Hittade en bra artikel:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/Newri ... EPI-125935" onclick="window.open(this.href);return false;
The determining factors for the amount of engine braking are the displacement of each piston and the compression ratio
The determining factors for the amount of engine braking are the displacement of each piston and the compression ratio
Jeg vet ikke hvordan motorbremsen på den japanske symaskinen er,men på Ducatien min låser bakhjulet hvis jeg girer for ned for mye. Det vil si 2-3 gir ned.Elolz skrev:Vil det være stor forskjell med tanke på motorbremsing f.eks fra en 2sylindret Ducati til en 4sylindret ZX6R?
Det der er nok ikke motorbrems men bare enda en mekanisk feil på lista di....... Pyttsan - du fører jo en sykkel med "sjel"....Desmo skrev:Jeg vet ikke hvordan motorbremsen på den japanske symaskinen er,men på Ducatien min låser bakhjulet hvis jeg girer for ned for mye. Det vil si 2-3 gir ned.Elolz skrev:Vil det være stor forskjell med tanke på motorbremsing f.eks fra en 2sylindret Ducati til en 4sylindret ZX6R?
Dette har du helt rett i Prøv mange forskjellige! Og det er ingen regel som sier at du må gifte deg med alle du "prøvekjører"Elolz skrev:Ja, skjer her og om jeg ikke blipper med gassen. Men sånn er vel livet uten slipperklutsj?Desmo skrev:Jeg vet ikke hvordan motorbremsen på den japanske symaskinen er,men på Ducatien min låser bakhjulet hvis jeg girer for ned for mye. Det vil si 2-3 gir ned.
Men med infoen her, i tillegg til at jeg begynner å bli ganske forelsket i twin lyden, spøker det nesten med tanke på ZX6R om noen år. Fra å være så sikker til å stille spørsmål selv ved antall sylindre, hvordan skal dette ende? Burde rett og slett prøvekjørt litt tror jeg, men hvordan få prøvekjørt noe når du ikke har planer om å kjøpe? Og før noen sier noe, ja jeg ser det kan dras noen paralleller til det motsatte kjønn her
jeg som har kjørt begge deler sitter med en helt motsatt erfaring, og det stemmer nok med virkeligheten.Crinos skrev:En to takter har også mer motorbrems enn enn 4 takters motor.
Jeg har på lik linje med deg også kjørt begge deler, skal ikke skryte på meg at jeg har kjørt fryktelig mye 2-takters, da jeg aldri har kjørt moped som muligens også er et dårlig referanseforhold for forskjell på 2 og 4 takters motorer.pelsen skrev:jeg som har kjørt begge deler sitter med en helt motsatt erfaring, og det stemmer nok med virkeligheten.Crinos skrev:En to takter har også mer motorbrems enn enn 4 takters motor.
..foreslår at du bruker et bullshitfilter før du skriver
Generelt sett bremser en 2takter fint lite iforhold til en 4takter.Crinos skrev:Jeg har på lik linje med deg også kjørt begge deler, skal ikke skryte på meg at jeg har kjørt fryktelig mye 2-takters, da jeg aldri har kjørt moped som muligens også er et dårlig referanseforhold for forskjell på 2 og 4 takters motorer.pelsen skrev:jeg som har kjørt begge deler sitter med en helt motsatt erfaring, og det stemmer nok med virkeligheten.Crinos skrev:En to takter har også mer motorbrems enn enn 4 takters motor.
..foreslår at du bruker et bullshitfilter før du skriver
Jeg har testen en to takters 250cc og den hadde en formidabel motorbrems. Som jeg antar kommer fra en kombinasjon av giring og kompressjon. (seriøs wheele-moped).. Husker ikke merke.. Men den var hvit i plastikken
Finns jo en del alternativer med 2 sylindre og...Elolz skrev:Ja, skjer her og om jeg ikke blipper med gassen. Men sånn er vel livet uten slipperklutsj?Desmo skrev:Jeg vet ikke hvordan motorbremsen på den japanske symaskinen er,men på Ducatien min låser bakhjulet hvis jeg girer for ned for mye. Det vil si 2-3 gir ned.
Men med infoen her, i tillegg til at jeg begynner å bli ganske forelsket i twin lyden, spøker det nesten med tanke på ZX6R om noen år. Fra å være så sikker til å stille spørsmål selv ved antall sylindre, hvordan skal dette ende? Burde rett og slett prøvekjørt litt tror jeg, men hvordan få prøvekjørt noe når du ikke har planer om å kjøpe? Og før noen sier noe, ja jeg ser det kan dras noen paralleller til det motsatte kjønn her
Er jo flusst av demodager rundtom som er fine for å prøvekjøre diverse sykler. Forelsket meg selv i R1 her om dagen. Sucker for lyd, mye derfor jeg kjører v-twin nå, og crossplanelyden (og effekten) falt definitivt i smak :)Elolz skrev:Burde rett og slett prøvekjørt litt tror jeg, men hvordan få prøvekjørt noe når du ikke har planer om å kjøpe? Og før noen sier noe, ja jeg ser det kan dras noen paralleller til det motsatte kjønn her
Lyden fra den motoren er jo mistenkelig lik lyden fra min V4TBI81 skrev:Er jo flusst av demodager rundtom som er fine for å prøvekjøre diverse sykler. Forelsket meg selv i R1 her om dagen. Sucker for lyd, mye derfor jeg kjører v-twin nå, og crossplanelyden (og effekten) falt definitivt i smak :)Elolz skrev:Burde rett og slett prøvekjørt litt tror jeg, men hvordan få prøvekjørt noe når du ikke har planer om å kjøpe? Og før noen sier noe, ja jeg ser det kan dras noen paralleller til det motsatte kjønn her
Tro meg, jeg liker v-max'ern også Tror forresten jeg så i bakhodet på deg på Trondheimstreffet. Var innom en snartur på lørdagen og hilste på noen bekjente. Ble dessverre lite tid til sosialisering.MaxTron skrev:Lyden fra den motoren er jo mistenkelig lik lyden fra min V4TBI81 skrev:Er jo flusst av demodager rundtom som er fine for å prøvekjøre diverse sykler. Forelsket meg selv i R1 her om dagen. Sucker for lyd, mye derfor jeg kjører v-twin nå, og crossplanelyden (og effekten) falt definitivt i smak :)Elolz skrev:Burde rett og slett prøvekjørt litt tror jeg, men hvordan få prøvekjørt noe når du ikke har planer om å kjøpe? Og før noen sier noe, ja jeg ser det kan dras noen paralleller til det motsatte kjønn her