Donasjonstråden.

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Godtvoksen

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Godtvoksen »

tagesk skrev:
(men det er kanskje en (helt) annen tråd?)

[TaSK]
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t= ... 193#p99193

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Intruder »

Hvis en MC-side bestående av stort sett oppegående velfødde mennesker skulle kunne få økonomisk støtte fra ulike instanser
for å drive,ville det etter min mening vært rett og slett helt koko... *mas
Men jeg har erfart at det i østlandsområdet finnes ihvertfall et telefonsalgselskap som fikk inn 30 millioner til fattige barn,og 29
av disse ble visst borte underveis...til drift av selskapet..Så det er så ymse innen bransjen..
Det er ikke felt noen dom i denne saken,jeg har ikke nevnt navn eller noe,bare referert til oppslag i pressen :mk
Men som landsmoder Gro sa," jeg kjenner lusa på gangen... :roll
Mitt bidrag er i kjømda... :notworthy:
Og " det er så ymse innen bransjen " er IKKE et hint om at her på MCsiden kryr det av kjeltringer. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Snikkeren »

Det jeg synes folk bør tenke på, er hvor mye penger som er lagt ned i MCsiden den tid MCsiden har vært i drift. Og det uten at medlemmene har blitt spurt om å bidra til noe som helst.
Donasjonsordningen ble jo ikke innført før det faktisk var etterspørsel etter det blandt medlemmene av MCsiden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av ojda »

Det kan da ikke være så fordømra vanskelig!
Hvis tilliten til styret er der, kan hundrelappen forlate lommeboka.
Skulle den ikke være tilstede, eller misnøyen med manglende regnskap
være for stor er det da bare å beholde hundrelappen. Det er opp til hver og en.
Ideen med det hele var jo å ha en liten kasse som kunne brukes til en og annen
hyggelig happening ila året, samt at de som driver dette forumet skulle ha
så de slapp å bruke av egen lomme til løpende utgifter som noen hittil har gjort.
Stå på, og husk at flertallet synes det er greit som det er!!
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Intruder »

Selvsagt skal vi alle bidra,noe regnskap trengs ikke,og jeg er sjeleglad så lenge vi slipper reklamemaset her!! :thumleft :skriver
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av frodef »

tagesk skrev:
Godtvoksen skrev: Bilde
Gulp - den logoen synes jeg var litt for luftig.
For å si det slik.
Kan jeg foreslå en sykkel som ikke promper?
Jeg mistenker nå at du bare vil reservere denne logoen til eget bruk... "MC da Kulø"?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av ArcticTiger »

Det ble jo en hel diskusjon det her :scratch , helt unødvendig syns nå jeg.

Mcsiden blir jo drevet på privat initiativ fra enkeltpersoner, det er ingen forening eller organisasjon, ingen vedtekter, ingen rettigheter og plikter for den enkelte.
Penga vi evt. velger å betale inn er en Donasjon, altså en Gave til de som driver dette nettstedet. Folk kan gi hvor mye/lite de ønsker, og det er ikke noe krav om at vi gir noe for å få delta på siden.
Det blir som med andre gaver, du kan ikke regne med å få den eller noe tilbake. Og du gir ikke mer enn du er komfortabel med å eventuelt kunne "tape".
Men så lenge AJ holder Mcsiden oppegående, og vi får utfolde oss her, og treffer nye venner på nettet og "live", så ser jeg på det som at det er jo vi, brukerne, som virkelig får en Gave :D :thumleft

Annerledes hadde det vært om vi var en forening/organisasjon som krevde en nærmere fastsatt medlemsavgift for å få være medlem, og som ga medlemmene visse rettigheter og plikter. Da kan jeg forstå ønsket on regnskap og innsyn.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Geir »

ArcticTiger skrev:Det ble jo en hel diskusjon det her :scratch , helt unødvendig syns nå jeg.

Mcsiden blir jo drevet på privat initiativ fra enkeltpersoner, det er ingen forening eller organisasjon, ingen vedtekter, ingen rettigheter og plikter for den enkelte.
Penga vi evt. velger å betale inn er en Donasjon, altså en Gave til de som driver dette nettstedet. Folk kan gi hvor mye/lite de ønsker, og det er ikke noe krav om at vi gir noe for å få delta på siden.
Det blir som med andre gaver, du kan ikke regne med å få den eller noe tilbake. Og du gir ikke mer enn du er komfortabel med å eventuelt kunne "tape".
Men så lenge AJ holder Mcsiden oppegående, og vi får utfolde oss her, og treffer nye venner på nettet og "live", så ser jeg på det som at det er jo vi, brukerne, som virkelig får en Gave :D :thumleft

Annerledes hadde det vært om vi var en forening/organisasjon som krevde en nærmere fastsatt medlemsavgift for å få være medlem, og som ga medlemmene visse rettigheter og plikter. Da kan jeg forstå ønsket on regnskap og innsyn.
Bedre kan det ikke sies! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Crinos »

ArcticTiger skrev:Det ble jo en hel diskusjon det her :scratch , helt unødvendig syns nå jeg.

