Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
En støtdemper er en støtdemper, og ferdig med det
Eller kan demperen gjøre en merkbar forskjell? Mange mener det og nå har også jeg begynt å tenke på å bytte demper.
Hvorfor? Tja, er ikke helt sikker på hvorfor, men er nok blitt påvirket av folk på et utenlands Triumph-forum som mener at originaldemperen som sitter bak på Tiger er en budsjett-demper, dvs. en billig variant.
Siden jeg kjører en del med passasjer og i tillegg merket at sykker'n er noe 'valkete' i dempingen ved bl.a. ujevnheter i svinger, har jeg tenkt at jeg kanskje skal oppgradere til en demper som gjør demperbevegelsene mer bestemte og rettlinjede, for å si det sånn...
Har valgt ordet 'valkete' fordi fordi blant annet dempingsretningen og bestemtheten i dempingen oppleves noe "svampete" og myk.
Jeg trives best med støtdemping som holder linja, for å si det sånn, dvs. at returdempingen ikke gjør det slik at sykkelen oppfører seg gyngete, slik Tiger har en tendens til å gjøre.
Derfor vurderer jeg å oppgradere. Men ikke til enhver pris. To mulige prisgunstige kandidater har pekt seg ut, Hagon og Nitron.
Så etter en lang innledning, som jeg håper folk har giddet å lese, er spørsmålet:
Er det noen her som har erfaring med disse demperne?
Her litt mer info om begge to:
http://www.bikehps.com/nitron/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.triumph-online.co.uk/nitron- ... 5216-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller kan demperen gjøre en merkbar forskjell? Mange mener det og nå har også jeg begynt å tenke på å bytte demper.
Hvorfor? Tja, er ikke helt sikker på hvorfor, men er nok blitt påvirket av folk på et utenlands Triumph-forum som mener at originaldemperen som sitter bak på Tiger er en budsjett-demper, dvs. en billig variant.
Siden jeg kjører en del med passasjer og i tillegg merket at sykker'n er noe 'valkete' i dempingen ved bl.a. ujevnheter i svinger, har jeg tenkt at jeg kanskje skal oppgradere til en demper som gjør demperbevegelsene mer bestemte og rettlinjede, for å si det sånn...
Har valgt ordet 'valkete' fordi fordi blant annet dempingsretningen og bestemtheten i dempingen oppleves noe "svampete" og myk.
Jeg trives best med støtdemping som holder linja, for å si det sånn, dvs. at returdempingen ikke gjør det slik at sykkelen oppfører seg gyngete, slik Tiger har en tendens til å gjøre.
Derfor vurderer jeg å oppgradere. Men ikke til enhver pris. To mulige prisgunstige kandidater har pekt seg ut, Hagon og Nitron.
Så etter en lang innledning, som jeg håper folk har giddet å lese, er spørsmålet:
Er det noen her som har erfaring med disse demperne?
Her litt mer info om begge to:
http://www.bikehps.com/nitron/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.triumph-online.co.uk/nitron- ... 5216-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Bytta til Hagon demper på min 1984 Suzuki GSX750ES. Fungerte helt fint den, men mener å huske den var noe hard(men brukende)
Nå vet ikke jeg hvor dårlig demperen på sykkern din er, men om du skifter for å få den til å bli bedre så hadde jeg heller valgt noe annet enn lavbudsjettdemper. Da tror jeg du fort vil føle det som bortkasta penger - men det er hva jeg tror da...
Ølhins er bra...(og dyrt)
Nå vet ikke jeg hvor dårlig demperen på sykkern din er, men om du skifter for å få den til å bli bedre så hadde jeg heller valgt noe annet enn lavbudsjettdemper. Da tror jeg du fort vil føle det som bortkasta penger - men det er hva jeg tror da...
Ølhins er bra...(og dyrt)
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Öhlins er nok bra, kanskje en de aller beste. Men de har en del funksjoner og kvalitetsdetaljer som jeg tror at jeg strengt tatt ikke trenger.2000Touring skrev: Ølhins er bra...(og dyrt)
Jeg er ute etter en god demper egnet til sånn passe krevende turkjøring og ut fra det jeg har lest så tror jeg Hagon og Nitron passer til dette behovet.
Jeg føler ikke noe påtrengende behov for å kjøpe demper til 10, 15K. Så krevende kjøring holder jeg ikke på med når jeg er ute med Tiger...
At Hagon demperen er hard, eller fast i dempingen, tror jeg passer meg bra.
Men har likevel større tro på Nitron, som også har en enkel og effektiv løsning på demperjusteringen, virker det som.
Men tar gjerne imot flere erfaringer
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7664
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Har du prøvd å justere mer demping på demperen din da?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Joda, har prøvd og det er blitt litt bedre, men det virker fortsatt som at den blir litt "sliten" på lengre turer, dvs. at blir noe slapp i dempingen etter hvert - særlig med full oppakning og passasjer.mekkern skrev:Har du prøvd å justere mer demping på demperen din da?
Men dette er da også et ikke helt ukjent fenomen på disse syklene...
