Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Ja, det er hos Siemens, må ha påfyll av kunnskap rundt Siemens-utstyr.
BoosterPlug'en ramla nedi postkassa idag. Så da heiv jeg av venstre kåpe og monterte den(kåpedemontering på en side tar rundt 10 minutter om man tar det lugnt). Jeg må jo si at jeg ikke forventet stort. Etter å ha fyra opp første gang og kjørt en tur rundt huset så var jeg litt skuffa. Reiste så ut med en kamerat til Grava mm. Skal si det er forskjell ja!! Helt annen sykkel å kjøre, nå drar den uten å klage i alle gir på alle turtall over 1000rpm. Mindre vibrasjon på visse turtallsområder(har kjent det såvidt i fotpinnene før). I tillegg har jeg en stund nå følt at sykkelen er litt treig i frasparket, særlig fra mellomregisteret og opp mot 5krpm. Nå derimot er den med, med en gang man vrir på håndtaket. Tomgang er mye roligere, jevn kjøring i sving har blitt en lek..
Vel benyttede kroner med andre ord! En helt annen sykkel, finnes ikke sliten i gasshånda idag, har slitt med det hele veien at jeg trøtner litt i gasshånda fordi jeg må være så forsiktig når man kobler ut og inn gass.. Nå var jeg helt slapp i hele kroppen når man kjørte..
BoosterPlug'en ramla nedi postkassa idag. Så da heiv jeg av venstre kåpe og monterte den(kåpedemontering på en side tar rundt 10 minutter om man tar det lugnt). Jeg må jo si at jeg ikke forventet stort. Etter å ha fyra opp første gang og kjørt en tur rundt huset så var jeg litt skuffa. Reiste så ut med en kamerat til Grava mm. Skal si det er forskjell ja!! Helt annen sykkel å kjøre, nå drar den uten å klage i alle gir på alle turtall over 1000rpm. Mindre vibrasjon på visse turtallsområder(har kjent det såvidt i fotpinnene før). I tillegg har jeg en stund nå følt at sykkelen er litt treig i frasparket, særlig fra mellomregisteret og opp mot 5krpm. Nå derimot er den med, med en gang man vrir på håndtaket. Tomgang er mye roligere, jevn kjøring i sving har blitt en lek..
Vel benyttede kroner med andre ord! En helt annen sykkel, finnes ikke sliten i gasshånda idag, har slitt med det hele veien at jeg trøtner litt i gasshånda fordi jeg må være så forsiktig når man kobler ut og inn gass.. Nå var jeg helt slapp i hele kroppen når man kjørte..
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Så bra!
Er lastvekselreaksjonene også redusert?
Altså overgangen fra stengt til åpne spjell.
Er lastvekselreaksjonene også redusert?
Altså overgangen fra stengt til åpne spjell.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
På høyt turtall, så er det jo der, men langt ifra så "rå" som tidligere!
Høsten har kommet og temp ute kryper under 10 grader om morgenen, så da måtte en diger vindskjerm til! I nedre posisjon ser jeg greit over den. Vipper jeg den opp, da var man rett over hjelmen. Begge deler er helt topp med tanke på vind og ikke minst støy.. Kjørte en tur uten ørepropper på motorveien og i 140 så var det....stillhet. Hørte girkassa.....!
Høsten har kommet og temp ute kryper under 10 grader om morgenen, så da måtte en diger vindskjerm til! I nedre posisjon ser jeg greit over den. Vipper jeg den opp, da var man rett over hjelmen. Begge deler er helt topp med tanke på vind og ikke minst støy.. Kjørte en tur uten ørepropper på motorveien og i 140 så var det....stillhet. Hørte girkassa.....!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Kanskje det er mulig, på en grei måte, å få på litt dusj ved "stengte" spjell.
Ligger nok en fuel cut gjemt ett sted i ECU.
Hvis du får til det, er min teori at den vil bli betydelig smootere i lastvekselreaksjon, særlig på høyt turtall. Jeg vil tro at en slik, (har ikke satt meg helt inn i greia), kan finne den fuel cutten, og manipulere den, og hele turtall/spjeldåpningsområdet.
http://www.rexxer.com
Ligger nok en fuel cut gjemt ett sted i ECU.
Hvis du får til det, er min teori at den vil bli betydelig smootere i lastvekselreaksjon, særlig på høyt turtall. Jeg vil tro at en slik, (har ikke satt meg helt inn i greia), kan finne den fuel cutten, og manipulere den, og hele turtall/spjeldåpningsområdet.
http://www.rexxer.com
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Flott vær idag, så ble en tur nedom Oslo sentrum, kjente på kroppen at man ikke skulle legge ut på langtur idag, så det må man bare respektere
Lunket derfor pent og pyntelig ned til Sentrum, satt meg i sola med en kopp kaffe for så å kjøre ned på Akershus for å nyte solsteika!

Lunket derfor pent og pyntelig ned til Sentrum, satt meg i sola med en kopp kaffe for så å kjøre ned på Akershus for å nyte solsteika!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Det går mot sesongslutt, men jeg stanser ikke kjøringen av den grunn. Den nye vindskjermen gjør det akseptabelt å sette avsted i 5 grader og yr om morgenen med bare t-skjorta under jakka. Videre kjøres det en del ila. en arbeidsdag. Mandag-Onsdag ble det kjørt nærere 40 mil rundtom i Oslo, noe som er ganske høyt, men med tanke på hvor mye jeg får gjort på jobb så sier det seg selv at motorsykkel er et effektivt fremkomstmiddel!
Nye deler har blitt bestilt og mottatt. Dette går på simringer til dempere forran, den dagen det blir et problem så har jeg delene. Hjullager forran, dette skiftes ved dekkskifte. Bremseklosser forran.. Det er straks på jernet etter hva jeg hører og ser på skiva, bremsene har i tillegg blitt en del dårligere siste uka. Videre fikk jeg ny holkegummi til den nette sum av 350kr tilsammen fra BMW. Leter man lenge nok i delefilmen til BMW så finner man. Mc Oslo skal ha flere tusen for holkene(er etter hva jeg husker 2400,- pr. side), da de selv mener at gummien ikke kan skaffes løst
Dekk har muligens blitt et problem nå mot sesongslutt, mitt Michelin Pilot Road 3 framdekk er nå så og si nedslitt. Til venstre for midten er det muligens en halv millimeter å spore av mønster(med andre ord ikke lovlig). Det er ikke bra.. Har skvist ut 13 000km på det dekket på egenhånd, mulig forrige eier har kjørt rundt 3000km på det selv. Har snakket med en annen K1200RS eier som forøvrig har kjørt 140 000km med sin sykkel på egenhånd, som sier at det gjerne går rundt 2,5 framdekk på et bakdekk. Hva det skyldes er ikke godt å si, men sykkelen er nok en del tyngre forran enn bak. Merker i tillegg i nedlegg at det kan være lett å bli overrasket når man brekker den ned i høyre sving. I det man kommer over "kneika" så blir den litt vel overstyrt!
Offisielt den siste samlingen på grava i går og stakk innom en tur. Mye moro å se på, ble også en tur til Karl Johans gate senere. Kjente selv at jeg heller hadde ønske om å legge ut på en landevei i går, men det var ikke stemning for det blant kameratene
Må også si at jeg har blitt teknisk bedre på svingkjøring når det gjelder denne sykkelen, subber så og si aldri lenger og kan kjøre jevnere og bedre med å bruke kroppen litt mer
På vei inn fra hjulet mot grava igår så kom jeg bak en sykkel jeg en gang vurderte fordi den er både sprek og billig(GSX1100EF), samt tidligere bekjentskaper. I ettertid ser jeg at det er en sykkel som kan være vanskelig, for der 1100EF'n skalv gjennom den første svingkombinasjonen i litt høy fart hadde jeg det helt fint der bak
BMWn er en stor og tung sykkel, men du verden og den kan sno seg rundt
Ingen bilder av interesse dessverre, blir lite fotografering når jeg er ute og farter..
Nå er det neste på planen å skifte olje og filter, samt bremseklosser. Så kjøre til det snør. Så skal sykkelen plukkes ned godt nok til å detalj-vaske den før den stues bort i oppvarmet garasje.](./images/smilies/grrr.gif)
Nye deler har blitt bestilt og mottatt. Dette går på simringer til dempere forran, den dagen det blir et problem så har jeg delene. Hjullager forran, dette skiftes ved dekkskifte. Bremseklosser forran.. Det er straks på jernet etter hva jeg hører og ser på skiva, bremsene har i tillegg blitt en del dårligere siste uka. Videre fikk jeg ny holkegummi til den nette sum av 350kr tilsammen fra BMW. Leter man lenge nok i delefilmen til BMW så finner man. Mc Oslo skal ha flere tusen for holkene(er etter hva jeg husker 2400,- pr. side), da de selv mener at gummien ikke kan skaffes løst

Dekk har muligens blitt et problem nå mot sesongslutt, mitt Michelin Pilot Road 3 framdekk er nå så og si nedslitt. Til venstre for midten er det muligens en halv millimeter å spore av mønster(med andre ord ikke lovlig). Det er ikke bra.. Har skvist ut 13 000km på det dekket på egenhånd, mulig forrige eier har kjørt rundt 3000km på det selv. Har snakket med en annen K1200RS eier som forøvrig har kjørt 140 000km med sin sykkel på egenhånd, som sier at det gjerne går rundt 2,5 framdekk på et bakdekk. Hva det skyldes er ikke godt å si, men sykkelen er nok en del tyngre forran enn bak. Merker i tillegg i nedlegg at det kan være lett å bli overrasket når man brekker den ned i høyre sving. I det man kommer over "kneika" så blir den litt vel overstyrt!

Offisielt den siste samlingen på grava i går og stakk innom en tur. Mye moro å se på, ble også en tur til Karl Johans gate senere. Kjente selv at jeg heller hadde ønske om å legge ut på en landevei i går, men det var ikke stemning for det blant kameratene

Må også si at jeg har blitt teknisk bedre på svingkjøring når det gjelder denne sykkelen, subber så og si aldri lenger og kan kjøre jevnere og bedre med å bruke kroppen litt mer

På vei inn fra hjulet mot grava igår så kom jeg bak en sykkel jeg en gang vurderte fordi den er både sprek og billig(GSX1100EF), samt tidligere bekjentskaper. I ettertid ser jeg at det er en sykkel som kan være vanskelig, for der 1100EF'n skalv gjennom den første svingkombinasjonen i litt høy fart hadde jeg det helt fint der bak


Ingen bilder av interesse dessverre, blir lite fotografering når jeg er ute og farter..

Nå er det neste på planen å skifte olje og filter, samt bremseklosser. Så kjøre til det snør. Så skal sykkelen plukkes ned godt nok til å detalj-vaske den før den stues bort i oppvarmet garasje.
](./images/smilies/grrr.gif)
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Med nye dekk,forsvinner den kneika. Som natt og dag!
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Heftig punktering idag, en kjempeskrue rett inn i bakdekket med et brak. Det eksploderte faktisk.
Plugget det med TIP TOP BMW Motorrad pluggesettet. Står makshastighet og antall kilometer på esken, men nå får det bare holde ut sesongen tenker nå jeg
Plugget det med TIP TOP BMW Motorrad pluggesettet. Står makshastighet og antall kilometer på esken, men nå får det bare holde ut sesongen tenker nå jeg

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Fikk på GT-breddere på kåpa.. Det hjalp mye for fartsvind på henda.. Ble litt greiere å kjøre i minusgrader nå.
Klarte kunstykket å kvele motoren uten å høre det(ørepropper) på selveste Tyrigrava idag på vei ut utkjøringa. Det resulterte i en aldri så liten stillevelt
Forrige eier velta den før meg, så tar ikke det så tungt akkurat da kåpa skulle lakkeres i utgangspunktet. 