Mcsiden blir jo drevet på privat initiativ fra enkeltpersoner, det er ingen forening eller organisasjon, ingen vedtekter, ingen rettigheter og plikter for den enkelte.
Penga vi evt. velger å betale inn er en Donasjon, altså en Gave til de som driver dette nettstedet. Folk kan gi hvor mye/lite de ønsker, og det er ikke noe krav om at vi gir noe for å få delta på siden.
Det blir som med andre gaver, du kan ikke regne med å få den eller noe tilbake. Og du gir ikke mer enn du er komfortabel med å eventuelt kunne "tape".
Men så lenge AJ holder Mcsiden oppegående, og vi får utfolde oss her, og treffer nye venner på nettet og "live", så ser jeg på det som at det er jo vi, brukerne, som virkelig får en Gave :D :thumleft

Annerledes hadde det vært om vi var en forening/organisasjon som krevde en nærmere fastsatt medlemsavgift for å få være medlem, og som ga medlemmene visse rettigheter og plikter. Da kan jeg forstå ønsket on regnskap og innsyn.
Jeg har holdt meg litt taus her av ymse grunner.
Men må si at dette var veldig pent og bra skrevet! Tusen takk! :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av tagesk »

frodef skrev: Jeg mistenker nå at du bare vil reservere denne logoen til eget bruk... "MC da Kulø"?
:lol

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Duville »

ArcticTiger skrev:Det ble jo en hel diskusjon det her :scratch , helt unødvendig syns nå jeg.

Mcsiden blir jo drevet på privat initiativ fra enkeltpersoner, det er ingen forening eller organisasjon, ingen vedtekter, ingen rettigheter og plikter for den enkelte.
-----
Annerledes hadde det vært om vi var en forening/organisasjon som krevde en nærmere fastsatt medlemsavgift for å få være medlem, og som ga medlemmene visse rettigheter og plikter. Da kan jeg forstå ønsket on regnskap og innsyn.
Synes det du skriver er greit nok --
- MEN det er jo ingen diskusjon for eller i mot bidrag og støtte... det virker mer som om en del har et utpreget markeringsbehov...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Banditmannen »

Duville skrev:det virker mer som om en del har et utpreget markeringsbehov...
Og nå fikk jo du markert at du syns det... :mk

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av ArcticTiger »

Banditmannen skrev:
Duville skrev:det virker mer som om en del har et utpreget markeringsbehov...
Og nå fikk jo du markert at du syns det... :mk
Vintern er jo seig å komme seg igjennom :8-[ , PMS-en herjer villt og uhemmet i kropp og sjel, man sitter i mørkeret og fantaserer om glade dager på svingete veier.....
:thumleft Da er det jammen meg godt med litt Oppmerksomhet :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av AJ »

evike skrev:Tar meg den frihet å svare, rett og slett fordi jeg vet svaret:

Grasrotandeler kan tildeles foreninger registrert i Brønnøysund. MC-siden har ikke org.nr. eller registrering som forening, såvidt meg bekjent.
For å ta dette som evike nevner, synes jeg det er greit å vise til disse to dokumentene - se linkene nedenfor - som gir retningslinjer for registrering i såvel Frivillighetsregisteret som Norsk Tippings Grasrotandel.
Ser man gjennom disse finner man rimelig raskt ut at MCsiden.no faller uten, selv om jeg mener vi kan kjenne oss delvis igjen i noen av punktene...:

http://www.brreg.no/frivillighet/kategorier.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.brreg.no/frivillighet/grasrotandelen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Så på bakgrunn av disse dokumentene og slik jeg tolker innholdet i dem i forhold til MCsiden.no, har jeg ikke sett noen hensikt i registrering i Frivillighetsregisteret med tanke på Grasrotandel-søknad.
Mer å lese her: http://www.brreg.no/frivillighet/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvordan donere penger til driften av MC siden.no?

Legg inn av Duville »

Banditmannen skrev:
Duville skrev:det virker mer som om en del har et utpreget markeringsbehov...
Og nå fikk jo du markert at du syns det... :mk
Og du er nettopp en av dem jeg viser til med min kommentar.

Svar