Alder på skinnklær.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
FrankM
Innlegg: 47
Registrert: 22 apr 2011, 00:22
Motorsykkelen din: Ducati ST2. 944ccm. 2001.
Sted: Vest-Bamble

Alder på skinnklær.

Legg inn av FrankM »

Hei.
Lurte på og kjøpe en brukt skinndress (bukse og jakke) men hvor gamle kan klærne være før de er for gamle? De som jeg lurte på var kjøp brukt i 97, lite brukt etter dette. Bør jeg styre unna?
2012: Ca 13000 km. Ducati ST2
2011: Ca. 7500 km. Honda VF750F / Ducati ST2

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av ArcticTiger »

Tja, spørs vel hvordan den er behandlet og lagret. Sjekk særlig sømmene, at ikke tråden er dårlig.
Jeg kjøpte skinnklærne mine i ca -94, syns de er like gode... Smører de med balsam fra http://www.renapur.com" onclick="window.open(this.href);return false; av og til, det holder skinnet mykt og vannavstøtende.

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av mekkern »

Ellers er jo ikke nytt avskrekkende dyrt heller..ikle meg andres svette er jeg ikke fan av...
Prisene på brukbar kvalitet har stupt de senere åra..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:Ellers er jo ikke nytt avskrekkende dyrt heller..ikle meg andres svette er jeg ikke fan av...
Prisene på brukbar kvalitet har stupt de senere åra..
Ja, og i det samme tidsrommet har kvaliteten bare "dalt" ...?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av mekkern »

MaxTron skrev:
mekkern skrev:Ellers er jo ikke nytt avskrekkende dyrt heller..ikle meg andres svette er jeg ikke fan av...
Prisene på brukbar kvalitet har stupt de senere åra..
Ja, og i det samme tidsrommet har kvaliteten bare "dalt" ...?
Tja... når jeg ser på hva vi betalte på slutten av 80 begynnelsen av 90 tallet så er jeg ikke imponert over "kvaliteten" på allt da heller.Er ikke imponert over alt som koster skjorta i dag heller..
De fleste leverer brukbart skinn men ikke alle har like bra sømmer-noe er enkeltsydd mens det bør være "double/triple stitch" som det kalles-glidlåser er også en svakhet på mange.Dessuten er det mye å spare på forrige års "mote" eller fargekombi.
Hvis en kjøper en dress/bukse-jakke med litt nøytrale farger,er det ikke prob å få dette til å vare mange år med litt vedlikehold-hvis en ikke spiser seg ut av klærne da... :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av Crinos »

Er det ikke noe med at skinndresser tilpasser seg brukeren, strekker seg til å passe, og om enn da er mindre på noen steder enn forrige bruker, så vil ikke dressen virke optimalt...

Bare en tanke...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av pelsen »

har en Halvarsson dress som jeg kjøpte brukt i -95, den er helt ok ennå. Antakelig er den laget på åttitallet.
Dainesedressen som jeg kjøpte ny i fjor har fler og bedre polstringer som beskytter bedre, noe som kom godt med i et møte med asfalten tidligere i sommer.
I sånne tilfeller angrer man ikke på investeringen.

Brukeravatar
FrankM
Innlegg: 47
Registrert: 22 apr 2011, 00:22
Motorsykkelen din: Ducati ST2. 944ccm. 2001.
Sted: Vest-Bamble

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av FrankM »

Takk for alle svar :notworthy: . Da blir det nok for meg å kjøpe nytt. Ikle seg andres svette, ikke smurt (vedlikeholdt), mulig dårlig passform = ikke aktuelt for meg! Igjen takk for alle svar :=D> . Var forresten på Vindfjelltunet i ettermiddag for første gang kjempeartig å se såpass mange flotte sykkler / motorsykklister samlet på en Tirsdags ettermiddag. Det skal gjentas :vs .
2012: Ca 13000 km. Ducati ST2
2011: Ca. 7500 km. Honda VF750F / Ducati ST2

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Alder på skinnklær.

Legg inn av mekkern »

han her har mye rart... masse som ikke er på nettet også..
http://www.hof-mc.no/storefront.php
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar