MCnyheter vi har ventet på...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Mye riktig med den nye Versys'en ser det ut som.
Men hadde helst sett at den hadde fått en momentsterk og slank linjetoer i stedet...
Men hadde helst sett at den hadde fått en momentsterk og slank linjetoer i stedet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
R4 i en stor allroader har æ venta lenge på, denne må prøves
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Du er antakelig ikke aleine om å ha venta på en sånn. Selv om jeg gjerne ville hatt en tosylindret maskin i Versys 1000 vil jeg likevel ikke bli spesielt overraska om denne nye Kawa'en blir en suksess.jhn skrev:R4 i en stor allroader har æ venta lenge på, denne må prøves
Heller denne enn den SX toureren, som ikke ser ut til å bli å trekke til seg mange kjøpere...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Togmannen
- Innlegg: 121
- Registrert: 23 jul 2010, 11:53
- Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
- Sted: Oslo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Synes det var triste nyheter fra Kawasaki jeg.
Er-"6"
Mindre motor, med mer "fokus" på høyere turtallsområde? For vanlige folk betyr vel det samme som irritasjonen med små rekkefirere, at de må kuskes på høyere turtall for å få noe utav dem. Poenget med en twin er jo å unngå det, mere dreiemoment lavere ned og dermed lavere turtall. kan dem ikke da sette inn en rekkefirer med det samme og gi oss hestekrefter som i en Hornet? 650'n som sto i før var jo en meget god kombinasjon; nok dreiemoment og adekvat med hestekrefter. I tillegg skal den ha "raskere aksellerasjon" som må bety at de har giret den ned enda mer siden mer av kreftene er lenger opp i registeret. Og gamleutgaven var jo allerede relativt lavt giret.
Jeg har kikket hardt for å finne en like egnet sykkel som den Er-6 jeg har i dag, og tenkte sterkt på å smelle til og kjøpe en helt likedan ny. Nå er det uaktuellt iallefall. Får se hva Skrusuki gjør med sin Gladius.
Versys 1000
Dette er samme blokka som står i Z1000 og Z1000sx. Som Bike skriver, ingen har vel hatt noe suksess med 1000ccm rekkefirere som "adventure" sykler av noe betydning. Skulle heller bora/stroka opp 650 blokka til 850 el lign spør du meg. (Eller en ny på samme design)
Skal like å se prisen på denne kreasjonen opp mot lignende sykler som feks Honda VFR800. (Crossrunnerutgaven er 160 000 kr)Tror prisen blir veldig avgjørende på salget av denne modellen, TDm 900 koster jo bare 133 000 kr iflg listepris, og er et meget godt kjøp i min bok. Eneste problemet med Tdm er at jeg synes den ikke er noe spesiellt pen.
Får stikke og prøvekjøre når våren kommer, men hørtes ikke noe særlig inspirerende ut.
Er-"6"
Mindre motor, med mer "fokus" på høyere turtallsområde? For vanlige folk betyr vel det samme som irritasjonen med små rekkefirere, at de må kuskes på høyere turtall for å få noe utav dem. Poenget med en twin er jo å unngå det, mere dreiemoment lavere ned og dermed lavere turtall. kan dem ikke da sette inn en rekkefirer med det samme og gi oss hestekrefter som i en Hornet? 650'n som sto i før var jo en meget god kombinasjon; nok dreiemoment og adekvat med hestekrefter. I tillegg skal den ha "raskere aksellerasjon" som må bety at de har giret den ned enda mer siden mer av kreftene er lenger opp i registeret. Og gamleutgaven var jo allerede relativt lavt giret.
Jeg har kikket hardt for å finne en like egnet sykkel som den Er-6 jeg har i dag, og tenkte sterkt på å smelle til og kjøpe en helt likedan ny. Nå er det uaktuellt iallefall. Får se hva Skrusuki gjør med sin Gladius.
