Godtvoksen skrev:Da ble det enkelt, utfordringen bli da å finne en strek på 74 svinger (ikke hårnålsvinger) eller mer på strekning som er ca 7 km lang...tagesk skrev: Om du ser herså sier Google Maps at det er 7km fra start til stopp.
For noen diskusjoner denne PMSen setter i gang.....
For det første når Tage sier det ikke er mulig å kjøre strekket fortere enn det han gjør på BMWEN hans så tror jeg ikke noe på det han sier - selvfølgelig kan strekket kjøres både fortere, mer effektivt og tro det eller ei også senere

Nå GV sier han og Mekkeren, som etter det jeg har forstått har kjørt MC både fort og seint gjennom en årrekke, kjører på samme måten så tror jeg det ikke.
Nå er det visst bare å finne ett strekk på 7 km med 70 svinger og forsøke???? så lenge det ikke er hårnålsvinger på veien så er det visst sammenlignbart..... Det er jo et par hårnålsvinger på veien om Jøssingfjorden men når den veien er kjørt et par ganger slik at "utfordringene" ikke kommer overaskende på så er det fullt mulig å kjøre relativt raskt på den veien, men det er vel ikke det dette handler om. Jøssingfjorden blir jo bare bedre og bedre jo mer den kjøres

En annen suveren vei er jo veien fra Dølemo til Vegusdal - 12 km drømmevei som overgår det meste. Mapsourse kalkulerer den til 10 minutter. Har nok en filmsnutt fra den veien....
Elers har du veien oppe mellom Nordfjoreid til Volda som IKKE ble kjørt under vestlandsreisa men den skal erstatte ferjereiser dersom jeg kommer den veien igjen.....
Hver vei har jo sine spesialiteter og på hver sin måte mer eller mindre intressant. Ingen som er ved sine fulle fem ville vel reise ned til Italia for å kjøre de 7 kilimetrene der selv om de er aldri så fine, men dersom man kommer ned i området så legges de sansynligvis til som en egen opplevelse... På samme måte så er jo Europaveier dønn kjedelige