Dagens tur ca 27 mil tilsammen
[album]2550[/album]
Kjørte først om Liertoppen, Sjåstad, Sylling, Vikersund og satte derfra kursen mot Skotselv.
Fra man svinger av hovedveien mot Skotselv så er det mange fine svinger til Skotselv og videre om man følger skilt mot Bingen.
Etterhvert splitter veien seg i Nyseterveien og Bingsveien som går mot Lyngdal. Jeg tok opp grusveien som jeg har kjørt en gang før - Nyseterveien.
Fine forhold og det var lagt på endel ny grov grus mange steder. Ett punkt som forhjulet traff på var det tydeligvis noe myk gjørme under, så forhjulet hadde lyst til å grave seg ned og tverrstille seg, men heldigvis bare et lite område så det gikk bra.
[album]2551[/album][album]2552[/album][album]2553[/album]
Her fra et utsikstpunkt når det begynner å gå ned mot Lampeland
[album]2554[/album]
Når jeg kom ned på asfalten valgte jeg denne gangen å kjøre nordover mot Lyngdal istedenfor mot Lampeland (40'n ned mot Kongsberg er ikke så spennende...)
I Lyngdal stod det skilt mot Bingen, så tok den veien. Jeg har jo levd i den villfarelsen at den veien var asfaltert men det viste seg etter et kort asfaltert stykke å gå over i en meget god grusvei, som var bredere og finere enn Nyseterveien. Ganske variert opp og ned samtidig som den kunne kjøres raskere
[album]2555[/album]
Gammelt sagbruk
[album]2556[/album][album]2557[/album]
Virkelig flott grusvei - anbefales
[album]2558[/album][album]2559[/album][album]2560[/album]
Her fra et veikryss nærmere Bingen og rett før det ble asfalt igjen. Det betyr vel at grusvei-stykket mellom Lyngdal og her er ca 12km.
[album]2561[/album]
Asfaltveiene i Skotselv/Bingen området er også svingete og varierte - fine MC veier.
Hjemover valgte jeg å ta omveien om Vestfossen, Eikeren, Hanekleiva og småveiene fra Sande via Østbygda og Fjell i Drammen.
Stort sett fint og tørt hele veien.