Men la meg endelig få legge til at det ikke er noen krise! Sykker'n funker helt fint, den. Vil bare ha det lille ekstra som jeg håper og tror en ettermarkedsdemper vil kunne gi.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7664
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Da bør du kjøpe en som er enkel å stille etter bruken..singel/passasjer-bagg..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
AJ skrev: Her litt mer info om begge to:
http://www.bikehps.com/nitron/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.triumph-online.co.uk/nitron- ... 5216-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Begge disse linkene viser vel til info om Nitrodempere.
Så det betyr vel at du allerede har bestemt deg.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Ja, se der, ja...ojda skrev:AJ skrev: Her litt mer info om begge to:
http://www.bikehps.com/nitron/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.triumph-online.co.uk/nitron- ... 5216-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Begge disse linkene viser vel til info om Nitrodempere.
Så det betyr vel at du allerede har bestemt deg.
Glapp litt på oppløpsi'a der, ser jeg...
Her er linkene til Hagondemperen:
http://www.triumph-online.co.uk/tiger-1 ... 2839-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hagon-shocks.co.uk/catalog/p ... tno=M66015" onclick="window.open(this.href);return false;
Og jada, ojda Heller nok mest mot Nitron demperen, ja... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Så bra
Jeg har ikke nær kjennskap til noen av de, men jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe med hydraulisk justering av forspenning selvom det koster noen kroner ekstra.
Forskjellen er nemelig om man gidder å justere eller lar de bli stående i heavyload modus.
La du merke til at jeg justerte ned forspenninga når vi kjørte grusetappen på Lørdag.
Jeg har ikke nær kjennskap til noen av de, men jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe med hydraulisk justering av forspenning selvom det koster noen kroner ekstra.
Forskjellen er nemelig om man gidder å justere eller lar de bli stående i heavyload modus.
La du merke til at jeg justerte ned forspenninga når vi kjørte grusetappen på Lørdag.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
jeg la ikke merke til det, men på den etappen var det nok mer fordel å justere ned dempinga. Noen klikk ned og så blir ikke dumpene så ubehagelige, Forspenninga går vel mer på lasten som sykkern skal bære, en eller to personer, bagasje osv.ojda skrev:La du merke til at jeg justerte ned forspenninga når vi kjørte grusetappen på Lørdag.
Jeg justerte ingenting, og dumpene var ikke behagelige.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Godt mulig jeg spør dumt, men gjør det likevel...:pelsen skrev:jeg la ikke merke til det, men på den etappen var det nok mer fordel å justere ned dempinga. Noen klikk ned og så blir ikke dumpene så ubehagelige, Forspenninga går vel mer på lasten som sykkern skal bære, en eller to personer, bagasje osv.ojda skrev:La du merke til at jeg justerte ned forspenninga når vi kjørte grusetappen på Lørdag.
Jeg justerte ingenting, og dumpene var ikke behagelige.
Forspenning er det samme som preload, sant...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Gizmodude
- Innlegg: 229
- Registrert: 04 jun 2009, 21:47
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Ta en titt på Wilbers
Hagon har jeg personlig dårlig erfaring med iallefall, Wilbers satte jeg på før denne sesongen og den er jeg veldig fornøyd med.
Når du bestiller demper fra Wilbers må du føre opp vekt på fører og div annen info, bl.a om type kjøring og passasjer m.m., så blir demperen laget til deg og ditt bruk.
Maartens Import er norsk forhandler og tar service på dem.
Jeg kjøpte fra Wilbers direkte, ble billigst
Hagon har jeg personlig dårlig erfaring med iallefall, Wilbers satte jeg på før denne sesongen og den er jeg veldig fornøyd med.
Når du bestiller demper fra Wilbers må du føre opp vekt på fører og div annen info, bl.a om type kjøring og passasjer m.m., så blir demperen laget til deg og ditt bruk.
Maartens Import er norsk forhandler og tar service på dem.
Jeg kjøpte fra Wilbers direkte, ble billigst
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Hagon har jeg slått fra meg. Men har lest mye positivt om Nitron, som 'skreddersyr' siden de også be om vekt og kjørestil når man bestiller.Gizmodude skrev:
Når du bestiller demper fra Wilbers må du føre opp vekt på fører og div annen info, bl.a om type kjøring og passasjer m.m., så blir demperen laget til deg og ditt bruk.
Maartens Import er norsk forhandler og tar service på dem.
Jeg kjøpte fra Wilbers direkte, ble billigst
Kvalitetsforskjellen mellom Nitron og Wilbers er kanskje ikke stor? Prisforskjellen derimot gjør at Nitron utpeker seg fordelaktig...
Kommer evt. til å kjøpe direkte (fra UK) jeg også...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
jepp, det er det samme, jeg liker å bruke gode norske ord når de finnesAJ skrev:Godt mulig jeg spør dumt, men gjør det likevel...:
Forspenning er det samme som preload, sant...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Vurderer ny bakdemper til Tiger'n - Hagon eller Nitron?
Helt enigpelsen skrev:jepp, det er det samme, jeg liker å bruke gode norske ord når de finnesAJ skrev:Godt mulig jeg spør dumt, men gjør det likevel...:
Forspenning er det samme som preload, sant...?
Takker for oppklaringen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering