Hei
Lenge siden jeg har skrevet noe her inne. Er ofte innom å leser, men har ikke vært så aktiv. Man får skjerpe seg
Det er et par år siden "Funduroen" ble solgt. Jeg kjøpte den i verre stand en jeg solgte den, så gikk akkurat i 0 sånn sett. Det er alltid deilig!

Jeg handlet ikke MC når den var solgt, men en ATV med skjær. Nytt hus, nye muligheter for leketøy. Med en brønn noen 100 meter oppi lia og 400 meter ned til veien med søppeldunkene, var en "4hjuling" det perfekte.
IMG_0540.JPEG
Etter 2 år har jeg funnet ut at jeg ikke trenger den..Dunkene kjører jeg med bilen, brønnen kan jeg gå til, og neste vinter må jeg ha fres uansett. Det blir problemer når snøen og brøytekantene fryser. Da får jeg ikke kasta snøen langt nok. Dessuten er det kronglete rundt huset med skjær og dårlig svingradius
Planen var også å ta lange dagsturer og helgeturer. Det ble 1 tur til Åndalsnes i fjor (15 mil t/r)

Det rister, bråker, sporer og er masete..Den gjør 110kmt pga ABS, men de er ikke lagd for mer en 60.. maks 70-80..En unnamanøver i de hastighetene er ikke forenlig med liv..Det tenkte jeg på flere ganger. Ikke er den leketøy for unger å kjerring heller, pga tyngde og veltefaren. Jeg har kjørt mye MX og 3 hjuling som aktiv ungdom, men det var på baner..Da føles det MYE tryggere.
IMG_0564.JPEG
Sjekket Finn.no og fant ut jeg kom til å tjene en god slant på å selge den. De holder seg godt i pris og jeg hadde nedbetalt en del på lånet. En hyggelig mann fra Kr.sund ville ha den. Han hadde også fått blodpris på transport, så tilbydde meg å frakte for halve prisen

Det syns han var fint og salget var gjort

Han ønsket ATV`n satt av hos BRP i Elnesvågen for oppgraderinger og nye hjul. Skjæret og boks levert på hjemmeadresse.
IMG_0631.JPEG
Det beste med hele greia er at fyren jeg solgte til er gamle skolen. Folkeskikk og sunn fornuft finnes heldigvis blant enkelte fortsatt. Etter 5 min prat føltes det helt greit å ordne salgsmeldinga på mobilen, snakke litt om været og den forferdelige snøen mens han logger inn i nettbanken og overfører. Pengene kommer ikke med en gang sa han.."du vil vel ikke gi fra deg før penger er på konto?" Joda svarte jeg..Har ikke mista trua på folk helt enda :) Dagen etter kom pengene inn, rundet opp til nærmeste 1000kr.(nesten 400kr mer en avtalt). Disse finnes det ikke mange av..
Det er alltid vemodig å selge et kjøretøy..Selv om jeg var bestemt og følte det hadde vært lett, var det litt trist. På vei hjem begynte allerede søket etter MC på ferga over til Molde

Så får man se hva det blir til slutt

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.