langlys til bil

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: langlys til bil

Legg inn av bergenser83 »

Skal vi sjå... det er litt vanskelig å få med alt på et bilde. har forsøkt å legge til piler mot der det står 1.0 % på ene bildet er det også en feilplassert pil som jeg ikke fikk bort igjen.

[img]http://bildr.no/thumb/958970.jpeg[/img]


[img]http://bildr.no/thumb/958971.jpeg[/img]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: langlys til bil

Legg inn av Snikkeren »

Det så jo ut som det sto 1 % der ja. Men jeg ville gått ut ifra at det var 10 for sikkerhetsskyld. Da har du fremdeles 80 % igjen, og det er plenty. Husk på at du bare har lov å montere 2 ekstralys på bilen.

Står det noe E-merke direkte på glasset på lysene? Hvis det gjør det, så står sikkert % tallet der også. Kanskje du blir noe klokere av det?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: langlys til bil

Legg inn av bergenser83 »

når jeg leser om forskjellge lys på nett så er de stort sett 17,5 % eller 37,5% så det går jo fint uansett om det er 1 eller 10 % på bilen.

må finne meg en lur måte å feste de på og så ikke det kommer noen østeuroperere og skrur de av første natten. bor i Bergen sentrum og det er fort gjort å skru av et par lys. Det skjedde på en tidligere bil jeg eide og litt googling avslører at det skjer ofte. Løsningene på nett er "nøkkelmuttre", sveising eller påliming av barberblad....

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: langlys til bil

Legg inn av Tysnes »

bergenser83 skrev:Skal vi sjå... det er litt vanskelig å få med alt på et bilde. har forsøkt å legge til piler mot der det står 1.0 % på ene bildet er det også en feilplassert pil som jeg ikke fikk bort igjen.

[img]http://bildr.no/thumb/958970.jpeg[/img]


[img]http://bildr.no/thumb/958971.jpeg[/img]
den 1% en som er som vises på lykten har med lysinstillingen ågjøre, viss eg ikkje tar helt feil. altså 1% helling på lysene. Rett meg viss eg tar feil.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: langlys til bil

Legg inn av Snikkeren »

Det kan godt være.
På galloperen min står det et tall i forbindelse med E-merket. Står ikke % tegn bak det. Dette tallet skal ihvertfall angi hvor stor andel av lys hver lykt avgir.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: langlys til bil

Legg inn av bergenser83 »

da har høstkampanjen startet. forhåpentligvis nye lys på bilen til jaktstart neste helg

http://www.hellanor.no/filestore/PDF_fi ... n20112.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: langlys til bil

Legg inn av bergenser83 »

Da er hella comet ff200 montert og koblet på bilen.

Jeg ble også anbefalt å bytte ut orginalpærene på bilen med noen high power greier. De kostet 450 kr pr par for nærlys og 250 kr for langlys. Skulle gi et bedre blått lys og være gode greier. Eneste var at de hadde kortere levetid enn de orginale. Jeg har byttet pærer på bilen et par ganger de siste årene og er ikke helt sikker på om jeg vil bruke så mye penger på så kortlevde pærer.

Noen her som har erfaringer med tilsvarende pærer?

Dette er pærene det er snakk om :

http://www.powerbulbs.com/product_list. ... 37&cat2=83" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar