Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Svar
Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av 2000Touring »

Tenkte jeg skulle spørre om det er noen som vet om det er noe stor forskjell på PR2 og PR3, men man kan vel regne med ar det er PR3 som er best i og med at det er nyest?
Ser at prisforskjellen er på rundt en hundrings, så det er vel ikke det det står på...
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av GTline »

2000Touring skrev:Tenkte jeg skulle spørre om det er noen som vet om det er noe stor forskjell på PR2 og PR3, men man kan vel regne med ar det er PR3 som er best i og med at det er nyest?
Ser at prisforskjellen er på rundt en hundrings, så det er vel ikke det det står på...
Stor forskjell.
Hadde PR2 på BMW'n min og de ble slitt ut etter knapt 800 mil. Etter min mening er for dårlig når Metzler Z6 holder 12-1400 mil.
Kjøp PR3, knalldekk. :thumleft
Men hørte rykter om at de er utsolgt litt nå og da på dem rundt om.... mange som vil ha de tror jeg.

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av 2000Touring »

Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n :D
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Dexter »

2000Touring skrev:Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n :D
Ikkje en kilometer for tidlig tenker æ :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

Nye PR3 den 7. juni, som oppførste seg eksemplarisk tur/retur Steinkjer i pinsehelga. Ser fortsatt helt nye ut (skulle vel også bare mangle... ;-) ). Tror disse kommer til å vare lenge.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Onsløv »

Prøvde å finne PR 3 i 130/70/17 på motorsykkeldekk.com, men finner ikke noe der. Finner 150, men dette blir vel for bredt? Michelin.no sier at bakdekk skal finnes i størrelse 110 - 190......

Michelin.no anbefaler Pilot Active til min sykkel.... Noen formening om det?

:-k
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Onsløv »

Hmmz, må sjekke på biken om det er plass til 150-dekk bak.

Evnt kan jeg gjøre samme som deg. Om den blir litt mer tungstyrt gjør ikke noe i det hele tatt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av ejs »

:thumleft
Husk bare at radialdekk som regel skal ha bredere felger en diagonaldekk.
pilot road 150/70 skal ha mellom 4-4,5 tommer felg.
For smal felg kan gi for rund profil ,med derav mindre anleggsflate.
(har prøvd med for brede diagonal & radialdekk.)
Må også tilføye at bredda som står på dekket ikke altid stemmer med det virkelige målet.
PR2 160/60 er ca:13mm bredere i virkeligheten
*mas *mas *mas *mas
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av 2000Touring »

Dexter skrev:
2000Touring skrev:Da bestilte jeg PR3 bakdekk til Bimmer'n :D
Ikkje en kilometer for tidlig tenker æ :knegg
Nei, var vel ikke det...

Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av 2000Touring »

Elolz skrev:
2000Touring skrev:Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
Venstresvingene blir jo alltid lengre enn høyresvingene, venstresvingene har jo yttersving, mens høyresvingene har innersving ;e
Tja... Om man i tillegg legger til at man alltid gasser på gjennom rundkjøringene så kan det kanskje forklares med det. Men da burde jo de fleste ha det slik, men det er kanskje ikke så sannsynlig?

Har ikke sjekket om sykkelen står på linje, kanskje det kan ha betydning? Problemet med det er at på BMW'n er det ikke mulig å justere bakhjulet(så vidt jeg har klart å finne ut)
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av biker7 »

Elolz skrev:
2000Touring skrev:Men det som er rart er hvordan dekket er slitt - mest fra midten mot venstre. På høyresiden av dekket er det fortsatt mønster.
Noen som kan forklare dette?
Venstresvingene blir jo alltid lengre enn høyresvingene, venstresvingene har jo yttersving, mens høyresvingene har innersving ;e
Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av 2000Touring »

biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Bosted: Sør for Bergen...

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Geir »

2000Touring skrev:
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
Kjenner godt igjen dette fra egne dekk ja...
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

2000Touring skrev:
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
Noen hevder at slik slitasje kommer av at mange av oss reserverer oss noe for nedlegg på samme side som skrivearmen, dvs. at de som er høyrehendte er mer forsiktig med nedlegg til høyre og tilsvarende for de venstrehendte.
Hvem som har funnet ut at det kan være slik husker jeg ikke i farten, men det kan kanskje være noe i dette...? Noe med følelsen av kontroll, kanskje? Eller følelse av mangel på sådan... :scratch :dontknow
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av biker7 »

Geir skrev:
2000Touring skrev:
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
Kjenner godt igjen dette fra egne dekk ja...
Jeg med min kjørestil har hatt dette på alle mine sykler hvertfall. Foruten grus-syklen min. Den har ikke dette fenomenet..
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av 2000Touring »

AJ skrev:
2000Touring skrev:
biker7 skrev: Dette + at veiene våre ofte heller litt nedover fra midten, og vi da må lene oss litt over mot midten/venstre. Tror disse to tingene har noe å si på dette. Ganske vanlig dette skeiv-slitte dekk-fenomenet tror jeg.
Ok, men for å snu litt på det fra min side - er det mange andre som har slik slitasje på dekkene sine?
Noen hevder at slik slitasje kommer av at mange av oss reserverer oss noe for nedlegg på samme side som skrivearmen, dvs. at de som er høyrehendte er mer forsiktig med nedlegg til høyre og tilsvarende for de venstrehendte.
Hvem som har funnet ut at det kan være slik husker jeg ikke i farten, men det kan kanskje være noe i dette...? Noe med følelsen av kontroll, kanskje? Eller følelse av mangel på sådan... :scratch :dontknow
Som nevnt i en annet tråd tok jeg meg en kjøretur i går. Tenkte jeg spesielt skulle være oppmerksom på dette "fenomenet" da jeg var på turen. Det jeg i første omgang la merke til var at jeg er mye tøffere til å legge meg ned til venstre.

Videre begynte jeg å filosofere over hvorfor det var slik... Det med vestre og høyre-hendt syntes jeg blir en litt rar forklaring(selv om det kan være noe i det)
Det jeg tror kan være en forklaring er 2 ting:
1)Veibredde
2)Oversikt

1)Veibredden som man kan bruke i en venstresving ser større ut i en venstresving enn i en høyresving - dette kommer av at vi(naturligvis) kjører i høyre del av kjørebanen. I tillegg har vi ofte autovern på høyre side som vi ikke vil legge oss helt ned på når vi tar høyresvingen.

2) Oversikten er ofte mindre i en høyresving, da man ikke ser gjennom svingen(noe man mye oftere gjør i en venstresvin grunnet at man ligger til høyre). Derfor sakkes farten, og det blir mindre pådrag gjennom svingen.

Kun mine betraktninger i saken, i forhold til hvordan jeg selv kjører og opplever det.

Andre som har synspunkter på hvorfor?
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Bosted: Trondheim

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Bubbu »

Kjøpte pr3 bakdekk og betalte 1600.- ferdig på sykkel. Ser på motorsykkeldekk.com tar de over 1600.- og da kommer ommlegg i tillegg. Kjøpte dekket til dekk 1 på tiller i trondheim. Fikk telefon at nå har fordekket mitt også kommet så da blir det ommlegging i dag. de hadde ikke pr3 så det blir pr2 forran.
(The Beast )

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av biker7 »

Har i dag kjøpt PilotRoad3 forann og bak for 2100,- ferdig pålagt og balansert på lokal dekk-sjappe. DET kan vel ikke være værst pris vel :-) 180/55-17 (ca.1200,-) og 120/70-17 (ca.900,-). Løse felger da. Noen billigere? :D
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av Tysnes »

biker7 skrev:Har i dag kjøpt PilotRoad3 forann og bak for 2100,- ferdig pålagt og balansert på lokal dekk-sjappe. DET kan vel ikke være værst pris vel :-) 180/55-17 (ca.1200,-) og 120/70-17 (ca.900,-). Løse felger da. Noen billigere? :D
Så pass , lå sjappa i ei mørk bakgate ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

Tysnes skrev:
biker7 skrev:Har i dag kjøpt PilotRoad3 forann og bak for 2100,- ferdig pålagt og balansert på lokal dekk-sjappe. DET kan vel ikke være værst pris vel :-) 180/55-17 (ca.1200,-) og 120/70-17 (ca.900,-). Løse felger da. Noen billigere? :D
Så pass , lå sjappa i ei mørk bakgate ;e
Nesten skummelt billig, ja... :knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av biker7 »

AJ skrev:
Tysnes skrev:
biker7 skrev:Har i dag kjøpt PilotRoad3 forann og bak for 2100,- ferdig pålagt og balansert på lokal dekk-sjappe. DET kan vel ikke være værst pris vel :-) 180/55-17 (ca.1200,-) og 120/70-17 (ca.900,-). Løse felger da. Noen billigere? :D
Så pass , lå sjappa i ei mørk bakgate ;e
Nesten skummelt billig, ja... :knegg
Syns nesten det selv jeg. Men seriøst bilverksted/dekkverksted, og har tilogmed kvittering pålydende 2096 blanke kroner!
De regnet ut prisen da jeg bestilte for ca1,5mnd siden, og jeg var sikker på at det var feil jeg. Da jeg nå endelig fikk brukt opp de gamle dekkene og fikk lagt på de nye, så trodde jeg summen skulle stige litt. Men nei da! Ittno bedre enn det. :thumleft
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av 2000Touring »

Og hva heter denne sjappa? Og ligger hvor?
Kan jo være verdt å kjøre langt for å få tak i så billige dekk...

Jeg kontaktet Spinnin wheel på Hof, de skulle ha akkurat det samme(2100 ferdig omlagt) - MEN, det gjaldt kun for bakdekket...
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: DEKKTRÅDEN

Legg inn av AJ »

Leste nettopp på et utenlands Triumph Tiger forum at Michelin visstnok skal ha stemplet en "B" på en serie av sine nye PR3 bakdekk og at denne "B"'en skal markere at nettopp disse dekkene er ment for tyngre sykler og sportslig kjøring med passasjer og bagasje. Dvs. laget for bedre slitestyrke og lengre levetid.
Dermed ned i garasjen for å sjekke. Og til min overraskelse oppdaget jeg at bakdekket på Tiger er et 190/50 dekk i stedet for standarddim'en 180/55 :oh
Ble litt paff, ja...
Men tenkte så at; greit nok... Fett bakdekk og sykker'n oppfører seg upåklagelig.
Kikket så på dekkveggen og fant en B der et eller annet sted, men vet ikke om det er denne det er snakk om.
Har skrevet mail til de som byttet dekket og regner med å få svar enten i morra eller på mandag.

Om det er det, dvs. en kraftigere utgave av standar PR3 dekket, pluss at det er 190/50 dekk, skjønner jeg hvorfor jeg betalte kr. 4000,- for settet ferdig pålagt.
Et "B" dekk skal visst være noe dyrere. Det samme gjelder vel for et 190/50 dekk...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Solo-rider
Innlegg: 868
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Bosted: Vestfold

Dekk igjen ..

Legg inn av Solo-rider »

Hallo !

Titter innom forumet her stadig. Litt frustret over at jeg ike kan bidra med med så mye . Har ikke all verdens mc erfaring.

Vått vær nå utover. Ble minnet på idag at det er et faktum at det er høst og da er det spesielt viktig med gode dekk.
Vurderer nye dekk nå i høst. Noen som har gode erfaring med dekk for vått vær.Til min sykkel og andre.. Gjerne linker til nyere merke uavhengige tester.
Min Virago har. Fordekk: 100/90-19 Bakdekk: 140/90-15

På forhånd takk.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dekk igjen ..

Legg inn av AJ »

Michelin PilotRoad3 er av mange "vedtatt" som det beste regndekket.
Kjører på mitt andre bakdekk nå. Byttet strengt tatt før det var nødvendig etter ca. 10K kjørte km. Var en god del mønster igjen selv om mønsteret var slitt ned på samme nivå som slitemerkene - TWI-indikatorene.
Valgte å bytte med tanke på en våt sensesong nå i høst...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar