mysen vil sannsynligvis kunne hjelpe deg med ny topp, nye kammer, eller hva du nå skulle ha behov for. Har positiv erfaring med de gutta der. De har mye brukte deler på lager.
Hadde vært moro å sett bilde av sykkelen komplett.
Mvh
Mc-Trollet
94 Honda GL1500 SE
82 Honda VF750 Sport
81 Honda CBX 1000
76 Honda CB 350 Four
Mc-Trollet
1969 MZ 125 (min første Mc)
1982 Suzuki GSX 750 E (solgt)
1986 Yamaha XJ 900 (solgt)
1982 Honda VF 750 S (solgt)
1989 Yamaha FJ 1200 (solgt)
1976 Honda CB 350 Four (under restaurering)
1981 Honda CBX 1000 Prolink (i bruk)
2001 Honda Gl 1800, Goldwing (i bruk)
1969 MZ 125 (min første Mc)
1982 Suzuki GSX 750 E (solgt)
1986 Yamaha XJ 900 (solgt)
1982 Honda VF 750 S (solgt)
1989 Yamaha FJ 1200 (solgt)
1976 Honda CB 350 Four (under restaurering)
1981 Honda CBX 1000 Prolink (i bruk)
2001 Honda Gl 1800, Goldwing (i bruk)
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: manglende skruer og slitte kammer.
Hvis man bytter om generatordekslet mellom GSX750 og 1100, vil motoren kunne skjære seg. Den ene har oljegalleri ut i dekselet (husker ikke hvem).
Fysisk passer de.
Ellers fortalte Jon på Spinnin wheel at de kun satset på brukte deler til sykler maks 15 år gamle. De eldre delene har han solgt til noen andre.
Men han kjenner de syklene ut og inn.
Fysisk passer de.
Ellers fortalte Jon på Spinnin wheel at de kun satset på brukte deler til sykler maks 15 år gamle. De eldre delene har han solgt til noen andre.
Men han kjenner de syklene ut og inn.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.