Versys 1000
Dette er samme blokka som står i Z1000 og Z1000sx. Som Bike skriver, ingen har vel hatt noe suksess med 1000ccm rekkefirere som "adventure" sykler av noe betydning. Skulle heller bora/stroka opp 650 blokka til 850 el lign spør du meg. (Eller en ny på samme design)
Skal like å se prisen på denne kreasjonen opp mot lignende sykler som feks Honda VFR800. (Crossrunnerutgaven er 160 000 kr)Tror prisen blir veldig avgjørende på salget av denne modellen, TDm 900 koster jo bare 133 000 kr iflg listepris, og er et meget godt kjøp i min bok. Eneste problemet med Tdm er at jeg synes den ikke er noe spesiellt pen.
Får stikke og prøvekjøre når våren kommer, men hørtes ikke noe særlig inspirerende ut.
Kjør som om ingen andre ser deg.
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ducati 1199 Panigale
Næææ! Enda en sportssykkel som ser ut som - omtrent alle andre sportssykler!
Næææ! Enda en sportssykkel som ser ut som - omtrent alle andre sportssykler!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ingen TDM 1200 'bombe' på Milano-messa slik det ble spådd (ønsketenking...?) her, ser det ut til...:
http://www.cycleworld.com/2010/07/01/20 ... irst-look/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cycleworld.com/2010/07/01/20 ... irst-look/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Er vel skrivefeil på er-6, den er fremdeles på 649cc(i følge Kawasaki 2012 mod )Togmannen skrev:Synes det var triste nyheter fra Kawasaki jeg.
Er-"6"
Mindre motor, med mer "fokus" på høyere turtallsområde? For vanlige folk betyr vel det samme som irritasjonen med små rekkefirere, at de må kuskes på høyere turtall for å få noe utav dem. Poenget med en twin er jo å unngå det, mere dreiemoment lavere ned og dermed lavere turtall. kan dem ikke da sette inn en rekkefirer med det samme og gi oss hestekrefter som i en Hornet? 650'n som sto i før var jo en meget god kombinasjon; nok dreiemoment og adekvat med hestekrefter. I tillegg skal den ha "raskere aksellerasjon" som må bety at de har giret den ned enda mer siden mer av kreftene er lenger opp i registeret. Og gamleutgaven var jo allerede relativt lavt giret.
Jeg har kikket hardt for å finne en like egnet sykkel som den Er-6 jeg har i dag, og tenkte sterkt på å smelle til og kjøpe en helt likedan ny. Nå er det uaktuellt iallefall. Får se hva Skrusuki gjør med sin Gladius.
Versys 1000
Dette er samme blokka som står i Z1000 og Z1000sx. Som Bike skriver, ingen har vel hatt noe suksess med 1000ccm rekkefirere som "adventure" sykler av noe betydning. Skulle heller bora/stroka opp 650 blokka til 850 el lign spør du meg. (Eller en ny på samme design)
Skal like å se prisen på denne kreasjonen opp mot lignende sykler som feks Honda VFR800. (Crossrunnerutgaven er 160 000 kr)Tror prisen blir veldig avgjørende på salget av denne modellen, TDm 900 koster jo bare 133 000 kr iflg listepris, og er et meget godt kjøp i min bok. Eneste problemet med Tdm er at jeg synes den ikke er noe spesiellt pen.
Får stikke og prøvekjøre når våren kommer, men hørtes ikke noe særlig inspirerende ut.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Er no tydelig forskjell på RR sykklane. Blir som å seie at Varadero,V-strom,R1200GS,KTM Adventure o.l er klin like.Fidel skrev:Ducati 1199 Panigale
Næææ! Enda en sportssykkel som ser ut som - omtrent alle andre sportssykler!
- Togmannen
- Innlegg: 121
- Registrert: 23 jul 2010, 11:53
- Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
- Sted: Oslo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Si hva du vil om italienere og italiensk kvalitet, men de lager ting som ser ut slik at jeg får lyst på det. Fikk så utrolig lyst på polkagriser når jeg så den Ducatin..
Med sånne ytelser hadde bare vært bortkastet på meg, klarer meg fint med lyden. Med ekstra piff av tørrkløtsj.
@Tysnes
Så det samme jeg og, men trodde det var Bike som hadde rett og gamle data på kawasaki sine norske sider. Ser nå at det er bike som har feil. Det ER 649 ccm. Puhh..[video]http://www.youtube.com/watch?v=PxNHItVkpT4[/video]
Og en forbedring til, er at den analoge turtelleren er tilbake! Hurra!
Ser ut som om blokka har fått en liten oppdatering iflg videoen. Eneste problemet nå er at den veier ca 30kg for mye, samme som z750. En liten lavkarbodiett og så :)
Edit:
Ser fra videoen til MCN at de har gira ned motoren med ca 500 omdreininger i forhold til min 2007 modell. Like mange hestekrefter men..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=AWk11wbAWVw[/video]
Med sånne ytelser hadde bare vært bortkastet på meg, klarer meg fint med lyden. Med ekstra piff av tørrkløtsj.
@Tysnes
Så det samme jeg og, men trodde det var Bike som hadde rett og gamle data på kawasaki sine norske sider. Ser nå at det er bike som har feil. Det ER 649 ccm. Puhh..[video]http://www.youtube.com/watch?v=PxNHItVkpT4[/video]
Og en forbedring til, er at den analoge turtelleren er tilbake! Hurra!
Ser ut som om blokka har fått en liten oppdatering iflg videoen. Eneste problemet nå er at den veier ca 30kg for mye, samme som z750. En liten lavkarbodiett og så :)
Edit:
Ser fra videoen til MCN at de har gira ned motoren med ca 500 omdreininger i forhold til min 2007 modell. Like mange hestekrefter men..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=AWk11wbAWVw[/video]
Kjør som om ingen andre ser deg.
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007
X-Honda Vfr 800 2009
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
ZZR-Thom skrev:Er no tydelig forskjell på RR sykklane. Blir som å seie at Varadero,V-strom,R1200GS,KTM Adventure o.l er klin like.Fidel skrev:Ducati 1199 Panigale
Næææ! Enda en sportssykkel som ser ut som - omtrent alle andre sportssykler!
Jeg synes fortsatt de sportssyklene ser klin like ut...
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Og alle jenter ser like ut...Fidel skrev:Jeg synes fortsatt de sportssyklene ser klin like ut...
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Men jenter er ikke så kjedelige...
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det er det innvendige som teller....Banditmannen skrev:Og alle jenter ser like ut...Fidel skrev:Jeg synes fortsatt de sportssyklene ser klin like ut...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Øhh, trukke noen av de der sykkla er direkte kjedelige.... og antakelig er de mer klar for en ride til enhver tid en mange ......... Så da er det bare sjåfførn det kommer ann på
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ha, så du kjeder det aldri sammen med ei dame?Fidel skrev:Men jenter er ikke så kjedelige...
I ettertid er jeg ikke heeeelt sikker på om sammenligningen med jenter var så bra... Eller?Jompa skrev:Det er det innvendige som teller....Banditmannen skrev:Og alle jenter ser like ut...Fidel skrev:Jeg synes fortsatt de sportssyklene ser klin like ut...
Når det gjelder sykkel, ser jeg mest på utseende, men når det kommer til stykket er det viktigere med de indre kvaliteter(tror jeg... )
Når det gjelder jenter, ser jeg selvfølgelig ikke på utseende, bare de indre kvaliteter...!? :-#
Uansett så har det vel med smak og behag å gjøre.
ArcticTiger skrev:Øhh, trukke noen av de der sykkla er direkte kjedelige.... og antakelig er de mer klar for en ride til enhver tid en mange ......... Så da er det bare sjåfførn det kommer ann på