Hvordan lære om Moped?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Danielsen45
Innlegg: 3
Registrert: 07 jul 2011, 22:58
Motorsykkelen din: Suzuki TZX
Sted: Hønefoss

Hvordan lære om Moped?

Legg inn av Danielsen45 »

Hei, jeg har hatt moped i snart et år og nettopp fått lappen. Mange av vennen mine snakker om moped og jeg skjønner nesten ikke halvparten. Så vet noen om en side eller noe lignende som kan hjelpe meg å lære om moped deler, trim ol.

Håper du skjønte hva jeg ville fram til :)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvordan lære om Moped?

Legg inn av Dexter »

Danielsen45 skrev:Hei, jeg har hatt moped i snart et år og nettopp fått lappen. Mange av vennen mine snakker om moped og jeg skjønner nesten ikke halvparten. Så vet noen om en side eller noe lignende som kan hjelpe meg å lære om moped deler, trim ol.

Håper du skjønte hva jeg ville fram til :)
Hei og velkommen til MCsiden!

Når det gjelder moped, så tror jeg det som gir deg mest "starthjelp" er å alliere deg med en eller flere som har kjørt moped en stund (kanskje i sin ungdom) og få dem til å vise, tegne og forklare "onsite". Det er ikke så lett å lese seg til alt mulig, men å få gjøre ting sammen med noen som har gjort det før er nesten ubetalelig! Nå bor du jo ikke så langt unna meg, men det er fortsatt litt for langt til at en kjapp ettermiddagstur i garasjen blir lettvint. Det å søke kunnskap hos andre har jeg bare positive erfaringer med. Kjørte faren din moped? Onkler? Andre?

Og til slutt: Hva er det egentlig du trenger eller tror du trenger å lære først?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar