[ABET] Striple RS! - Logg
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Skulle ta en liten lesepause ute på sykkel nå og så at kjøvevæske nivået var forsvunnet under minimums merket.
Har visst (og vært i kontakt med forhandler) om at det lå på minimum da jeg hentet sykkelen. Lokket til kjøletanken har utrolig dårlig design, det kræsjer med røret så en liten kant av gummilokket vil alltid være løftet. Har en mistanke om at noe væske kan ha fordampet ut her?
Så nå har jeg bladd i boka, funnet ut hva slags kjølevæske de putter på sykkelen (HD4X HOAT) og at den er lykke til å få tak i på kort varsel. Prøvd få kontakt med forhandler hva jeg trygt kan putte på sykkelen nå, men ser ut til at det ikke blir særlig kjøring idag siden jeg ikke har noen mulighet for å få kjøpt noe som helst :/
Kjølevæsken er grønn, og jeg ser man kan putte på destillert(kokt?) vann i nødstilfeller, samt jeg regner med biltema feks har noe jeg kan bruke, men med kliss ny sykkel, som også er min første vannavkjølte, tar jeg ingen sjangser... god "start" på dagen :/
Har visst (og vært i kontakt med forhandler) om at det lå på minimum da jeg hentet sykkelen. Lokket til kjøletanken har utrolig dårlig design, det kræsjer med røret så en liten kant av gummilokket vil alltid være løftet. Har en mistanke om at noe væske kan ha fordampet ut her?
Så nå har jeg bladd i boka, funnet ut hva slags kjølevæske de putter på sykkelen (HD4X HOAT) og at den er lykke til å få tak i på kort varsel. Prøvd få kontakt med forhandler hva jeg trygt kan putte på sykkelen nå, men ser ut til at det ikke blir særlig kjøring idag siden jeg ikke har noen mulighet for å få kjøpt noe som helst :/
Kjølevæsken er grønn, og jeg ser man kan putte på destillert(kokt?) vann i nødstilfeller, samt jeg regner med biltema feks har noe jeg kan bruke, men med kliss ny sykkel, som også er min første vannavkjølte, tar jeg ingen sjangser... god "start" på dagen :/
Braaaaaap
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Engelskmennene har ikke helt gitt seg neiAlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 13:41 Skulle ta en liten lesepause ute på sykkel nå og så at kjøvevæske nivået var forsvunnet under minimums merket.
Har visst (og vært i kontakt med forhandler) om at det lå på minimum da jeg hentet sykkelen. Lokket til kjøletanken har utrolig dårlig design, det kræsjer med røret så en liten kant av gummilokket vil alltid være løftet. Har en mistanke om at noe væske kan ha fordampet ut her?
Så nå har jeg bladd i boka, funnet ut hva slags kjølevæske de putter på sykkelen (HD4X HOAT) og at den er lykke til å få tak i på kort varsel. Prøvd få kontakt med forhandler hva jeg trygt kan putte på sykkelen nå, men ser ut til at det ikke blir særlig kjøring idag siden jeg ikke har noen mulighet for å få kjøpt noe som helst :/
Kjølevæsken er grønn, og jeg ser man kan putte på destillert(kokt?) vann i nødstilfeller, samt jeg regner med biltema feks har noe jeg kan bruke, men med kliss ny sykkel, som også er min første vannavkjølte, tar jeg ingen sjangser... god "start" på dagen :/

Du kan kjøre på med vanlig vann ,men det beskytter ikke veldig godt mot rust i kjølesystemet. Beste er destillert vann eller såklart blandet kjølevæske. Mulig de har destillert vann på bensinstasjoner eller på biltema. Står man 100mil unna nærmeste biltema, så er vanlig vann millioner ganger bedre enn ingen væske.
Jeg har kjørt veldig mange mil med bil der hvor jeg bare har fyllt vanlig vann og det har gått veldig bra det på 20 år gamle motorer.
Du kan jo også få forhandler til å gjennomgå sykkelen for å sjekke om dette har gått utover motor. Det burde jo kunne gå på garanti.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Sikker på at det ikke er catch-tanken du mener?
Der hvor vesken havner ved koking, og vacumert tilbake?
Den har min-max markering på min men alltid vært tørr.
Der hvor vesken havner ved koking, og vacumert tilbake?
Den har min-max markering på min men alltid vært tørr.
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
var 100% sikker, nå er jeg 99% siden du spurte, men ifølge brukerhåndboken så er det kjølevæsketanken det er snakk om her.WikingTnT skrev: 01 jun 2017, 15:11 Sikker på at det ikke er catch-tanken du mener?
Der hvor vesken havner ved koking, og vacumert tilbake?
Den har min-max markering på min men alltid vært tørr.
Fikk mail fra verksmester om at jeg bare kan putte på noe med samme farge.. så det hjalp jo meg som nybegynner veldig..

