Du, AJ må jo ha ganske mye mere i Tigern.
For all del, det e nok, men æ trudde det va mere etter all skryten man leser
Fin sykkel

Det vil du nok merke godt, og det er deilig og føle kreftene en sitter på...Snikkeren skrev:Klart man finner sykler med mye mer dreiemoment. Men det er jo tross alt en økning på 50% i forhold til den jeg har i dag, og det merkes nok godt.
Er vel mer riktig å "skryte" av dereiemomentskurven. Den er nemlig veldig bra på TDM'en, dvs. mye dreiemoment over et bredt register. Dette i kombinasjon med en god motor og interessant motorkarakteristikk og forholdsvis lav vekt gjør kjøringen med denne sykkelen friskere enn det effekttallene i seg selv tilsier, eller gir indikasjon på hva sykkelen er kapabel til.jhn skrev:Det skrytes mye av dreiemomentet ser æ, men det e jo tross alt ikke srørre enn 89Nm v/ 6000 r/m.
Du, AJ må jo ha ganske mye mere i Tigern.
For all del, det e nok, men æ trudde det va mere etter all skryten man leser
Fin sykkel
Solide tall det der, ja. Men så veier vel sykkelen din en god del mer enn både TDM og Tiger for å nevne et par i en annen divisjon hva gjelder slike tallverdier...Godtvoksen skrev: Jeg skal selvsagt ikke nevne noe om at min Honda har 156Nm v/ 3000 r/m
1050 Tigern har maks dreiemoment fra ca 3500 omdr og til turtallsperra kutter ved 9500 omdr. Momentkurven er helt flat i dette områdetAJ skrev:
På Tiger er det godt moment fra ganske lavt turtall til et godt stykke opp på skalaen.
Sånn ca. 100 Nm... Kanskje bittelitt mer på sykler med slip-ons...jhn skrev:Det va ikke værst. Hvor stort er momentet?
Ser du har 2Nm meir en minGodtvoksen skrev:Det vil du nok merke godt, og det er deilig og føle kreftene en sitter på...Snikkeren skrev:Klart man finner sykler med mye mer dreiemoment. Men det er jo tross alt en økning på 50% i forhold til den jeg har i dag, og det merkes nok godt.![]()
Jeg skal selvsagt ikke nevne noe om at min Honda har 156Nm v/ 3000 r/m
Du kan jo også ringe de å bruke angreretten, så sparer du de kronene!Snikkeren skrev:@ZZR-Tom:Joda, har akkurat kjøpt ny potte til GSX'en. Og den har ikke kommet enda engang. Må ta en telefon til Bikerman i morgen. Hvis de ikke har sendt den enda, så må de sende den direkte til forhandleren jeg skal handle sykkel hos.
Du skal ikke være med på MC-vårmønstringen på festplassen på søndag da? Begynner vel 12 og ferdig 15?Snikkeren skrev:Takker.
Jeg kommer til Bergen på fredag jeg, så lørdagen kan vi jo treffes hvis det passer for deg.![]()
Send meg en PM med tlf nr ditt, så hører du fra meg.
om sjefen er sliten, så er det vel best å la henne hvile på sofaen til svigers?Snikkeren skrev:@Onsløv: Jeg har veldig lyst, men jeg må nesten se det litt an. Det kommer an på hvor sliten sjefen er.