Konkurransen i eventyrsykkel-markedet kan bli tøft i tida framover med solide Super Ténéré fra Yamaha, Crosstourer fra Honda og etter hvert en ny Versys fra Kawasaki i tillegg til Multistrada fra Ducati, Moto Guzzi's Stelvio og ikke minst denne nye skapningen fra Triumph.
I tillegg vil sikkert KTM også ha et ord med i laget... :-)
BMW GS har her helt klart et knippe tøffe konkurrenter å bryne seg på
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Konkurransen i eventyrsykkel-markedet kan bli tøft i tida framover med solide Super Ténéré fra Yamaha, Crosstourer fra Honda og etter hvert en ny Versys fra Kawasaki i tillegg til Multistrada fra Ducati, Moto Guzzi's Stelvio og ikke minst denne nye skapningen fra Triumph.
I tillegg vil sikkert KTM også ha et ord med i laget... :-)
BMW GS har her helt klart et knippe tøffe konkurrenter å bryne seg på
Ja dette blir artig , ser virkelig spennende ut den nye Tigeren...og 137 gamper høres godt ut. Veldig flott med den konkurransen i klassen , også for meg som liker best BMW. Dette gjør at BMW må hente den nye 1200GSen ut av skapet , gjerne med vannkjøling og 140 hk som ryktene vil ha det til. Men viktigere enn masse effekt er gode allround egenskaper og flott chassi slik som GS har vært kjent for. Spennende blir det til neste sesong.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Italia er kasnskje scooter-landet framfor noen her i Europa, så sånn sett er det vel ikke spesielt overraskende at en slik scooter kommer fra nettopp dette landet.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Mye riktig med den nye Versys'en ser det ut som.
Men hadde helst sett at den hadde fått en momentsterk og slank linjetoer i stedet...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
jhn skrev:R4 i en stor allroader har æ venta lenge på, denne må prøves
Du er antakelig ikke aleine om å ha venta på en sånn. Selv om jeg gjerne ville hatt en tosylindret maskin i Versys 1000 vil jeg likevel ikke bli spesielt overraska om denne nye Kawa'en blir en suksess.
Heller denne enn den SX toureren, som ikke ser ut til å bli å trekke til seg mange kjøpere...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Mindre motor, med mer "fokus" på høyere turtallsområde? For vanlige folk betyr vel det samme som irritasjonen med små rekkefirere, at de må kuskes på høyere turtall for å få noe utav dem. Poenget med en twin er jo å unngå det, mere dreiemoment lavere ned og dermed lavere turtall. kan dem ikke da sette inn en rekkefirer med det samme og gi oss hestekrefter som i en Hornet? 650'n som sto i før var jo en meget god kombinasjon; nok dreiemoment og adekvat med hestekrefter. I tillegg skal den ha "raskere aksellerasjon" som må bety at de har giret den ned enda mer siden mer av kreftene er lenger opp i registeret. Og gamleutgaven var jo allerede relativt lavt giret.
Jeg har kikket hardt for å finne en like egnet sykkel som den Er-6 jeg har i dag, og tenkte sterkt på å smelle til og kjøpe en helt likedan ny. Nå er det uaktuellt iallefall. Får se hva Skrusuki gjør med sin Gladius.
Versys 1000
Dette er samme blokka som står i Z1000 og Z1000sx. Som Bike skriver, ingen har vel hatt noe suksess med 1000ccm rekkefirere som "adventure" sykler av noe betydning. Skulle heller bora/stroka opp 650 blokka til 850 el lign spør du meg. (Eller en ny på samme design)
Skal like å se prisen på denne kreasjonen opp mot lignende sykler som feks Honda VFR800. (Crossrunnerutgaven er 160 000 kr)Tror prisen blir veldig avgjørende på salget av denne modellen, TDm 900 koster jo bare 133 000 kr iflg listepris, og er et meget godt kjøp i min bok. Eneste problemet med Tdm er at jeg synes den ikke er noe spesiellt pen.
Får stikke og prøvekjøre når våren kommer, men hørtes ikke noe særlig inspirerende ut.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Togmannen skrev:Synes det var triste nyheter fra Kawasaki jeg.
Er-"6"
Mindre motor, med mer "fokus" på høyere turtallsområde? For vanlige folk betyr vel det samme som irritasjonen med små rekkefirere, at de må kuskes på høyere turtall for å få noe utav dem. Poenget med en twin er jo å unngå det, mere dreiemoment lavere ned og dermed lavere turtall. kan dem ikke da sette inn en rekkefirer med det samme og gi oss hestekrefter som i en Hornet? 650'n som sto i før var jo en meget god kombinasjon; nok dreiemoment og adekvat med hestekrefter. I tillegg skal den ha "raskere aksellerasjon" som må bety at de har giret den ned enda mer siden mer av kreftene er lenger opp i registeret. Og gamleutgaven var jo allerede relativt lavt giret.
Jeg har kikket hardt for å finne en like egnet sykkel som den Er-6 jeg har i dag, og tenkte sterkt på å smelle til og kjøpe en helt likedan ny. Nå er det uaktuellt iallefall. Får se hva Skrusuki gjør med sin Gladius.
Versys 1000
Dette er samme blokka som står i Z1000 og Z1000sx. Som Bike skriver, ingen har vel hatt noe suksess med 1000ccm rekkefirere som "adventure" sykler av noe betydning. Skulle heller bora/stroka opp 650 blokka til 850 el lign spør du meg. (Eller en ny på samme design)
Skal like å se prisen på denne kreasjonen opp mot lignende sykler som feks Honda VFR800. (Crossrunnerutgaven er 160 000 kr)Tror prisen blir veldig avgjørende på salget av denne modellen, TDm 900 koster jo bare 133 000 kr iflg listepris, og er et meget godt kjøp i min bok. Eneste problemet med Tdm er at jeg synes den ikke er noe spesiellt pen.
Får stikke og prøvekjøre når våren kommer, men hørtes ikke noe særlig inspirerende ut.
Er vel skrivefeil på er-6, den er fremdeles på 649cc(i følge Kawasaki 2012 mod )
Si hva du vil om italienere og italiensk kvalitet, men de lager ting som ser ut slik at jeg får lyst på det. Fikk så utrolig lyst på polkagriser når jeg så den Ducatin..
Med sånne ytelser hadde bare vært bortkastet på meg, klarer meg fint med lyden. Med ekstra piff av tørrkløtsj.
@Tysnes
Så det samme jeg og, men trodde det var Bike som hadde rett og gamle data på kawasaki sine norske sider. Ser nå at det er bike som har feil. Det ER 649 ccm. Puhh..[video]http://www.youtube.com/watch?v=PxNHItVkpT4[/video]
Og en forbedring til, er at den analoge turtelleren er tilbake! Hurra!
Ser ut som om blokka har fått en liten oppdatering iflg videoen. Eneste problemet nå er at den veier ca 30kg for mye, samme som z750. En liten lavkarbodiett og så :)
Edit:
Ser fra videoen til MCN at de har gira ned motoren med ca 500 omdreininger i forhold til min 2007 modell. Like mange hestekrefter men..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=AWk11wbAWVw[/video]
Øhh, trukke noen av de der sykkla er direkte kjedelige.... og antakelig er de mer klar for en ride til enhver tid en mange ......... Så da er det bare sjåfførn det kommer ann på
Fidel skrev:Jeg synes fortsatt de sportssyklene ser klin like ut...
Og alle jenter ser like ut...
Det er det innvendige som teller....
I ettertid er jeg ikke heeeelt sikker på om sammenligningen med jenter var så bra... Eller?
Når det gjelder sykkel, ser jeg mest på utseende, men når det kommer til stykket er det viktigere med de indre kvaliteter(tror jeg... )
Når det gjelder jenter, ser jeg selvfølgelig ikke på utseende, bare de indre kvaliteter...!? :-#
Uansett så har det vel med smak og behag å gjøre.
ArcticTiger skrev:Øhh, trukke noen av de der sykkla er direkte kjedelige.... og antakelig er de mer klar for en ride til enhver tid en mange ......... Så da er det bare sjåfførn det kommer ann på
Beklager at jeg har bidratt til at denne tråden om MCnyheter har blitt "litt" OT!
Mitt forsøk på ironi med å sammenligne jenter og MC faller på sin egen urimelighet!
Alle vet at en MC er langt mer ukomplisert å forholde seg til...