
](./images/smilies/grrr.gif)
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Pensjon ... 18225.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tb.no/nyheter/ma-sone-18-dager-e ... -1.5987751" onclick="window.open(this.href);return false;Geir skrev:Hvordan gikk det med saken i Tønsberg forresten?
Veldig enig. Jeg håper den juridiske dommeren har fortalt legdommerne om resultatet fra Tønsbergsaken. I så fall bør også lekdommerne ha skjønt at en frifinnende dom nok blir anket, og at de påfører partene mer belastning. Så her mener jeg lekdommerne både har gitt partene tilleggsbelastninger og svekket lekdommerinstituttet.NickNei skrev:Dommen bør ankes, men.
Tror vi skal huske på at det er bare tapere i en slik sak, uansett dom. Et menneske er dødt, og sorgen er vel stor blandt all familie, og kjente, absolutt det verste med en slik sak.
Så har vi det gamle mennesket som kjørte bilen, dette er jo en katastrofe for dette gamle mennesket også. Kan jo tenke meg selv, kjørt ihjel et menneske på grunn av sløvhet, hadde du brydd deg stort om dommen? Tror ikke jeg hadde det, egentlig. Noen måneder i fengsel hadde ikke betydd noe, hadde ikke vært det som utgjorde straffen, men det å vite at jeg hadde kjørt ihjel et annet menneske, nettopp på grunn av sløvhet, det er straff.
Men av prevantive grunner burde jo dommen vært uaktsomt drap. Er den gamle bilføreren for dårlig til å sone, så kan det vel fortsatt bli gjort betinget. Nå er det vel da helse som er grunnen, så da må de ta opp hva legen har gjort, for skulle da dette mennesket hatt lappen?.
Ingen ønsker å kjøre ihjel noen, et øyeblikks uoppmerksomhet, så er det gjort. Vi kjører nok alle bil, noe å tenke på.
Å begrunne noe med at vi mc-førere er vanskelige å se, det holder ikke. Barn er mindre...
Jeg er så enig med deg som det går ann å forbli, MEN.... En dom har to hendsikter.NickNei skrev:Dommen bør ankes, men.
Tror vi skal huske på at det er bare tapere i en slik sak, uansett dom. Et menneske er dødt, og sorgen er vel stor blandt all familie, og kjente, absolutt det verste med en slik sak.
Så har vi det gamle mennesket som kjørte bilen, dette er jo en katastrofe for dette gamle mennesket også. Kan jo tenke meg selv, kjørt ihjel et menneske på grunn av sløvhet, hadde du brydd deg stort om dommen? Tror ikke jeg hadde det, egentlig. Noen måneder i fengsel hadde ikke betydd noe, hadde ikke vært det som utgjorde straffen, men det å vite at jeg hadde kjørt ihjel et annet menneske, nettopp på grunn av sløvhet, det er straff.
Men av prevantive grunner burde jo dommen vært uaktsomt drap. Er den gamle bilføreren for dårlig til å sone, så kan det vel fortsatt bli gjort betinget. Nå er det vel da helse som er grunnen, så da må de ta opp hva legen har gjort, for skulle da dette mennesket hatt lappen?.
Ingen ønsker å kjøre ihjel noen, et øyeblikks uoppmerksomhet, så er det gjort. Vi kjører nok alle bil, noe å tenke på.
Å begrunne noe med at vi mc-førere er vanskelige å se, det holder ikke. Barn er mindre...
Værtfall ingen tvil om hvem du møter feil retning på motorveien...Intruder skrev:Finnes det statistikk som viser ulike aldersgruppers plass i " 10 på topp " angående trafikkulykker ?
Kjenner dette krysset godt, bor på plassen. Oversiklig og greit om en holder seg til 70KM/t som er fartsgrensa her og ligger i venstre hjulspor inn mot midtlinja, men avstand fra sving og frem til krysset er ikke lang og om en ligger ut mot hvitstripa på vei mot nord blir sikten kortere og og om farten da er høyere blir muligheten til unngå kollisjon begrenset. Jeg vil tro at ved ca 80 KM/t kan tiden fra bil/MC kan se hverandre ved ugunstig plassering i kjørebanen være 3-4 sek.bm skrev:Som tidligere innlegg, der er mer enn en taper i en slik ulykke. Har kjørt gjennom dette krysset en god del ganger. Mest i bil, men også på sykkel.
Krysset er merkeligt nok etter mitt hode oversiktligt, men har alt for ofte opplevd rare eppisoder med traffikanter .som skel inn eller ut fra hovedveien.
Har mang en gang måtte panikkbremse for å unngå en smell her.
Saken er anket til lagmannsretten av påtalemyndughetene.RoJo skrev:Kjenner dette krysset godt, bor på plassen. Oversiklig og greit om en holder seg til 70KM/t som er fartsgrensa her og ligger i venstre hjulspor inn mot midtlinja, men avstand fra sving og frem til krysset er ikke lang og om en ligger ut mot hvitstripa på vei mot nord blir sikten kortere og og om farten da er høyere blir muligheten til unngå kollisjon begrenset. Jeg vil tro at ved ca 80 KM/t kan tiden fra bil/MC kan se hverandre ved ugunstig plassering i kjørebanen være 3-4 sek.bm skrev:Som tidligere innlegg, der er mer enn en taper i en slik ulykke. Har kjørt gjennom dette krysset en god del ganger. Mest i bil, men også på sykkel.
Krysset er merkeligt nok etter mitt hode oversiktligt, men har alt for ofte opplevd rare eppisoder med traffikanter .som skel inn eller ut fra hovedveien.
Har mang en gang måtte panikkbremse for å unngå en smell her.
Jeg har selv kjørt dette krysset mange tusen ganger både med bil og MC og har aldri opplevd noen form for farlig situasjon eller behov for panikkbremsing. Men jeg kjenner til at det har vært lignende episoder tidligere uten at utfallet har vært like alvorlig.