Derfor har jeg nevnt at jeg heller ikke har kjørt GS. Jeg har heller ikke kjørt nevneverdig på grus, men jeg har kjørt Explorern. Så dettte er bare synsing og tro ja.Alltid gøy og se et innlegg der kunnskap og viten dominerer framfor synsing og tro![]()
Det er jo akkurat det jeg mener...Det er ingen tvil om at en lettere sykkel er bedre offroad, skal man virkelig på skauen er 250kg++ altfor tungt. Men det er 150kg også.
De fleste som kjøper en GS klasse sykkel har sannsynligvis tenkt å bruke motoren som det hovedsaklige framdriftsmiddel, og i langt mindre grad dytte og bære den selv.
Ergo er "skauen", og "gjørma" steder som de fleste unngår med slike sykler.
Riktig teknikk er nok viktig ja... men at en jente på 60 kilo klarer å "vippe opp lett" er nok ikke hevrdagskost. Men man finner så klart noen talenter i alle slags grener.Og fordi om du måtte hjelpe voksne menn å reise opp en KTM, så endrer ikke det på det faktum at JEG har sett småjenter på 55-60kilo vippe opp GSer som har gått overende.
Lett!
Det er et spørsmål om teknikk.
Hvorfor må jeg ha kjørt på grumsete underlag for å uttale meg om det? Legg merke til at ordet "tror" går igjen ganske ofte i mine innlegg. Jeg tror de fleste forstår at jeg ikke er noen globetrotter og gir svarene mine "poeng" ut fra det.Om en liten nakensykkel føles "tryggere" offroad -- (eller på grus/traktorvei antar jeg du mener) enn en sykkel som er bygget for den slags bruk... Ja den påstanden burde blitt klippet ut, og hengt opp i glass og ramme.
Du burde KJØRE litt ymse sykler på litt ymse underlag før du uttaler deg om sånne ting.
Ikke for min del, men for din egen del.
Jeg er enig med deg at jeg tror GS er et fantastisk verktøy. At dem tåler julig skulle bare mangle med veltebøyler i hue og ræva, samt baggasjebokser som nok tar i mot mye for støyten. Men at det er solide sykler tviler jeg ikke på.GS og Tiger m.fl er herlige sykler til sitt bruk, og i mine øyne er helt klart GSen den beste.
Utrolig fin og overraskende lettkjørt på krevende grus og skogsveier, samt muligheten for å kunne dundre i 200 på motorvei. Det er jo DET som er pointet her. De er gode til ALT.
Og en siste ting.
Jeg har sett folk krasje med GS...Og de tyske ingeniørene har pinadø tenkt på det også. Disse GSene tåler skikkelig med juling uten å ta nevneverdig skade av det.
Det er bare en type sykkel som ikke fenger meg og det ser ut til at jeg også slipper å spise i meg disse ordene. Men det betyr ikke at det er en dårlig sykkel selvsagt. Noe jeg tror de fleste forstår.
Jeg er også enig i at Mekkern hadde et knallgodt innlegg