Da prøver jeg på nytt;
Honda CBX750 1988 Byggtråd
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Ser at komprimeringen gjorde bildene uskarp, så her er en re-up









Da prøver jeg på nytt;










Da prøver jeg på nytt;
Sist redigert av kasparhz den 23 okt 2018, 19:39, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hm...
Ser ikke et eneste bilde, jeg...
Kun teksten "Bilde"...

Ser ikke et eneste bilde, jeg...
Kun teksten "Bilde"...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hmm, jeg får opp bildene. Prøver å dele fra Onedrive. Hva med nå?
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Heidi Weng*gsx750_80 skrev: 22 okt 2018, 22:43 Jøss, det var lekkert! Bare å bøye seg i hatten, som Marit Bjørgen sa.

Utrolig bra bygg dette her, spennende å følge med :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Nei...
ingen bilder, dessverre...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Takk så mye! Noe skal lakkes, noe skal lages. Så får vi se hvordan det utvikler seg!
Her er en direktelink til albumet i mellomtiden :
https://1drv.ms/f/s!AjpK4Bc3XhrWhhv_HtY6lTBHouO3
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Der, ja
!
Mange fine bilder
.
Et unikt bygg, uten tvil
.

Mange fine bilder

Et unikt bygg, uten tvil

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Definitivt. Lakken ser fin ut og, ut fra bildene å bedømme. Er lakkeringen foretatt av profesjonelle?
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
gsx750_80 skrev: 23 okt 2018, 21:38Definitivt. Lakken ser fin ut og, ut fra bildene å bedømme. Er lakkeringen foretatt av profesjonelle?
Blir mer og mer imponert over den sykkelen. Det er mange cafe racere som likner hverandre. Selv om denne
har de fleste spesielle designelementene til felles med disse, klarer den likevel å ha sin egen stil. Og på en svært vellykket måte, i mine øyne.
Jeg får assosiasjoner til et stort kattedyr "på spranget", når jeg lar meg behage av linjene i sykkelen.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Lakken ble veldig bra, det var AutoLakk AS i Ålesund som sparklet, slipet og lakkerte sykkelen. Tanken måtte tinnes for å få fint området rundt der påfyllingslokket ble byttet, med det ble veldig bra!
Å takk så mye! Mye av tiden ble brukt akkurat linjene. Jeg hadde jo en idè om hva jeg ville gjøre, åsså kom mye på plass når jeg fikk begynt. Brukte såklart noen prinsipper!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Dette var et flott bygg 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Utrolig vakkert bygg!
Men er ikke skiltet på feil side?
Men er ikke skiltet på feil side?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Er det en regel på hvilken side det må være? Alltid en utfordring med de skiltet..KåreDump skrev:Utrolig vakkert bygg!
Men er ikke skiltet på feil side?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Usikker om det er det på MC, på bil så har det i alle fall vært sånn at om det ikke står på midten så skal det være på venstre side, og alle MC'er jeg har sett med skilt plassert på siden, så har det stått på venstre side der og... derfor spurte jeg.kasparhz skrev: 24 okt 2018, 15:40Er det en regel på hvilken side det må være? Alltid en utfordring med de skiltet..KåreDump skrev:Utrolig vakkert bygg!
Men er ikke skiltet på feil side?
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Tror Kåre har rett. Jeg ble stoppet av onkel med min Cx500. Slapp å vise men måtte love å justere skiltplassering.
Jeg tror du vil få lignende beskjed. Ikke bare for feil side. Men også krav til "innsynsvinkler" til skiltet. De er veldig spesifike.
Jeg gidder ikke gjøre noe med det.
Sykkelen ser knallbra ut:) Fin å kjøre?
Jeg tror du vil få lignende beskjed. Ikke bare for feil side. Men også krav til "innsynsvinkler" til skiltet. De er veldig spesifike.
Jeg gidder ikke gjøre noe med det.
Sykkelen ser knallbra ut:) Fin å kjøre?
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hmm, jeg plasserte det der egentlig for at det var lettest å det pent. Jeg har vurdert å lage noe slik som på den nye 701 Vitpilen
Cannon:
Å hva var kravet til innsynsvinkel?
Hehe, får håpe du ikke blir stoppet av samme betjent igjen
Har ikke fått prøvd enda, det har regnet frem til nå, å idag var det frost... men skal si ifra når jeg har fått kjørt!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Cannon:
Å hva var kravet til innsynsvinkel?
Hehe, får håpe du ikke blir stoppet av samme betjent igjen