Kan jeg putte på denne?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... 000034928/
Den må da blandes ut 50/50 med vann. Selger sa tidligere at jeg kan kjøre på med ferdigblandet, men jeg finner ingen grønn kjølevæske ferdigblandet.

Braaaaaap
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Så det radiatoren vi snakker om?
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Nei, tank på siden av sykkelen. Står kjølevæske tank i boken, så vet ikke hva annet jeg skal kalle den?:S
Men er jo ikke på selve radiatoren nei, så da er det vel catchtank kanskje?
Braaaaaap
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Ekspansjonstank?AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 15:38Nei, tank på siden av sykkelen. Står kjølevæske tank i boken, så vet ikke hva annet jeg skal kalle den?:S
Men er jo ikke på selve radiatoren nei, så da er det vel catchtank kanskje?
Husker min var akurrat på minimumsgrensa når den stod på søtta etter kjøring. Vet ikke om den nye modellen som du har da. Ring opp på AMD eller noe slikt og spør om at det skal være noe krav til kjølevæsken.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Kjølevæske, også kalt frostvæske, er tilgjengelig i en rekke farger, inkludert grønt og oransje. Mens grønn kjølevæske er ofte tenkt på som tradisjonell eller konvensjonell og fargen oransje er forbundet med nyere produkter med lang levetid, er det ingen hard-og-rask farge regler når det kommer til motor kjølevæske. Alle vil bidra til å holde kjølesystemet fra både overoppheting og frysing. Den forskjell finnes i teknologien hver og en benytter for å beskytte den kjølende systemets komponenter mot korrosjon. Uorganisk Additive Technology
Denne teknologien brukes i konvensjonell grønn kjølevæske. Silikater og fosfater tilsatt til en base av etylenglykol beskytte metallene i kjølesystemene mot korrosjon. Denne type kjølevæske brukes hovedsakelig i biler bygget før 2000 med stål og kobber komponenter. Noen IAT kjølevæske formuleringer bruke propylenglykol i stedet for etylenglykol fordi, selv om den er lik kjemisk, er det mindre giftig for mennesker, kjæledyr og miljø. Hver to til tre år eller 30.000 miles, er anti-korrosjon tilsetningsstoffer i grønn kjølevæske utarmet og kjølevæsken må skiftes ut.
Organic Acid Technologies
På 1990-tallet, kjøling systemkomponenter skiftet til mer aluminium og nylon, slik at kjølevæske ble omformulert til å beskytte disse nye materialer. Denne type kjølevæske bruker organiske syrer for å forhindre korrosjon og er vanligvis oransje i fargen. En tredje type kjølevæske benytter Hybrid Organic Acid Technology som kombinerer fordelene ved IAT og OAT i ett produkt. Hoat kjølevæske er ofte gul eller oransje, men kan også være blå, rød eller rosa. Begge disse typene er lang levetid kjølevæske og kan vare opp til fem år eller 150 000 kilometer før de må byttes.
Kjølevæske vs vann
Selv vann kan fungere som en effektiv kjølevæske helt av seg selv, den har noen begrensninger, blant annet et frysepunkt på 32 grader og et kokepunkt på 212. Men kjølevæsker vanligvis inneholde en blanding som er halvparten vann og halvparten enten etylenglykol eller propylenglykol, som strekker seg den funksjonelle temperaturområde av kjølesystemet ytterligere, fra et sted rundt minus 30 grader til så høyt som 265.
Blanding Kjølevæske
blande to typer kjølevæske er ikke farlig - forårsaker eksplosjoner eller andre pyroteknikk - men en blanding kan skade kjølesystemet systemets komponenter fordi havre kjølevæske er utformet for å beskytte ulike materialer enn IAT kjølevæske. En ytterligere betraktning ved bruk av to typer kjølevæske er at den resulterende blandingen vil vare bare så lenge som den kjølevæske med kortest levetid. Så en blanding av en lang levetid HOAT produkt med en konvensjonell grønn kjølevæske vil fortsatt være oppbrukt etter tre år eller 30.000 miles.
Denne teknologien brukes i konvensjonell grønn kjølevæske. Silikater og fosfater tilsatt til en base av etylenglykol beskytte metallene i kjølesystemene mot korrosjon. Denne type kjølevæske brukes hovedsakelig i biler bygget før 2000 med stål og kobber komponenter. Noen IAT kjølevæske formuleringer bruke propylenglykol i stedet for etylenglykol fordi, selv om den er lik kjemisk, er det mindre giftig for mennesker, kjæledyr og miljø. Hver to til tre år eller 30.000 miles, er anti-korrosjon tilsetningsstoffer i grønn kjølevæske utarmet og kjølevæsken må skiftes ut.
Organic Acid Technologies
På 1990-tallet, kjøling systemkomponenter skiftet til mer aluminium og nylon, slik at kjølevæske ble omformulert til å beskytte disse nye materialer. Denne type kjølevæske bruker organiske syrer for å forhindre korrosjon og er vanligvis oransje i fargen. En tredje type kjølevæske benytter Hybrid Organic Acid Technology som kombinerer fordelene ved IAT og OAT i ett produkt. Hoat kjølevæske er ofte gul eller oransje, men kan også være blå, rød eller rosa. Begge disse typene er lang levetid kjølevæske og kan vare opp til fem år eller 150 000 kilometer før de må byttes.
Kjølevæske vs vann
Selv vann kan fungere som en effektiv kjølevæske helt av seg selv, den har noen begrensninger, blant annet et frysepunkt på 32 grader og et kokepunkt på 212. Men kjølevæsker vanligvis inneholde en blanding som er halvparten vann og halvparten enten etylenglykol eller propylenglykol, som strekker seg den funksjonelle temperaturområde av kjølesystemet ytterligere, fra et sted rundt minus 30 grader til så høyt som 265.
Blanding Kjølevæske
blande to typer kjølevæske er ikke farlig - forårsaker eksplosjoner eller andre pyroteknikk - men en blanding kan skade kjølesystemet systemets komponenter fordi havre kjølevæske er utformet for å beskytte ulike materialer enn IAT kjølevæske. En ytterligere betraktning ved bruk av to typer kjølevæske er at den resulterende blandingen vil vare bare så lenge som den kjølevæske med kortest levetid. Så en blanding av en lang levetid HOAT produkt med en konvensjonell grønn kjølevæske vil fortsatt være oppbrukt etter tre år eller 30.000 miles.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Skal vi se da. Jeg er trolig verdens største idiot, men det er internett og første vannavkjølte sykkelen så jeg lar det gå
Det er snakk om denne tanken. Det er kanskje ekspansjonstank det? Ser såvidt "målevinduet" i hvitt Fant denne kjølevesken, grønn og ferdigblandet, det må da gå? Verksmester sendte ny mail og sa at sålenge det er NOE i den tanken kan jeg trygt kjøre til 1.gangsservice, og det er jo noe der. Skal jeg da bare ikke gjøre noenting å kjøre på? garantien og alt det styrer der gjelder såklart, med er jo deilig å slippe noe problemer i det hele tatt.

Det er snakk om denne tanken. Det er kanskje ekspansjonstank det? Ser såvidt "målevinduet" i hvitt Fant denne kjølevesken, grønn og ferdigblandet, det må da gå? Verksmester sendte ny mail og sa at sålenge det er NOE i den tanken kan jeg trygt kjøre til 1.gangsservice, og det er jo noe der. Skal jeg da bare ikke gjøre noenting å kjøre på? garantien og alt det styrer der gjelder såklart, med er jo deilig å slippe noe problemer i det hele tatt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaaaap
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 16:00 Skal vi se da. Jeg er trolig verdens største idiot, men det er internett og første vannavkjølte sykkelen så jeg lar det gå![]()
Det er snakk om denne tanken. Det er kanskje ekspansjonstank det? Ser såvidt "målevinduet" i hvitt
18834698_10158683114230456_1306693782_n.jpg
Fant denne kjølevesken, grønn og ferdigblandet, det må da gå?
18834379_10158683114170456_438494357_n.jpg
Verksmester sendte ny mail og sa at sålenge det er NOE i den tanken kan jeg trygt kjøre til 1.gangsservice, og det er jo noe der. Skal jeg da bare ikke gjøre noenting å kjøre på? garantien og alt det styrer der gjelder såklart, med er jo deilig å slippe noe problemer i det hele tatt.
Tror det blir bra. Stol på verkstedmesteren du. La han tenke på det til førstegangsservice

-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Skal ikke svare for Triumph og verksmester: -), men på min har det alltid vært tørt og brukes kun ved overflow og returneres når radiatoren kjøler seg ned.
Synes det var litt rart at lokket satt litt skjevt til på radiatoren ja
Synes det var litt rart at lokket satt litt skjevt til på radiatoren ja

-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Hehe begynner å secondguesse alt jeg vet om verden når jeg får sånne spørsmålWikingTnT skrev: 01 jun 2017, 16:25 Skal ikke svare for Triumph og verksmester: -), men på min har det alltid vært tørt og brukes kun ved overflow og returneres når radiatoren kjøler seg ned.
Synes det var litt rart at lokket satt litt skjevt til på radiatoren ja![]()

Satser på at alt ordner seg slik det skal
Braaaaaap
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Forskjellige farger kjølevæsker skal ikke blandes, da det kan føre til en kjemisk reaksjon, som kan tære på aluminiumen. Konvensjonell farge på kjølevæske er vel slik vi husker det her i landet blå. Det brukes både rød, grønn og blå, som ikke skal blandes, i tillegg har vi jo de med høyere kokepunkt, så her er det fullt mulig å gå seg bort ja. Siden jeg har flere biler, og tar litt småservice for noen, har jeg alle tre fargene. Selv så bruker jeg vanlig blå på VF'n. Ventilene skal jo justeres hver 10000Km, så da blir kjølevæsken skiftet, for radiatorene må av for å komme til fremre sylindere.
Det er ekspansjonstanken du ser ja, og det er vel to min. merker på den, ett for kald motor og ett for varm motor. Kjølevæska utvider seg når den blir varm, så da øker nivået, når den kjøler seg ned suger den til seg det den trenger for å fylle opp. Det er et lukket system.
Det er ekspansjonstanken du ser ja, og det er vel to min. merker på den, ett for kald motor og ett for varm motor. Kjølevæska utvider seg når den blir varm, så da øker nivået, når den kjøler seg ned suger den til seg det den trenger for å fylle opp. Det er et lukket system.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
forsøkt se forskjell på kald og varm motor, men syntes det ser ganske likt ut :SGeiroe skrev: 01 jun 2017, 18:33
Det er ekspansjonstanken du ser ja, og det er vel to min. merker på den, ett for kald motor og ett for varm motor. Kjølevæska utvider seg når den blir varm, så da øker nivået, når den kjøler seg ned suger den til seg det den trenger for å fylle opp. Det er et lukket system.
Regner bare med at det holder siden verkstedet sa jeg skulle bare la det være og går utifra at med all den teknologien sykkel har så sier den ifra før det evt blir krise

Braaaaaap
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Det var utrolig hyppig! Hos meg er det hver 30 000 km

Sats på det. Du har jo sjekket med fagfolk og de har sagt det går fint. Så har jo de ansvaret også om det går til helvete.AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 20:03 forsøkt se forskjell på kald og varm motor, men syntes det ser ganske likt ut :S
Regner bare med at det holder siden verkstedet sa jeg skulle bare la det være og går utifra at med all den teknologien sykkel har så sier den ifra før det evt blir krise![]()


LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Ventiljustering hver 10.000??
Er hver 30.000km. på min S1000R vertfall. Jeg vet Triumph Street Triple har hver 20.000km.
Er hver 30.000km. på min S1000R vertfall. Jeg vet Triumph Street Triple har hver 20.000km.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Bjerknez skrev: 02 jun 2017, 07:26 Ventiljustering hver 10.000??
Er hver 30.000km. på min S1000R vertfall. Jeg vet Triumph Street Triple har hver 20.000km.
Må ikke glemme at dette er en veteran, det er forskjellig teknologi. Jeg må faktisk justere ventilene med skruer og låsemutter, lettere for at de endrer seg.
På deres ligger de fast med shims, som justerer avstanden. Som regel er det bare sjekk at de ikke har endret seg, hvis de har, er det derimot en større jobb å justere dvs skifte shims til en annen størrelse, og da må kamakslene av. Derfor lengre intervall mellom ventiljustering/sjekk.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Det var en kurant forklaring! Takk Geiroe :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Jeg går rundt og irriterer meg over at jeg ikke har penger til å modifisere for mye på sykkel denne sommeren siden jeg (forhåpentligvis) begynner nytt studie til høsten, har jeg tatt en avgjørelse om lang sommerferie uten arbeid, og da uten særlig penger.
Så da har jeg kommet frem til noen mods som er billig og gjør mye for sykkelen. Planen var at plastikkdeksler skulle få karbon-foliering og underrammen svart plastidip, men jeg har allerede hatt en "svart og standard kul" sykkel.
Idag satt jeg å tullet litt rundt tanken på plastidip og min kjærlighet for 80-tallets grilldresser.
Endte opp med at jeg bestilte meg 2 bokser med plastidip og vurderer prøve ut noe av snapchat resultatet dere ser her etter noen timer med lite å gjøre
Iløpet av vinteren blir det nok bytte ut fotdekselet(?) i aliminium med karbon og noe motordeksler muligens + alt som koster penger
Så da har jeg kommet frem til noen mods som er billig og gjør mye for sykkelen. Planen var at plastikkdeksler skulle få karbon-foliering og underrammen svart plastidip, men jeg har allerede hatt en "svart og standard kul" sykkel.
Idag satt jeg å tullet litt rundt tanken på plastidip og min kjærlighet for 80-tallets grilldresser.
Endte opp med at jeg bestilte meg 2 bokser med plastidip og vurderer prøve ut noe av snapchat resultatet dere ser her etter noen timer med lite å gjøre

