Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

takker for tips... Vi får se hvor turen ender.. Bilde av full pakket sykkel kommer etterpå ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Globe »

"Vi får se hvor turen ender"...det er litt av hva dette handler om...turen er målet! :thumleft Bra!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da var sykkelen pakket og klar! Så da snakkes vi! :mc5
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ArcticTiger »

Det var bra du fikk sjekka opp ulyden og konstatert hva det var, og om det måtte fikses. Da kan du trygt legge ut på det som garantert blir en alle tiders tur :D :thumleft ! God Tur til dere :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Da var sykkelen pakket og klar! Så da snakkes vi! :mc5
Se der, ja!
Det bruste endel i blodet hver gang seg så min egen TDM sånn som det der; fullt opplastet og klar for tur :thumleft

God tur, folkens! Gleder meg til å lese turblogginnlegg og se bilder fra turen :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Globe »

Hærlig!!! God tur!! :vs :jada:

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ojda »

Av spesielle byer nedover kan anbefales Fjellbacka, ta deg en tur i Kungsklyftan og opp på Vetteberget.
Ellers så er min favoritt på Vestkysten Grundsund, det er der mesteparten av tv serien Saltøn ble spilt inn.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hei igjen alle sammen :D

Da var man hjemme igjen, eller kom hjem igår kveld da..
Har hatt en allertiders tur, hvis man ser bort ifra de siste dagene med regn :[-(

Fikk desverre ikke oppdatert dere på turen under veis, pga tekniske problemer med mobilen jeg skulle bruke under turen. Om jeg kan si det på den måten.. Den hadde jeg tenkt å ta bilder med, og gå inn på nettet med og dele med dere. Men etter vår første stopp, fant jeg ut at mobilen var vekk, så den ligger nok knust på E6 et sted mellom østfold og gøteborg... men men, over til turen.

Første dagen kjørte vi, med diverse små stopp underveis da, til varberg, der vi overnattet i telt 1dag.

Dag nr.2 gikk turen til Borås, der vi overnattet 1dag i telt :D

Dag nr.3 kjørte vi til jønkøping, og da vi endelig kom frem dit kom det noen alt for mørke skyer og regn, så da endte vi opp på hotell den natten.

Dag nr.4 Fikk vi meld (på konas) telefon ifra søstra hennes om at de var i Skara sommer land, så da hoppet vi på sykkelen og kjørte dit, der vi la oss inn på hytte :thumleft På grunn av at værgudene ikke var helt med oss..

Dag nr.5 Dro vi til Ullared, Gekås (Ja, det store kjøpesenteret i sverige som alle gale mennesker drar på).
Dit dro vi sammens med søstra til dama, og typen hennes.. De kjørte bil da, og vi kjørte sykkel. Så da ble det endel forbikjøringer og litt kapp kjøring på E6. :-J Vi kom alltid først, hehe :bananas
Når vi endelig var fremme der så begynte jo regnet å komme igjen, så da ble det at vi la oss inn på felles hytte.. Og koste oss med grilling, osv på kvelden..

Dag nr.6 Dro vi inn på kjøpesenteret Gekås der vi handlet endel, og fikk satt varene i bilen til søstra til dama, føre de kjørte hjemover.. Og vi ble igjen der litt lenger og kjøpte oss noe mat, tittet litt rundt føre vi satte oss på sykkelen og kjørte mot gøteborg. I regn :roll Så ble hotell den dagen også..

Dag nr.7 Kjørte vi hjem, pakket ut, osv.. ja jeg behøver vel ikke skrive mere i detalj :thumleft

Så idag har jeg vasket sykkelen, hadde fått varene ifra http://www.s100.no" onclick="window.open(this.href);return false;, kjøpte den motorsykkel rengjøringa de hadde der. Og den kan jeg anbefalle på det sterkeste, bare sprayet hele sykkelen og lot den virke i 20min, skylla av, og sykkelen ble reinere enn aldri før.. Burde ikke skrubbe eller noen verdens ting, alt av olje, dritt, og døde insekter bare rant av. Tørket sykkelen deretter. Kan anbefalle de produktene de selger på det sterkeste... ;e Har også kjøpt farge fornyer, og crom polish, og plastik polish som jeg skal prøve i morra, så mere info kommer for de som har lyst til å vite noe om dems produkter \:D/
Må kjøpe kjedeolje i morra også, den motorsykkel vaska renset hele drevet og kjedet mitt også, ble helt blankt.
Lønner det seg å dra på en mc sjappe og kjøpe noe bra olje der?? Har ikke mere scootoiler igjen heller, pga den var jo innstilt på max, så den var tom andre dagen i sverige, og sykkelen var full av olje :lol

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Lite liv her omdagene eller er det bare det at ingen er så int. i turen vi var på :lol hehe.

Prøvde forresten s100 sine produkter idag, blant annet lakk og plastik polish, krom polish og fargefornyer på svarte deler, ramme, osv... Er MEGET fornøyd.. Så bilde skal jeg prøve å få fikset i løpet av dagen/kvelden idag ;e Noen som pleier å polere, eller smøre noe på motoren utvendig? eller er ikke dette vits?

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Steinkastar »

Jeg konstanterer at du hadde en del regn på turen din.....

Men tipper at du hadde det helt stålende like vel :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

hehe, ja vi hadde endel regn. Hvordan viste du det? :lol hehe.. Men var en fin tur likevel gitt

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Lasse`s logg

Legg inn av RuneMC »

Altså... mobil venstre jakkelomme sammen med vognkort.... kompaktkamera høyre jakkelomme... har du ikke lommer på jakka har du feil jakke... :D
Neida, fleiper bare litt...

Hørtes ut som en grei tur og sikkert ikke dumt å "campe" innendørs. "Følge-bil" til shoppingen hørtes også genialt ut :janikk

Hva syntes din bedre halvdel om MC-ferie da - noe som fristet til gjentakelse eller motsatt ?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hadde en meget flott tur, frister til gjentagelse av både fører og passasjer ;e
Mulig det blir en tur oppover i norge i aug ;e Har tatt to uker ferie i aug også så vi får se. Kanskje det blir en tur å treffe noen ifra forumet her :D

Lurte forresten å prøve meg på å bytte olje og olje filter også, etter den lange turen vi hadde... Kan det være kjekt tru? Evt hvor mye tar et verksted for å bytte olje og filter, sånn ca?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

Har ikke du akkurat hatt service på den? No vet jeg ikke hvor langt du har kjørt siden service, men enkelte tar et olje og filterskift ca midt mellom serviceintervallene.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

jo hadde nettopp service, da kan jeg kanskje kjøre lenger da, føre jeg bytter olje og filter :thumleft Ingen dum ide.. :lol
Driver desperat å leter etter et kamera jeg, så skal jeg få lagt ut bilde av nyvasket sykkel

Svar