Har ikke fått prøvd enda, det har regnet frem til nå, å idag var det frost... men skal si ifra når jeg har fått kjørt!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Fra Lovdatakasparhz skrev: 26 okt 2018, 11:56 Cannon:
Å hva var kravet til innsynsvinkel?
Hehe, får håpe du ikke blir stoppet av samme betjent igjen![]()
"
§ 39-7.Plassering av kjennemerke på to- eller trehjuls motorvogn
1. Kjennemerke skal være synlig i et område avgrenset av 4 plan gjennom kjennemerkets 4 sidekanter. Disse plan skal sideveis og utover danne en vinkel på minst 30° med bilens lengdeakse. Det øverste plan skal danne en vinkel på minst 30° oppover, målt i forhold til horisontalplanet, og det nederste plan må være horisontalt eller danne en vinkel nedover.
"
Plassering på siden er ikke omtalt her, så det er kanskje ok nå.
Litt forenklet: Skiltet skal være synlig fra en sideveis vinkel på minst 30 grader. Dette betyr at skilt på siden av bakhjulet må plasseres så langt bak at et er synlig ihht regelen. Dette er jo enkelt å måle selv.
Jeg fikk påtale fordi jeg hadde vinklet skiltet mer enn 30 grader fremover.....det har jeg fortsatt....

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Takk for info.cannon skrev: 26 okt 2018, 21:56Fra Lovdatakasparhz skrev: 26 okt 2018, 11:56 Cannon:
Å hva var kravet til innsynsvinkel?
Hehe, får håpe du ikke blir stoppet av samme betjent igjen![]()
"
§ 39-7.Plassering av kjennemerke på to- eller trehjuls motorvogn
1. Kjennemerke skal være synlig i et område avgrenset av 4 plan gjennom kjennemerkets 4 sidekanter. Disse plan skal sideveis og utover danne en vinkel på minst 30° med bilens lengdeakse. Det øverste plan skal danne en vinkel på minst 30° oppover, målt i forhold til horisontalplanet, og det nederste plan må være horisontalt eller danne en vinkel nedover.
"
Plassering på siden er ikke omtalt her, så det er kanskje ok nå.
Litt forenklet: Skiltet skal være synlig fra en sideveis vinkel på minst 30 grader. Dette betyr at skilt på siden av bakhjulet må plasseres så langt bak at et er synlig ihht regelen. Dette er jo enkelt å måle selv.
Jeg fikk påtale fordi jeg hadde vinklet skiltet mer enn 30 grader fremover.....det har jeg fortsatt....![]()
Hmm, det er lett synlig rett bak og venstre, men på høyre side er det nok mindre enn 30°. Jeg får se hva jeg velger å gjøre. Høyre side er litt verre å få festet et oppheng.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Kjempefint bygg dette her! Godt håndverk inne i bildet. Ikke noe som bare er hivd sammen på en uke med standarddeler / kappet i filler :)
- FondilMabols
- Innlegg: 33
- Registrert: 18 jan 2019, 22:00
- Motorsykkelen din: Honda XRV 650 Africa Twin 1988
- Bosted: Sunnmøre
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Vanvittig flott bygg! :) Blir sykkelen å se på veiene i Ålesunds-området siden du har brukt Autolakk i Ålesund til lakkeringen?
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Tusen hjertelig!
Ja, den bli nok å se i traktene! Neste større steg er å demontere for å pulverlakkere rammen.
Tips til plasser som pulverlakker i møre og romsdal mottas med takk!
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Ja, den bli nok å se i traktene! Neste større steg er å demontere for å pulverlakkere rammen.
Tips til plasser som pulverlakker i møre og romsdal mottas med takk!
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 23 okt 2020, 09:42
- Motorsykkelen din: Ducati - Monster - 620ie - 2006
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hei,
Skikkelig flott bygg, jeg likte godt lyddemperløsningen, er den sveist i syrefast?
Hvordan gikk det med forgasserjettingen og podfiltrene?
Jeg har begynt på min egen CBX nå og er i gang med å rense gasserne.
Skikkelig flott bygg, jeg likte godt lyddemperløsningen, er den sveist i syrefast?
Hvordan gikk det med forgasserjettingen og podfiltrene?
Jeg har begynt på min egen CBX nå og er i gang med å rense gasserne.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Oj, veldig fine tetaljer og lav clip-on ... 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 05 apr 2021, 16:51
- Motorsykkelen din: Honda CBX750FII
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hei, Jeg har en CBX750FII 1986 mod. hvilke pod filtere er det du har satt på din? de jeg kjøpte ble for store, sliter med å finne noen som passser, så om du har en link, så ville jeg vært takknemlig. :)