Smell i eksosen:)

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Smell i eksosen:)

Legg inn av SuperTenere »

Nå er det ikkje bare jeg som driver å "smeller" der bak....nå er sykkeln åsså begynt... :scratch I det siste har han begynt å skyte der bak...smeller som et rifleskudd eller to. Sjer når jeg slakker av på gassen. Har forstått at det handler om uforbrent bensin som antenner i eksosanlegget...? Men hvorfor kommer det så plutselig...? kanskje verdt å nevne at jeg monterte spilleny eksos i vår, om det kan ha noe å si.. Må finne ut av dette, det høres ikke godt ut for anlegget, pluss at jeg skvetter så jeg holder på å tippe...og naboene er sikkert ikke helt fornøyd de heller;) Noe tips....sånn på tampen av den nord-noske sesongen :sorry

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Smell i eksosen:)

Legg inn av Snikkeren »

Med nye potter kan det være at den rett og slett får for lite bensin, og da vil du få smell i potten.
Regner da med at du har byttet til mer åpen eksos enn du hadde før.

Hvilke årsmodell har du? Finnes det noen mulighet til å stille forholdet i displayet sånn som på TDM 900?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Smell i eksosen:)

Legg inn av TBI81 »

Hvordan ser pluggene ut etter litt kjøring?

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Smell i eksosen:)

Legg inn av ejs »

:thumleft
For å få riktig forbrenning når en har byttet luftfilter og eller eksos system ,
så er vel den eneste riktige måten å ta en belastningstest og måle luft/bensin forhold.(dynobenk)
På min sykkel varierte det 17hk fra den feteste blandinga til den riktige blandinga.
:bananas
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Smell i eksosen:)

Legg inn av SuperTenere »

hmm...ok dere...takker...ble litt klokere:) Kan nok ikke stille noe på displayet på min dinosaur av en 92 mod;) Men må nok få sjekket blandingen og slikt. Tenkte ikke på at det kanskje må justeres etter eksosbytte....:)

Svar