Ja det nærmer seg handel av pendle og noen helgeturer mc, HURRA.....
og det står mellom følgende :
Yamaha Fazer 600
Yamaha XJ600 Diversion
Suzuki Bandit 600
Satser på rundt 1999-2003 modeller. Synes alle disse 3 er ganske "like" og
Er det noen som kan svare meg på fordeler og ulemper med disse?
Hva er de store forskjellene på fazer og xj????
Blir glad for noen konkrete svar?
bandit vs xj 600 diversion vs fazer
-
- Innlegg: 442
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Sted: Vestsida
bandit vs xj 600 diversion vs fazer
I don`t care about little things.....
Tidligere tohjulte:
Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell
BMW F650GS 11 modell
Tidligere tohjulte:
Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell
BMW F650GS 11 modell
- XRing
- Innlegg: 279
- Registrert: 13 feb 2011, 19:57
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
- Sted: Bergen
Re: bandit vs xj 600 diversion vs fazer
XJ 600 er luftkjølt, og det mener jeg Banditen også er for de modellene du ser etter. Luftkjøling og halvkåpe gjør at det blir lettere å komme til hvis du skal gjøre service og enklere reparasjoner selv. Fz 600 er vannkjølt, og definitivt den med mest futt i toppregisteret av de tre.
Ytelsesmessig havner XJ600 på en klar jumboplass. På den annen side har den bra med dreiemoment langt nede i registeret; min drar jevnt og fint fra 1500 omdreininger. Dette gjør den fleksibel i bytrafikk.
Bremsene skal være bra på alle tre modeller. XJ byttet til doble bremseskiver foran i 1998, så det er riktig av deg å se etter noe nyere modeller.
Den eneste av disse jeg har kjørt langt på er XJ, og dét er ihvertfal ikkenoe problem.
Forskjellen mellom XJ og FZ ligger i ca. ti års utvikling. Den har bedre gafler/dempere, bedre bremsekalipere, vannkjølt motor og forbedret ramme. Den vil derfor kjennes som en mer moderne sykkel. Men siden effekten ligger såpass mye høyere i registeret på FZ vil du nok se litt mer slitasje på girfoten.
Ytelsesmessig havner XJ600 på en klar jumboplass. På den annen side har den bra med dreiemoment langt nede i registeret; min drar jevnt og fint fra 1500 omdreininger. Dette gjør den fleksibel i bytrafikk.
Bremsene skal være bra på alle tre modeller. XJ byttet til doble bremseskiver foran i 1998, så det er riktig av deg å se etter noe nyere modeller.
Den eneste av disse jeg har kjørt langt på er XJ, og dét er ihvertfal ikkenoe problem.
Forskjellen mellom XJ og FZ ligger i ca. ti års utvikling. Den har bedre gafler/dempere, bedre bremsekalipere, vannkjølt motor og forbedret ramme. Den vil derfor kjennes som en mer moderne sykkel. Men siden effekten ligger såpass mye høyere i registeret på FZ vil du nok se litt mer slitasje på girfoten.
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
through times of no bikes
- Haa
- Innlegg: 11
- Registrert: 01 sep 2010, 13:38
- Motorsykkelen din: BMW R1100GS 1997
- Sted: Lillehammer
Re: bandit vs xj 600 diversion vs fazer
Jeg er i alle fall strålende fornøyd med min 1998 FZS600. Motoren er sterk og morsom over 8000rpm. Den drar helt fint fra lave turtall på 6. gir også, men det blir ofte til at jeg girer ned for å få frem det fårete gliset
I tillegg til sterk motor (for en 600) er en av grunnene til at jeg valgte FZS de relativt lange serviceintervallene. Nå står det riktignok 6000km i boka mi, men jeg vet de senere årsmodellene har 10000km. I tillegg er det ventilsjekk/justering på 40000km.
Så: lettkjørt, sterk, komfortabel, driftsikker... dette er sikkert ord som passer bra til de andre syklene også
I tillegg til sterk motor (for en 600) er en av grunnene til at jeg valgte FZS de relativt lange serviceintervallene. Nå står det riktignok 6000km i boka mi, men jeg vet de senere årsmodellene har 10000km. I tillegg er det ventilsjekk/justering på 40000km.
Så: lettkjørt, sterk, komfortabel, driftsikker... dette er sikkert ord som passer bra til de andre syklene også
- XRing
- Innlegg: 279
- Registrert: 13 feb 2011, 19:57
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
- Sted: Bergen
Re: bandit vs xj 600 diversion vs fazer
Det har du helt rett i. Så hvilken man velger blir et spørsmål om personlig smak, samt budsjett.Haa skrev:Så: lettkjørt, sterk, komfortabel, driftsikker... dette er sikkert ord som passer bra til de andre syklene også
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
through times of no bikes