10.10.11
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: 10.10.11
Spennende dag i morgen :-) blir en skikkelig update. nytt design og det ryktes om ny motor på 1440ccm3.... Sugle!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: 10.10.11
NY
SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYGE SA***!!!!!!!!!!!
Da var neste sykkelbytte avgjort!
Gratulerer Kawasaki, dere er fantastiske!
Gammel
SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYGE SA***!!!!!!!!!!!
Da var neste sykkelbytte avgjort!
Gratulerer Kawasaki, dere er fantastiske!
Gammel
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: 10.10.11
Nydelig sykkel, må innrømme att hjertet banket litt fortere.
Kanskje litt mye framoverbøyd sittestilling mot det jeg er vandt med nå.
Men for all del, tror jeg fint kan bli vandt med det ettervært.
Som sagt: Nydelig
Kanskje litt mye framoverbøyd sittestilling mot det jeg er vandt med nå.
Men for all del, tror jeg fint kan bli vandt med det ettervært.
Som sagt: Nydelig
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: 10.10.11
Her er hva som står på Kawasaki sine sider om den nye modellen:
Som en direkte etterkommer etter den originale ZZR 1100, er Kawasaki´s nye flaggskip en blanding av Ekstrem Spenning og Daglig Allsidighet. Den er verdens raskest akselererende serieproduserte motorsykkel, men gir samtidig en superb håndterbarhet og balansert ytelse (takket være avansert teknologi og et uttall komfort egenskaper) som sikrer maksimal kjøreglede enten du kjører raske kurver på en fjellvei, krysser grensen for en rask langtur eller glir gjennom bytraffikken. ZZR 1400 troner stolt på toppen av Kawasaki´s road-sport segment, og dens mektige ytelse gir den status som Kongen av alle sport-sykler.
Viktige egenskaper:
- Den raskest akselererende serieproduserte motorsykkel på kloden.
- Høyere moment på alle turtall
- Markant høyere effekt i midddels til høyere turtalls område
- KTRC (Kawasaki TRaction Control)
- 3 modus KTRC sikrer de fleste kjøreforhold
- Mer sportslige kjøre egenskaper sikrer stabilitet
- Valgbar effekt-modus
- 2 valg: Full effekt og Lav effekt (ca 70%)
- Motor brems reduksjon
- Dobble balanseaksler sikrer en silkemyk motor helt fri for uønsket veberasjon.
- Ny smal aluminium Monocoque ramme gir en perfekt balanse i flex og stivhet for å møte økt effekt fra den nye motoren
- Ny svingarm
- Endret fjærings oppsett for mer letthåndterlig, men samtidig svært høyfarts-stabil sykkel
- Kvaliteten av et flaggskip synes i alle de små detaljene. En mektig styling gjør deg til midtpunkt hvor enn du kjører
- Naturlig komfortabel sitte-stilling innbyr til langdistanse kjøring
- Kåpen gir optimal vindbeskyttelse og stabilitet, selv i ekstreme hastigheter
- Nytt kåpedesign bedrer kontroll over motortemperatur
- En praktisk multi-funksjon bryter på venstre bryterpanel gir mulighet for scrolling på LCD skjermen uten å flytte hånden fra holken.
Som en direkte etterkommer etter den originale ZZR 1100, er Kawasaki´s nye flaggskip en blanding av Ekstrem Spenning og Daglig Allsidighet. Den er verdens raskest akselererende serieproduserte motorsykkel, men gir samtidig en superb håndterbarhet og balansert ytelse (takket være avansert teknologi og et uttall komfort egenskaper) som sikrer maksimal kjøreglede enten du kjører raske kurver på en fjellvei, krysser grensen for en rask langtur eller glir gjennom bytraffikken. ZZR 1400 troner stolt på toppen av Kawasaki´s road-sport segment, og dens mektige ytelse gir den status som Kongen av alle sport-sykler.
Viktige egenskaper:
- Den raskest akselererende serieproduserte motorsykkel på kloden.
- Høyere moment på alle turtall
- Markant høyere effekt i midddels til høyere turtalls område
- KTRC (Kawasaki TRaction Control)
- 3 modus KTRC sikrer de fleste kjøreforhold
- Mer sportslige kjøre egenskaper sikrer stabilitet
- Valgbar effekt-modus
- 2 valg: Full effekt og Lav effekt (ca 70%)
- Motor brems reduksjon
- Dobble balanseaksler sikrer en silkemyk motor helt fri for uønsket veberasjon.
- Ny smal aluminium Monocoque ramme gir en perfekt balanse i flex og stivhet for å møte økt effekt fra den nye motoren
- Ny svingarm
- Endret fjærings oppsett for mer letthåndterlig, men samtidig svært høyfarts-stabil sykkel
- Kvaliteten av et flaggskip synes i alle de små detaljene. En mektig styling gjør deg til midtpunkt hvor enn du kjører
- Naturlig komfortabel sitte-stilling innbyr til langdistanse kjøring
- Kåpen gir optimal vindbeskyttelse og stabilitet, selv i ekstreme hastigheter
- Nytt kåpedesign bedrer kontroll over motortemperatur
- En praktisk multi-funksjon bryter på venstre bryterpanel gir mulighet for scrolling på LCD skjermen uten å flytte hånden fra holken.
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 10.10.11
Mange bra egenskaper, utvilsomt.
Meeeen... altså... pottene er for svære. Helt enig med ejs!
Men sånn er det jo blitt med alle moderne sykler.
Og dermed gnir de seg i hendene fortsatt, de som lager slip-ons til bl.a Kawasaki.
Tipper Yoshimura og Acrapovic allerede har noe på gang til den nye Kawa-verstingen...
Meeeen... altså... pottene er for svære. Helt enig med ejs!
Men sånn er det jo blitt med alle moderne sykler.
Og dermed gnir de seg i hendene fortsatt, de som lager slip-ons til bl.a Kawasaki.
Tipper Yoshimura og Acrapovic allerede har noe på gang til den nye Kawa-verstingen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- JanK
- Innlegg: 727
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: 10.10.11
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ijL7jGPZJ5U[/video]
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: 10.10.11
Kvar sin smak...
...Men det er vel det som gir mangfold...
...Men det er vel det som gir mangfold...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: 10.10.11
Og, mangfold, det liker hvertfall jeg....MaxTron skrev: Kvar sin smak...
...Men det er vel det som gir mangfold...
Tenk deg hvor kjedelig om vi alle hadde tenkt og ment det samme om syklene våre, blitt lite utvikling av sånt også...
Mangfold er kjekke greier
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 10.10.11
Og jeg hadde håpet på en skikkelig "Ninja"-twin (linjetoer... ) på 1000 kubikk.
Registrerer samtidig at Kawasaki stadig forbedrer ER-6 modellene sine og det synes jeg er bra!
Kan være at det kun er et tidsspørsmål før de kommer med en 'eventyr'-(gate...)sykkel med tosylindret motor på enten 1000 eller kanskje til og med 1200 kubikk.
Ville vært veldig spennende med en slik nyhet fra nettopp Kawasaki!
Registrerer samtidig at Kawasaki stadig forbedrer ER-6 modellene sine og det synes jeg er bra!
Kan være at det kun er et tidsspørsmål før de kommer med en 'eventyr'-(gate...)sykkel med tosylindret motor på enten 1000 eller kanskje til og med 1200 kubikk.
Ville vært veldig spennende med en slik nyhet fra nettopp Kawasaki!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: 10.10.11
Æ har et ønske litt på tværs av dine, AJ. En "eventyrer" med R4.
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Sted: Sandefjord
Re: 10.10.11
Hva med denne?
(Riktignok publisert den 11/10)
http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=3409DE5B884" onclick="window.open(this.href);return false;
(Riktignok publisert den 11/10)
http://www.kawasaki.se/product.asp?Id=3409DE5B884" onclick="window.open(this.href);return false;
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: 10.10.11
Se der ja. HoHo. Kawan så meget bra ut, likte faktisk pottene godt også, så litt voksen ut med dem. Må drømme litt om den i natt, men tror nok ikke jeg bytter enda. Venter å ser om Suzuki svarer til neste år, kansje kansje. Gleder meg til det kommer test av zzr. Det blir god vinter lesning.
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: 10.10.11
Syntes også pottene var drit lekre. jeg elsker når det er skikkelig bazookas til lyddempere. good work kawasaki:-)
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: 10.10.11
Pottene er sikkert ikke større enn de må være for å få de egenskapene produsenten ønsker.
Rigorøse krav til lydnivå og eksos utslipp samtidig som det er store mengder luft som skal ut ved fullt pådrag. Dessuten skal det antakelig være plass til ei hovedstøtte også.
Lekker er den uansett, og det blir spennende å se hva som bor iden! Men regn med en ny Hayabusa om ikke lenge...
Rigorøse krav til lydnivå og eksos utslipp samtidig som det er store mengder luft som skal ut ved fullt pådrag. Dessuten skal det antakelig være plass til ei hovedstøtte også.
Lekker er den uansett, og det blir spennende å se hva som bor iden! Men regn med en ny Hayabusa om ikke lenge...