Kjøpe "ny" MC? BMW F650GS twin

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Re: Kjøpe "ny" MC? BMW F650GS twin

Legg inn av Welshen »

JA det høstes....hadde tur med dattera idag jeg også. En fin tur Lier rundt i sol....har varmeholker, men de ligge fortsatt i garasjen :eh da jeg håper å få hjelp til å montere de snart......er på tida nå.
Men i morgen skal de bli sol og jeg skal ut på hjul igjen! Herlig. Skal faktisk få på nytt bakdekk i morgen også.....det gamle er 5 år, og mm på midten er under forskriftens krav.....så det er vel bare å få på nytt, er jo nok av regn.........
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

frissy skrev:Skal faktisk få på nytt bakdekk i morgen også.....det gamle er 5 år, .....
5 år gammalt!? :oh Hæh!? :O

Byttet til mitt andre bakdekk i år for få uker siden, jeg... :-({|=

Brukeravatar
stiandre
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Kontakt:

Legg inn av stiandre »

Grattis, flott sykkel... :thumleft

Welshen

Legg inn av Welshen »

Ja det stod på når jeg kjøpte sykkelen, så har jeg ikke hatt tida..... men det var en av tingene som jeg visste jeg måtte ta.....tenkte litt på å vente til våren, men høsten er absolutt tida for gode dekk. Fordekket er helt nytt.....så i morgen er alt på stell......:)

Brukeravatar
2000Touring
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Kontakt:

Legg inn av 2000Touring »

frissy skrev:JA det høstes....hadde tur med dattera idag jeg også. En fin tur Lier rundt i sol....har varmeholker, men de ligge fortsatt i garasjen :eh da jeg håper å få hjelp til å montere de snart......er på tida nå.
Men i morgen skal de bli sol og jeg skal ut på hjul igjen! Herlig. Skal faktisk få på nytt bakdekk i morgen også.....det gamle er 5 år, og mm på midten er under forskriftens krav.....så det er vel bare å få på nytt, er jo nok av regn.........
Hvor går turen i morgen da? Tenkte jeg kanskje skulle få meg en tur i morgen jeg også - om jeg får tid.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Welshen

Legg inn av Welshen »

Allerede tidlig oppe og kjørt til jobb i flott soloppgang. Lite trafikk og turen innover til byen gikk på en halvtime:)

Ettermiddagen er vel ikke helt klar ennå, men satser på en tur opp til Hole via Skaret. En flott vei å trene litt svingteknikk....Litt etter når jeg kommer meg avgårde.... det er jo "full stans" på e16 fredag ettermiddag....

Du da?

Brukeravatar
Kjelvis
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Legg inn av Kjelvis »

Gratulerer med flott sykkel! Vurderer en slik selv. Prøvde en 08' mod i fjor, den taklet 100 kg trønder uten problem... Har aldri prøvd en sykkel jeg har likt bedre å kjøre. Utseendet er det mange meninger om, men jeg synes det bare blir bedre og bedre dess mer man ser på den. Og for meg passer 650GS perfekt da jeg kjører på grus og asfalt. Trenger ikke å betale titusenvis ekstra for de forbedrede offroadegenskapene til 800GS.

Tror jaggu det blir en slik en i løpet av neste sesong...

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Den takler mye mer enn bare en 100 kilos trønder, den klarer fint en kort helfet bæring og passasjer. Da er vel nesten nyttelasten full, forbikjøring av trailer opp oslofjordtunnelen går lekende lett i 6 gir. :hallo
Sist redigert av Gammelgutt den 17 sep 2011, 07:01, redigert 1 gang totalt.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Snikkeren skrev:Å? Bare vent. Når jeg blir pansjonist skal jeg nok klare å slå han. :lol ;e
Når den tid kommer da er nok ikke jeg med lenger, da spørs det om det eneste jeg kjører er rullator. :lol

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Det var jo derfor jeg kunne komme med den påstanden. :lol
Ellers tror jeg ikke at jeg har en sjangs. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Kjelvis
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Legg inn av Kjelvis »

Gammelgutt skrev:Den takler mye mer enn bare en 100 kilos trønder, den klarer fint en kort helfet bæring og passasjer. Da er vel nesten nyttelasten full, forbikjøring av traler opp oslofjodtunnelen går lekende lett i 6 gir. :hallo
Vet jo det . Alt er ikke bokstavlig. Nyttevekten er jo 2hundrekiloettellerannet. Men 100 kilo trønder uansett ikke noe å å kimse av... hehe.

FroD
Motorsykkelen din: BMW F650 1999

Legg inn av FroD »

AJ skrev:
frissy skrev:Skal faktisk få på nytt bakdekk i morgen også.....det gamle er 5 år, .....
5 år gammalt!? :oh Hæh!? :O

Byttet til mitt andre bakdekk i år for få uker siden, jeg... :-({|=

Hvor mange km triller du ??
Betyr asfaltkvaliteten noe for slitasjen??
FroD BMW F650 '99

"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust

Welshen

Legg inn av Welshen »

Dekket jeg byttet hadde gått 15500 km og mannen i butikken sa det gikk kanskje litt til, men dekket var produsert i 04 og stått på i 5 år så jeg byttet nå i steden for til våren. Greit på høsten, med mye vann i vegen som det har vært i det siste.....var i alle fall ikke 1,6 mm på midten bak.....nesten heller skyldig i mm i sporet... Men nå er det masse å gå på........

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Litt seint men grattis med flott ny sykkel. :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
2000Touring
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Kontakt:

Legg inn av 2000Touring »

Takk for det :D

I dag kom veskene også, Så nå har sykkelen Givi Trekker vesker :thumleft
Valgte å gå for en variant med en stor og en liten veske som sidevesker. I forhold til senter av sykkelen passer det perfekt. skiller kanskje et par cm. Om jeg hadde valgt to like sidevesker ville det skilt over 10cm.

For se om jeg kanskje får lagt ut noen bilder av sykkelen med vesker senere i dag.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Svar