Men jeg liker dette bedre.
[TaSK]
Dette bildet tolker jeg som følger:joo skrev:Skal ikke si noe om "foto", tar for mye bilder aktivt sjøl så mine meninger blir nok for tekniske :-#
Skal man ta med manipulerte bilder f.eks?
(Sliter ellers med at bildene blir litt for "små" når dem skal komprimeres så mye som dem må for opplasting)
Kanskje hvert medlem kan få delta med ett og kun ett bilde?
Dropbox kan være et sted å legge dem ut, men da må noen spandere en e-postadresse for å opprette en konto...
Som en av flere glade fotoamatører er jeg helt enig! Flott bildeSvein2 skrev:Våger meg frampå med en amatørmessig kommentar:
Gørfint bilde og fin sykkel Desmo.
Dette bildet gir meg noe, og det selv uten at jeg selv har vært til stede. Det dokumenterer mot og et dristig veivalg, derfor er det for meg et godt bilde. Fotografering er ikke kun fototeknikk, men det hjelper ofte godt....Svein2 skrev:
Spesielt bilde av en dyktig fører, ingen tvil om det.
Men det er da vel ikke dristige veivalg vi skal stemme på.![]()
Så de fototekniske krav KAN altså -i enkelte (men skjeldne?)- tilfeller vike? Javel - godt å vite!Godtvoksen skrev:Dette bildet gir meg noe, og det selv uten at jeg selv har vært til stede. Det dokumenterer mot og et dristig veivalg, derfor er det for meg et godt bilde. Fotografering er ikke kun fototeknikk, men det hjelper ofte godt....Svein2 skrev:
Spesielt bilde av en dyktig fører, ingen tvil om det.
Men det er da vel ikke dristige veivalg vi skal stemme på.![]()
Jeg tror det hadde blitt enda bedre om sykkeln hadde stått slik at lyset falt på den.
DEN tanken hadde ikke jeg, men kan skjønne denDimzum skrev: Dette bildet tolker jeg som følger:
En scruffy mc-dude har planlagt stevnemøte med en eller annens datter. "En eller annen" er hissig. Det kan man tydelig se på haggel-ladninga som har gått gjennom vinduet. ( Han kunne jo åpna vinduet først, hissigproppen!)
Size matters! Og en BossHoss kan jo både imponere og skremme noen og enhverGodtvoksen skrev:Da våger jeg å legge ut et bilde jeg selv har tatt. Er ikke helt fornøyd med etterbehandling av bildet, da spesielt fargejusteringen. Det jeg liker med bildet, er damen til høyre i bildet som jeg syntes helt klart viser at størrelsen betyr noe....
Også en høyst konkret tolkning, men faktum er at jeg aldri opplevde nettopp dette; at jeg måtte ty til bønn for at TDM'en skulle starte. Det gjorde den hver gang jeg trykket på startknappen. Noe annet er heller ikke å vente med en slik sykkel... :-)ejs skrev:![]()
Hodet bøyd i bønn ,i håp om at TDM vil starte.
Du gir deg ikke med å (mis)tolke i vei hva jeg skal ha oppfattet, kanskje det er en tanke at du spør hva jeg mener med det jeg har sagt/skrevet..AJ skrev:Syns dette er en interessant tråd selv om det å trekke fram bilder man synes er bra kan oppfattes som skrytete![]()
Helt enig!! dette er i min verden et blinkskudd!! Den nesten rene hårtusten og at man ser smilet i øyekroken
Personlig synes jeg joo har fått til et blinkskudd med dette som er vist tidligere i tråden [album]2746[/album]
Jeg fokuserer ikke på et løsrevet sitat, men en påstand basert på din subjektive tolkning. Påstanden formuleres i en fullstendig setning som du innleder et lengre innlegg med. Imidlertid er vi enig om at noe er trist, og jeg syntes det er både trist og underlig at jeg ikke får til en god kommunikasjon med deg AJ, uansett hvor mye jeg prøver. Jeg opplever at du tolker i vei det jeg skriver og definerer i øst og vest etter som det passer deg, eksempelvis når du i en tidligere diskusjon definerte begrepet "vi", på en helt annen måte en hva som er normal begrep- og språkforståelse. Det blir jo heller ikke mindre underlig og trist i mine øyne når du som "journalist" (les: fagmann i skriftlig kommunikasjon) opptrer på denne måten.AJ skrev:Vel,vel, Godtvoksen...
Synes det er trist og samtidig ikke så rent lite underlig at du fokuserer på et løsrevet sitat i et lengre innlegg for å åpenbart gi et stikk til både meg og MCsiden, når du kunne tatt tak i så mye annet. Som f.eks. å kommentere hva bildene forteller meg og hva de evt. forteller deg, noe du illustrerte på en god måte med de eksemplene du selv har lagt ut i tråden.