Iløpet av vinteren blir det nok bytte ut fotdekselet(?) i aliminium med karbon og noe motordeksler muligens + alt som koster penger

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaaaap
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Imorgen blir 1.gangsservice tatt og støttehjulene skal av!
Triumph veltebøyler(?) blir montert og spindler for hjul og styre er på vei i posten! Neste blir tail tidy og få av de grelle reflektorene på gaffel. De er bare klistret på med noe 3M lignende skum så burde være enkelt
Noen som skal på tyrigrava om været holder?
Triumph veltebøyler(?) blir montert og spindler for hjul og styre er på vei i posten! Neste blir tail tidy og få av de grelle reflektorene på gaffel. De er bare klistret på med noe 3M lignende skum så burde være enkelt
Noen som skal på tyrigrava om været holder?
Braaaaaap
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Du får putte opp noen bilder når alt er på plassAlleBrukernavnErTatt skrev: 13 jun 2017, 11:04 Imorgen blir 1.gangsservice tatt og støttehjulene skal av!
Triumph veltebøyler(?) blir montert og spindler for hjul og styre er på vei i posten! Neste blir tail tidy og få av de grelle reflektorene på gaffel. De er bare klistret på med noe 3M lignende skum så burde være enkelt
Noen som skal på tyrigrava om været holder?

Vurderer en liten tur på grava selv, men jeg er usikker på tidspunkt jeg skal dra.
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Coolio! skulder er bedre? :)Royal skrev: 13 jun 2017, 11:27
Du får putte opp noen bilder når alt er på plass![]()
Vurderer en liten tur på grava selv, men jeg er usikker på tidspunkt jeg skal dra.
Aner ikke tidspunkt enda selv, kommer ann på når service er ferdig og alt det. for ikke snakke om det forvirrede været vi har for tiden. Ikke så gira på grava i regnvær

Jeg oppdaterer i loggen om jeg ender med en tur

Braaaaaap
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Skuldra er noe bedre, jeg tør å sette meg på sykkelen igjen. Synd med dette været vi har for tiden daAlleBrukernavnErTatt skrev: 13 jun 2017, 11:30Coolio! skulder er bedre? :)Royal skrev: 13 jun 2017, 11:27
Du får putte opp noen bilder når alt er på plass![]()
Vurderer en liten tur på grava selv, men jeg er usikker på tidspunkt jeg skal dra.
Aner ikke tidspunkt enda selv, kommer ann på når service er ferdig og alt det. for ikke snakke om det forvirrede været vi har for tiden. Ikke så gira på grava i regnvær![]()
Jeg oppdaterer i loggen om jeg ender med en tur![]()

Får håpe på godt vær i morgen
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: [AllebrukernavnerTatt] Striple RS! - Logg
Igår kveld startet jeg morroa med plastidip!
Det er mye jeg ikke får tatt denne runden, som bakrammen, og jeg så med en gang at jeg har for lite farge så enten lar jeg noe bli hvitt sålenge eller så prøver jeg meg med færre strøk til jeg får bestilt mer.
Liker ikke helt å måtte gi med før alt er ferdig, men da har jeg jo mer å gjøre iløpet av sommeren :)
Alt er altså plastidip itilfelle det blir helt kævlig, som jeg tror det er en stor sannsynlighet for at det blir

Det er mye jeg ikke får tatt denne runden, som bakrammen, og jeg så med en gang at jeg har for lite farge så enten lar jeg noe bli hvitt sålenge eller så prøver jeg meg med færre strøk til jeg får bestilt mer.
Liker ikke helt å måtte gi med før alt er ferdig, men da har jeg jo mer å gjøre iløpet av sommeren :)
Alt er altså plastidip itilfelle det blir helt kævlig, som jeg tror det er en stor sannsynlighet for at det blir
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaaaap