Hva skal jeg velge av spillkonsoll til barna?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
FroD
Motorsykkelen din: BMW F650 1999

Hva skal jeg velge av spillkonsoll til barna?

Legg inn av FroD »

Jeg skal kjøpe et spillkonsoll til jentene (mest til jentene og litt til meg) mine på 7/10/10.
Jeg har aldri spillt så mye, bare et bilspil i ny og ne på PS2'en vår som gikk av med førtidspensjon for 2 år siden.

Min oppfattning så langt:
Wii - mye lek og morro
PS - avansert og med buzz
xbox360 - ??

Noen som har erfaringer å dele?
FroD BMW F650 '99

"Hvis jeg skulle levd livet om igjen, ville jeg valgt midtskill"
K.Aukrust

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Hva skal jeg velge av spillkonsoll til barna?

Legg inn av mekkern »

spørs litt på hva som skal spilles.
PS3 er gratis på online mens xbox360 har månedsabb,
wii er mest lek/morro-lite seriøse spill.

Hvis bilspill er det bare ps3-grand turrismo! andre er mer "glossy" men realismen er best på GT.

ville nok sagt wii til jentene og Ps3 til far-hvem bestemmer? :P :p
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Selv er jeg forsatt i stadiet der hvor jeg spiller mye, hehe. Har hatt ps 3, men nå har jeg xbox 360, og Wii..
Wi har alltid vært morsomt, mange morsomme spill, men til og med jeg som er 24år synes det kan bli litt vanskelige spill innimellom, til og med mario. hehe.. Mulig jeg bare er stokk dum? :oh

Xbox 360 ville jeg egentlig gått for, men også kjøpt noe som heter Kinect ved siden av, om du ikke vet hva det er, så er det en sensor/kamera som oppfatter alle bevegelsene dine.. Så om du kjøper et spill som er til kinect, så vil det si at du så å si bruker hele kroppen.. Altså ikke noe for de som vil sitte i sofaen med en kontroll i hånda.. hehe... Men xboxèn har jo spill som funker til det også.

Nå høres jeg sikkert ut som en spill freak, men er egentlig ikke det, eller kanskje, jo litt da :8-[

Så jeg ville gått for Xbox 360, evt kjøpt med en kinect ved siden av... Mange spill og velge mellom til xbox også, flere enn til Ps3 og wii vil jeg påstå.. og da snakker jeg om spill som passer bra for aldersguppen du skal handle til...

FroD

Legg inn av FroD »

Skal ta meg ein tur i bottikken å prøve, tror det er ei sjappe på Kvadrat kjøpesenter som har konsollene satt opp.
Ser litt olstrete (stavangersk) eller travelt ut med Wii, dings i hver hånd med ledning imellom å greier. Sitte å spille bilspill med et ratt løst i hånda.
:scratch
skal ta en ekstra tiitt på xboks, jeg blir litt nysjerrig :-k nå på denne.
FroD BMW F650 '99

K.Aukrust

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hva liker jentene dine å spille da? Er de på "Singstar", brettspill, Eventyrspill...eller rett og slett alle?

Jeg har XB360, PS3 og Wii.
Wii var poulært i ca. 1 mnd....så gikk det litt over. God spillbarhet...grei nok underholdnignsfaktor...men ingen favoritt her i gården ihvertfall. Alle ble litt lei av all denne veivinga med armer og bein :knegg

XB360 er en grei konsoll, mange gode spill til den, men ser at her i huset er det stort sett eldstemann (18 år) som er trofast på denne, mest pga. endel actionspill, multiplayer.

PS3 er ihvertfall den mest stabile her i huset..hva gjelder spillkonsoll da :knegg Den brukes mye av jentene her hjemme (11 år og 15 år). Har hatt PS 1, 2 og 3, så de har "vokst opp" med den :)

PS3 gir deg også et godt mediasenter (det gjør jo selvfølgelig XB360 også, bare så det er sagt), samt får du en god BluRayspiller med på kjøpet.

Som et annet alternativ, kan jeg tipse om det siste her i huset hva gjelder spilling. Det er en iPad2 (masse spill til denne) kombinert med trådløs oppkobling til AppleTV2 videre til flatskjerm. AppleTV er også da et flott mediasenter koblet opp til TV'n :knegg .... og gi jentene, og deg selv litt erfaring med nettbrett....det tror jeg i tillegg vil være fornuftig...for fremtiden :thumleft

Men.....skjønner at det er et mer "normalt" spillkonsoll du/dere er ute etter, så da er ihvertfall min anbefaling klar: PS3 :thumleft

...uannsett, dere kommer til å få masse moro, sammen og hver for dere \:D/

Lykke til med valget :-)

Bilde

FroD

Legg inn av FroD »

OK, første steg unnagjort, Det ble Wii til jentene. etter julen blir det ps3 eller 360 til pappa'en. finns ikke noe bilspill av betydning til Wii samt at prinsesene har hintet om veninner etc. hvor de spiller i timevis.

Takk for tips ang de to andre konsollene, her er det jo et kjempeutvalg av spill å velge i.
Har erfart need for speed-en eller annen ps2 utgave, enn så lenge.
FroD BMW F650 '99

K.Aukrust

Brukeravatar
bm
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Her i heimen har vi X antall PC'er, en Xbox, Xbox360 og Wii. Bruken er slik: jeg får det til å fungere................. De andre bruker det :=D>

Mor bruker Wii til trim, jenten spiller "klassikere" på Xbox mens poden spiller på to Pc'er samtidig som han bruker 360'en online.

Selv om 360'en ikke lar seg modde slikgamle Xbox kunne er det nok 360'en som er favoritten :thumleft
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Her hjemme har vi utallige PC'er og laptops. PS3 og just nå en nyinnskaffet Wii.
Wii'en var mest tilregnet ungene for å aktivisere dem mens de spiller. Dog, PS3'n holder junior i rimelig god mosjon der han hopper, spretter og står på hodet mens han løper igjennom Spyro og lignene..

Fruen er "sykemeldt" fra PS3 spilling, etter at vi spilte Sould Calibour IV i 1.5time, som resulterte i at hun fikk en DIGER vannblemme på tommelen.
Jeg fikk ikke nok, og oppfordret lillesøstra hennes (som er hybelkanin hos oss) til å fortsette... Nye 1.5 time, og hun også hadde vannblemme på tommelen.. :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Irongirl
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2

Legg inn av Irongirl »

Kan kalle meg selv en liten spillenerd og her går det bare i xbox 360 :thumleft
Veldig fint med den er at du som forelder kan gå inn og sette på aldersgrenser for når jentene dine skal spille. Sånn jeg har forstått det, hehe... Du setter en aldersgrense for hvilken spill som virker når de skal spille med ett passord. Vil du senere spille ett spill med 18+ aldersgrense da for eksempel, bare slår du det av med passordet ditt. Har ikke satt meg helt inn i det family control greiene selv men....

Kinect er også ett stort pluss om du skaffer deg xbox. Fikk det nå til jul og har hatt en del timer foran den allerede :punch Syns det var noe helt annet enn å stå med to kontroller bare som du gjør med wii. Med den må du virkelig bruke hele kroppen :doh
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

PC - Eller Parental Control har man på alle game consoles, og de fungerer omtrentlig slik du nevnte IronGirl :)

Hjemme har vi PS3, PC og Wii som ungene kan utfolde seg på. Vet sannelig ikke hva som blir mest brukt, muligens Wii'en.

Bruker ikke Parental Control funksjonen. Guttungen vet hva han får lov til og er utrolig nok lydig på dette :) I tillegg er han mer eller mindre avhengig av en voksen for å skru på alt som trengs.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Irongirl
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2

Legg inn av Irongirl »

Crinos skrev:PC - Eller Parental Control har man på alle game consoles, og de fungerer omtrentlig slik du nevnte IronGirl :)

Hjemme har vi PS3, PC og Wii som ungene kan utfolde seg på. Vet sannelig ikke hva som blir mest brukt, muligens Wii'en.

Bruker ikke Parental Control funksjonen. Guttungen vet hva han får lov til og er utrolig nok lydig på dette :) I tillegg er han mer eller mindre avhengig av en voksen for å skru på alt som trengs.
Ja, de fleste ting har vel egentlig det nå :-)
Hehehehe, nesten som en liten pc bare med det vettu :knegg hundre og atten forskjelllige fjernkontroller å trykke på for å få fram riktig kanal til riktig ting
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Svar