Klarte kunstykket å kvele motoren uten å høre det(ørepropper) på selveste Tyrigrava idag på vei ut utkjøringa. Det resulterte i en aldri så liten stillevelt




- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Nei, har ikke kjøpt nytt framdekk enda. Ikke bakdekk heller. Kjørt godt og vel 80 mil med plugg midt i slitebanen på det bak.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Hmmmm....dersom du mister veigrepet, blir der du sparer på å kjøre dekka helt ned, uvesentlig....
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
La du den flat? :-P Vanskeligt å løfte den etterpå?FredrikE24 skrev:Fikk på GT-breddere på kåpa.. Det hjalp mye for fartsvind på henda.. Ble litt greiere å kjøre i minusgrader nå.
Klarte kunstykket å kvele motoren uten å høre det(ørepropper) på selveste Tyrigrava idag på vei ut utkjøringa. Det resulterte i en aldri så liten stillevelt![]()
Forrige eier velta den før meg, så tar ikke det så tungt akkurat da kåpa skulle lakkeres i utgangspunktet.
Kun kåpa så fikk seg litt?

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Jeg skjønte at jeg var på vei til å tippe, og fikk beinet ut og prøvde å få den opp igjen, men fy flate så tung den er, så la den pent nedpå. Når fothvilern går i asfalten, så tipper sykkelen over og legger seg med "toppen" pekende nedi asfalten. Så er litt å løfte før hjula når bakken, og derfra er det ekstra tungt. Samme sted som forrige eier fikk skramme, fikk jeg litt oppå der igjen, så ingen big deal for min del. To mann ilte til og med 20kg ekstra i tanken var det visst ikke bare bare å få den opp. Jeg løfta alt jeg makta og det så ut som de to andre synes det var skrekkelig tungt
Har hatt sykkelen på vekta med full tank tidligere og vi snakker 305kg. Når jeg tøffer rundt i byen hver dag så har jeg nok 20kg i hver koffert og vertkøyveske på drøyt 15kg oppå salen bak.

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Måtte ha fra hverandre lykta idag. Dårlig kontakt på nærlyset. Dårlig kontakt i en kabelsko, der hadde det vært skrekkelig varmt. Lodda på en ny. Bedre enn nytt 

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Ja, har jo snakket en stund om dekkslitasjen, nå måtte jeg bare gjøre noe med det da korden er på vei ut på framdekket, så kan man vel si at det er bytteklart! Bakdekket er ekstremt flatt på midten og ganske uhyggelig å svinge med. Jeg har kjørt nesten 250 mil med et plugget bakdekk også, selv om repsettet sa man skulle kjøre maks 60km/h og 40km
Svingte innom MCOslo og fikk noen flotte Metzeler dekk til nesten halv pris. Normalprisen på bakdekket var 2600kr( i følge selger)..
Ved nærere undersøkelser stemmer ikke det helt, men ok
Fikk noen fine kommentarer da jeg bandt dekkene bakpå sykkern og fartet hjemover i hard rushtrafikk,


Svingte innom MCOslo og fikk noen flotte Metzeler dekk til nesten halv pris. Normalprisen på bakdekket var 2600kr( i følge selger)..
Ved nærere undersøkelser stemmer ikke det helt, men ok

Fikk noen fine kommentarer da jeg bandt dekkene bakpå sykkern og fartet hjemover i hard rushtrafikk,

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Nytt hjullager og dekk forran idag. Trenger kun nevene og en skrustikke og noen strips, så er resten enkelt!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Plugg sett fra innsiden av bakdekket
Brøyt av bakdekket lett som en plett med noen få strips :)
Brøyt av bakdekket lett som en plett med noen få strips :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Noen knep for å skifte hjul i garasjen
- Skrustikke
- Store strips
- Ventilverktøy
- Glidemiddel(vannbasert) eller VVS-spray.
Tapp dekket for luft ved å skru ut innmaten i ventilen. Kjør noe hundre meter på flatt dekk, da slipper det lettere fra felgen.
Demonter og klem sammen dekket med stikka hele veien rundt for å løsne dekket fra felgen på begge sider! Slipper det ikke så bryt litt sideveis.
Når det har løsna trer du inn strips med passe avstand mellom hver hele veien rundt. Klem sammen og stram strips.
Ha på glidemiddel om nødvendig, men nå kan man trekket dekket rett av felgen.
Ta nytt dekk og strips dette sammen, ha på glidemiddel og sett det på felgen. Klipp strips og fyll luft(mye!), pass på at dekket setter seg rett på felgen med et smell eller fire.
Balanser opp felgen med Biltemas "vippe", sjekk Youtube om fremgangsmåte, men dette er enkelt. Bruk opp igjen gamle vekter, men du må muligens ha noen ekstra i bakhånd.
- Skrustikke
- Store strips
- Ventilverktøy
- Glidemiddel(vannbasert) eller VVS-spray.
Tapp dekket for luft ved å skru ut innmaten i ventilen. Kjør noe hundre meter på flatt dekk, da slipper det lettere fra felgen.
Demonter og klem sammen dekket med stikka hele veien rundt for å løsne dekket fra felgen på begge sider! Slipper det ikke så bryt litt sideveis.
Når det har løsna trer du inn strips med passe avstand mellom hver hele veien rundt. Klem sammen og stram strips.
Ha på glidemiddel om nødvendig, men nå kan man trekket dekket rett av felgen.
Ta nytt dekk og strips dette sammen, ha på glidemiddel og sett det på felgen. Klipp strips og fyll luft(mye!), pass på at dekket setter seg rett på felgen med et smell eller fire.
Balanser opp felgen med Biltemas "vippe", sjekk Youtube om fremgangsmåte, men dette er enkelt. Bruk opp igjen gamle vekter, men du må muligens ha noen ekstra i bakhånd.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Prøvekjørt på nye Metzeler Roadtec Z8. Knallgode dekk i forhold til Michelin Pilot Road 3. største forskjellen er måten sykkelen er å svinge med, og ikke minst dekkstøy! Festet er meget godt både når det er varmt og kaldt.
Har kjørt langt på Michelin, og de var kjørt rundt 2-3kkm på da jeg kjøpte sykkelen. Føler Metzeler passer sykkelen bedre, prøvekjørte K1300GT med samme dekk tidligere og syntes den var vannvittig lettkjørt i sving. Nå har min K1200RS blitt meget lik denne.. Utrolig gøy :)
Har kjørt langt på Michelin, og de var kjørt rundt 2-3kkm på da jeg kjøpte sykkelen. Føler Metzeler passer sykkelen bedre, prøvekjørte K1300GT med samme dekk tidligere og syntes den var vannvittig lettkjørt i sving. Nå har min K1200RS blitt meget lik denne.. Utrolig gøy :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Måtte bråsvinge innom delepushern i Oslo for å handle bremseklosser bak da jeg brått kjente jern mot jern langt inni ryggmargen ved litt hard brems!
Bildene sier vel sitt. De klossene hadde gjort sitt
Jeg har fremdeles ikke helt vendt meg på tanken at sykkelen bremser bak uten at jeg tenker stort over det
Hjul ble løsnet og skjøvet litt til side, spennstiftene ble drevet ut med dor, så var det inn med nytt etter et beskjedent lag kobberfett bak. Deretter ble boltene tightet med et moment på 25Nm.. ikke skrekkelig mye vil jeg nå si, men boka sier så
Hjulboltene ble så tightet til først 50Nm, så etterdratt med 105Nm.

Bildene sier vel sitt. De klossene hadde gjort sitt

Jeg har fremdeles ikke helt vendt meg på tanken at sykkelen bremser bak uten at jeg tenker stort over det

Hjul ble løsnet og skjøvet litt til side, spennstiftene ble drevet ut med dor, så var det inn med nytt etter et beskjedent lag kobberfett bak. Deretter ble boltene tightet med et moment på 25Nm.. ikke skrekkelig mye vil jeg nå si, men boka sier så

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Jeg skulle vel vært mye flinkere til å legge ut bilder og litt slikt når jeg styrer på med mitt.. Har altfor lett med å bare sette i gang med ting, blir mye ferdigbilder dog 

- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo